3479
Sök

Zlatans fälgar stulna I Malmö värda 100 000 :-

78 Inlägg
28 maj 2008
A_Lindahl skrev:
330beamer skrev:
Tänkte själv på detta med låsbultar när jag läste artikeln idag. Mycket märkligt att inte sätta låsbult på fälgar värda 100´. Låsbultar är inte 100% säkra men ingen klarar att göra det på gatan. Känner en bilmeck som fick in en bil med låsbultar där de tappat nyckeln. 3-4 timmars jobb för alla hjulen.

3-4 timmar?

Det måste ha varit första gången han lossade på ett par låsbular, för det var lite väl lång tid..

Killarna i rosengård har kanske flinkare fingrar... Vad vet jag? smile

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Man ska helt enkelt ha 4 olika typer av låsbultar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

BMW fantast
1 172 Inlägg
28 maj 2008
Phaetoon skrev:
Var snälla och håll diskussionen på en lagom nivå. Vill inte att det ska urarta.
Tråkigt att Zlatan blev av med sina fälgar, men samtidigt så drabbas kanske inte han lika hårt som folk med bara en bil? I vilket fall så anser jag att vi behöver fler patrullerande och kompetenta poliser i Sverige.

vi har patrullerande poliser här nere i skåne... satt 6 st av dem på pizzerian jga handla på innan idag.. och när dom drog så körde dom ut på enkel riktad väg...big_smile
synd dom blev stulna... fela tt stjäla, men det drabbar han itne lika ekonomiskt som för en vanlig svensson.. fortfaradne 100 k för att köpa nya, men plånboken e inte tom efteråt iaf...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Lite överallt..
612 Inlägg
28 maj 2008
330beamer skrev:
A_Lindahl skrev:
330beamer skrev:
Tänkte själv på detta med låsbultar när jag läste artikeln idag. Mycket märkligt att inte sätta låsbult på fälgar värda 100´. Låsbultar är inte 100% säkra men ingen klarar att göra det på gatan. Känner en bilmeck som fick in en bil med låsbultar där de tappat nyckeln. 3-4 timmars jobb för alla hjulen.

3-4 timmar?

Det måste ha varit första gången han lossade på ett par låsbular, för det var lite väl lång tid..

Killarna i rosengård har kanske flinkare fingrar... Vad vet jag? smile

Hehe, ja måste ha haft de.. tongue

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

78 Inlägg
28 maj 2008
Man skulle kanske se över kvalitén på sina låsbultar... Även om mina bara är värda en fjärdedel så har jag ju inte en fjärdedel av Zlatan´s lön... smile

Avstängd
174 Inlägg
29 maj 2008
BeNnaN skrev:
Hur vet vi om han hade låsmuttrar eller ej? Stod det så i tidningen, hade zlatan sagt det till dem?
Om man köper så dyra fälgar så får man nog låsmuttrar.
Även om det hade varit orginal fälgar hos mercedes så är jag säker att det sitter låsmuttrar.
Men men, tråkigt att de har snott fälgarna, om de var special design så är det ju inte så smart att sätta de fälgarna på sin bil och åka runt o skryta.

Vafan tycker du han ska göra med sina fälgar då om han inte ska ha dom på bilen?yikes

276 Inlägg
29 maj 2008
n0b0dy_ skrev:
master_lars skrev:
Det är väl inte riktigt det som är grejen... Han kan inte ha haft ngra låsbara hjulmuttrar, och där med får han skylla sig själv. Fan har man fälgar för 100 tegel på bilen inte fan har man dem utan minst 2 uppsättningar låsbara hjulbultar... Tydligen inte "standard" på en sådan dyr bil..

Helt klart att det inte är rätt att stjäla från varken fattig eller rik. Stöld är alltid fel, men han får nog skylla sig själv lite iaf.

