3315
Sök

sänkning av V50

134 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
jag sänkte min volvo v50 idag -kapade två varv av fjädrarna i fram och ett ibak.
När jag kör nu så vibrerar det väldigt mycke nu, Men trycker jag ner kopplingen så fungerar allt som det ska. Någon som vet vad som är fel??

134 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
det känns som att det kan vara drivaxeln, frågan är om det hjälper att bytta den då?

22 Inlägg
1 juni 2008
Drivaxeln snurrar ju i samma fart även om du kopplar ur, men ligger drivaxeln nära nånting så det tar i när du gasar eller så kanske?

134 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
clew skrev:
Drivaxeln snurrar ju i samma fart även om du kopplar ur, men ligger drivaxeln nära nånting så det tar i när du gasar eller så kanske?

jag fundera också på det, ska kolla det snart tänkte jag..det måste ju går att sänka en bil tycker jag ju:)

340 Inlägg
1 juni 2008
Tyvärr vet jag nog exakt vad som är fel, ett känt fel när du sänker dessa bilar.
Det finns en servicesats hos Volvo som löser detta problem, ligger på ca 15 000 SEK om din garanti inte täcker det.
Det är bland annat drivknutarna som är problem, men tyvärr stannar inte problemet vid dem.
Vi är många i Nordiska X40 Klubben med dessa bilar som råkat ut för detta. Det försvinner inte utan blir bara värre desto längre du kör med det...
Senast redigerat av Ellemark (1 juni 2008)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

134 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Ellemark skrev:
Tyvärr vet jag nog exakt vad som är fel, ett känt fel när du sänker dessa bilar.
Det finns en servicesats hos Volvo som löser detta problem, ligger på ca 15 000 SEK om din garanti inte täcker det.
Det är bland annat drivknutarna som är problem, men tyvärr stannar inte problemet vid dem.
Vi är många i Nordiska X40 Klubben med dessa bilar som råkat ut för detta. Det försvinner inte utan blir bara värre desto längre du kör med det...

Varför finns det då en sänkningssats att köpa till dessa bilar via volvo? Händer inte detta problemet om man använder sig utav den?

248 Inlägg
1 juni 2008
på saab 900 skall man ju höja motorn kanske man ska göra detta på volvo med? sänker man 30mm ska man höja motor fästet bak 6mm med hjälp av 2 brickor på vardera fäste. Detta för att vinkeln på drivaxlarna vid sänkning skall få en bättre vinkel. 
///freddan

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |

134 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
var och prata med bilia nyss och dom sa att det inte gick att sänka v50, men varför säljer dom sänkningsats till v50 på bilia för då? finns det nån annan som har sänkt sin v50 här? och hur gjorde ni?

1 688 Inlägg
2 juni 2008
Förmodligen är Volvos egna sänknings-sats beprövad såpass att detta inte händer med deras, nackdelen är väl att den kanske inte sänker så mycket.

Det första som slog mig när jag läste tråden, VARFÖR köper man en V50 och KAPAR fjädrarna?
Då har man inte riktigt alla hästar i stallet.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

134 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Förmodligen är Volvos egna sänknings-sats beprövad såpass att detta inte händer med deras, nackdelen är väl att den kanske inte sänker så mycket.

Det första som slog mig när jag läste tråden, VARFÖR köper man en V50 och KAPAR fjädrarna?

Den sänker 20 mm och det är inte så mycke tycker jag.
och varför jag kappa var att jag inte orka vänta 3 veckor innan att får fjädrar, och nu är jag lika glad för att jag har kappat nu, skulle inte vara så jävligt skoj att sätta på nya fjädrar och sen går det inte åka med skiten.

1 688 Inlägg
3 juni 2008
Turbolatt skrev:
Losgard skrev:

Den sänker 20 mm och det är inte så mycke tycker jag.
och varför jag kappa var att jag inte orka vänta 3 veckor innan att får fjädrar, och nu är jag lika glad för att jag har kappat nu, skulle inte vara så jävligt skoj att sätta på nya fjädrar och sen går det inte åka med skiten.

Det borde fungera aldeles utmärkt med Volvos egna sänknings-sats. Om inte så har du ju garanti/öppet köp på felaktiga varor.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

9 108 Inlägg
3 juni 2008
Klart man ska kapa på en Volvo V50, det är väl samma upphängning som på en 740? Förutom kanske att det är tusen gånger mer avancerade system med antisladd osv, men det var nog rätt beslut att kapa roll

Avstängd
124 Inlägg
3 juni 2008
Har du gjort en hjulinställning efter du var smart nog att fjortisraggar-sänka din nya V50?

Jag är en tramsare.

134 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Oskar_ skrev:
Har du gjort en hjulinställning efter du var smart nog att fjortisraggar-sänka din nya V50?

hjälper någ inte med hjulinställning, för v50 har problem med sinna drivaxlar. och jag kappa fjädrarna för jag ville inte åka jeep tills jag får mina nya fjädrar.

jobbar påre
751 Inlägg
26 april 2009
hehe nu är ja jävla late hära.men de är alltså så att de går inte att sänka v50isarna?:S
har sett många som sänkt sina, verkar ju funka?:S

10 Inlägg
2 maj 2009
jodå! jag har sänkt min 30mm med H&R inge problem....

321 Inlägg
2 maj 2009
Lite skillnad med att kapa originalfjädrarna och montera sänkningsfjädrar!

jobbar påre
751 Inlägg
3 maj 2009
ahh de förstoss:) men då kan de ju inte vara själva sänkningen som gjort felet för han utan att den vart mjuk å sjunkit ihop för mkt lr något? men de blir fint:) då blire å beställa en sats då=)

1 581 Inlägg
13 maj 2009
hört att eftermarknadssatser ändå ska kunna skada drivaxlar på både v50 och s40N. Vet inte om det stämmer.

jobbar påre
751 Inlägg
14 maj 2009
de jag oxå hört..men verkar ju vara mer än en som köpt såna och montera och inte bölat över de.. gärna att nån som monterat eftermarknadssatser kan uttrycka sig smile

Sök