3677
Sök

Köpa ny bil. Saab eller volvo?

399 Inlägg
28 maj 2008
volvo_dude skrev:
volvon alla gånger saab har så kasst andra handsvärde så en likvärdig volvo går nästan på de dubbla av saabens pris och jag har alltid hatat saab så säger volvo=D

för de finns ju 2 saker i livet man aldrig blir av med saab och aids

HAhahahahahahaha Den ska ja dra på jobbet imon ;D

VOLVO for life

erixon89
28 maj 2008
köp en cykel:)

7 120 Inlägg
28 maj 2008
Efter det här måste ju valet vara självklart tongue

Volvo - http://www.blocket.se/vi/16570727.htm?ca=18_s

Saab - http://www.blocket.se/vi/16287960.htm?ca=18_s

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Jag måste erkänna att jag håller Saab 9-3 högre än en Volvo. Sköna säten har dom också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

OEM <3
6 957 Inlägg
29 maj 2008

Tro fan att du inte blir av med din.. wink

Ja säger saab roll för komfort, utseende å fullt godkänd prestanda..

Men volvon e fin den med, motorljudet e svårslaget

OEM <3

48 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Rwd skrev:
100kilo skrev:
ingen av dom köp en 740/240 så får du mest för pengarna plus massa brudar.kör sj 740 baby blue och det är inga problem o få tjejerna att vissa pa..arna

Plåtluder e inga som helst problem å få me sig, oavsett bil... "fjortisar e som rosa kanintofflor, sköna å sätta på men inget man går på stan me"...

HAHAHAHA

48 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Har även börjat kolla in s70:in men är fortfarande svårt där med...för 850 är väl mer att åka med???

48 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Residence skrev:
850R, om du vill bli kung.

Svårt att bli något man redan är:P

huh?
10 427 Inlägg
Dä ä bare o åk
798 Inlägg
3 juni 2008
Eller så köper man bmw direkt. Haha var bara tvungen efter alla dessa jävla volvo vs saab trådar tongue

3 juni 2008
provkör båda och välj den du tycker bäst om!

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
3 juni 2008
svenskt jet-flyg vs. svensk a till b-kontainer? smile

154 Inlägg
3 juni 2008
Provkör båda, finns inget lättare sett smile

Kör automat så är du smart ;)

195 Inlägg
3 juni 2008
liksom om man nu lägger upp en sån här tråd så vet alla att han inte kommer komma någon vart för alla saab ägare säger SAAB och alla volvo ägare säger Volvo

liksom tänk själv det är du som ska köra bilen inte vi!!

asså du kan juh kolla runt lite för att få lite info om bilarna, göra en tråd som tillexempel "Behöver lite info om SAAB 9-3  och Volvo 850R"   men just sån här trådar där det är SAAB vs Volvo så kommer du inte komma någon vart med !!

1 174 Inlägg
3 juni 2008
Bjork skrev:

Tro fan att du inte blir av med din.. wink

Ja säger saab roll för komfort, utseende å fullt godkänd prestanda..

Men volvon e fin den med, motorljudet e svårslaget

Håller med.. Saaben för komfort och utseende, men volvon är det inget fel på heller..
Turbo 5an har ju underbart ljud men slänger man på helsystem på saaben så får man även där underbart ljud.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"

Konsult
1 247 Inlägg
3 juni 2008
Håller med många föregående talare.. En sån här tråd är dömd att bli låst till slut, det blir alltid pajkastning mellan volvo- och saabägare..

Men det var en åsikt du ville ha och därför delar jag med mig. Jag har inte haft min 9-3 speciellt länge, när jag skulle välja bil provkörde jag div. volvo,saab,opel,bmw (you get the point). Det hela resulterade i en 9-3 för att den helt enkelt är svårslagen vad gäller komfort för pengarna om man är ute efter en lite nyare smile Ett stort + är att du inte behöver lägga ner miljonsummor för att få saaben att skotta på ordentligt. STCS forumet är svårslaget vad gäller vänskap och svar inom det mesta.

Over and out!
Kim

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
3 juni 2008
Saaben

huh?
10 427 Inlägg
3 juni 2008
Off topic: Det är ju mer gnäll om pajkastning än pajkastning i såna här trådar tycker jag wink
Både bra och dåligt.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 juni 2008
Av dessa två hade jag valt SAABen, nyare konstruktion, snyggare i min mening och så vidare. Men så bor man ju i Volvo-staden #1..
Hade du däremot pratat nya SAABar/Volvos så hade jag nog gått på Volvo istället för andrahandsvärdet är mkt bättre..

Sök