Varför skulle han skylla sig själv? Om du glömmer låsa ditt hus o en tjuv kommer o tar allt du har ska du då skylla dig själv?? Gör väll inte saken mer rätt för att han inte hade låsbultar?

dessutom kan han ha haft låsbultar på det e inte omöjliga att få upp.  om man e duktig så försvårar dom bara och gör att det tar längre tid!!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 maj 2008
Handlar ju fan inte om cashen när man man blir bestulen utan kränkning o respektlösheten!

Bmw osv..

609 Inlägg
29 maj 2008
Ehhh... klart att de visste att det var hans bil. Föresten, divan har nog pengar så det räcker för 4 uppsättningar till.

OEM <3
6 957 Inlägg
29 maj 2008
"Däcken och fälgarna är värda cirka 100 000 kronor, men räknas som unika och därmed osäljbara"

Den e fin... tongue

OEM <3

1 327 Inlägg
29 maj 2008
Det är väl ungefär lika dyrt för honom att bli av med de där fälgarna som att någon snor plåtfälgar av en vanlig svensson. Blir bara en nyhet för att det är Zlatan.

406 Inlägg
29 maj 2008
Hahah tattare finns de gått om...

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

104 Inlägg
29 maj 2008
r-ted skrev:
evilaudio skrev:
känns som att han har råd å köpa nya.

och bara för det så är det rättfärdigat att sno hans fälgar ??

100 000kr för han är exakt lika mycket pengar som för dig..
Bara för man har mycket pengar så behöver man inte ge mat åt drägg

varför ska zlatan få pengar då? om man utgår ifrån det du skrivit..

och nej, om du är god för X antal miljoner så är inte 100k lika mkt för dig som för en som har te.x 110k på banken.. han som har så mkt pengar borde väl ha råd med garage? och malmö.. hallå eller? säger sig självt, är säkert bara försäkringbedrägeri..

1 661 Inlägg
29 maj 2008
Låsbultar hit och mitt och ditt dit.
Tror ni inte han har försäkring eller? Vem fan bryr sig om hans fälgar? Han får ju nya för 1200:-
Det har tillochmed en student råd med.
mvh

865 Inlägg
29 maj 2008
visst e det fel att ta av andra men tycker det e så dåligt att skriva det i tidningen att hans fälgar e stulna när man inte gör det om alla andra...  men men det ska ju alltid vara så synd om dom kända...
....zlatan e sämst.......

2 283 Inlägg
29 maj 2008
no_fake skrev:
visst e det fel att ta av andra men tycker det e så dåligt att skriva det i tidningen att hans fälgar e stulna när man inte gör det om alla andra...  men men det ska ju alltid vara så synd om dom kända...

Det är ju bara för att ingen bryr sig om Olle 57 som fått sina fälgar stulna på sin AMG Merca men om det är Zlatan då FINNS det folk som bryr sig eller tycker det är roligt.

Uppenbarligen finns det en del här som bryr sig för det spekuleras en del i det...

R.I.P. Michael Jackson!

268 Inlägg
29 maj 2008
Har skuggat igenom tråden lite och har fått intrycket av att vissa av er tycker det är okej att begå ett brott, dete är okej att stjäla någon annans saker, bara för att personen i fråga är känd och rik. Det förändrar väl inte saken? Det är fortfarande ett brott och det är förjävligt att någon stjäl ens grejer!

1 878 Inlägg
29 maj 2008
skadeglädje!! hahah! han har råd att köpa nya! för han är det väl en droppe i havet.

865 Inlägg
29 maj 2008
Pikey skrev:
no_fake skrev:

Det är ju bara för att ingen bryr sig om Olle 57 som fått sina fälgar stulna på sin AMG Merca men om det är Zlatan då FINNS det folk som bryr sig eller tycker det är roligt.

Uppenbarligen finns det en del här som bryr sig för det spekuleras en del i det...

men dom skriver ju bara om det bara för att tidningarna gjort...  men va fan lite kul e det ju att fälgarna e stulna bara för att han e känd...

Sök