3176
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

1 507 Inlägg
26 januari 2009
Kul att det bara är besiktning kvar nu smile.
Kolla så säkringen inte är helt neroxiderad, går ganska fort, annars får man bara säga lycka till wink.

Mvh
/T

dARKiE
5 031 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Får göra det, men antagligen är det någon kabel i bakvagnen som krånglar lite.. Tog ju bort dessa när jag hade nere allt. Är väl något skräp i kontakterna.

Tack, hoppas den går igenom  smile
Senast redigerat av Darkie (26 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 januari 2009
Lycka till, håller tummarna för att den går igenom.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 585 Inlägg
27 januari 2009
Lycka till:) Men den går säkert igenom utan anmärkingnar ska du se:D Hoppas bara du kör därifrån med en hel front också:P

dARKiE
5 031 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Lycka till:) Men den går säkert igenom utan anmärkingnar ska du se:D Hoppas bara du kör därifrån med en hel front också:P

Haha, ja det gör jag också!!
Men ska nog inte vara några problem min vita bmw var typ lika låg och det gick med den... smile

dARKiE
5 031 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Gick igenom med blankt papper, kom över liften och bromsrullarna med nån mm bara. haha smile

Dock började det "dunka" högerbak efter besiktningen... Så har väl nån skruv lös ;/
Senast redigerat av Darkie (27 januari 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 januari 2009
Darkie skrev:
Gick igenom med blankt papper, kom över liften och bromsrullarna med nån mm bara. haha smile

Dock började det "dunka" högerbak efter besiktningen... Så har väl nån skruv lös ;/

Grattis! En skruv lös har vi alla wink

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:

Haha, ja även min bil!! Låter endast på gropiga vägar. Så ska kolla upp det imorgon..!
natti på er!

Neerd
1 596 Inlägg
28 januari 2009
Darkie skrev:
Rquired skrev:
Darkie skrev:

Haha, ja även min bil!! Låter endast på gropiga vägar. Så ska kolla upp det imorgon..!
natti på er!

haha inte så farligt^^... när jag var på väg hem med sierran efter besiktningen var man skit glad med blankt papper. så jag körde den lite villt^^ kom mot en annan bil vid ett rödljus o skull bromsa lite hårt. tro fan inte båda bussningarna i framvagnen släpper så däcken sätter sig vid dörrarna...pang sa det bara mossan brevid höll på att dö big_smile hahaha

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
alex_side skrev:
Darkie skrev:
Rquired skrev:

natti på er!

haha inte så farligt^^... när jag var på väg hem med sierran efter besiktningen var man skit glad med blankt papper. så jag körde den lite villt^^ kom mot en annan bil vid ett rödljus o skull bromsa lite hårt. tro fan inte båda bussningarna i framvagnen släpper så däcken sätter sig vid dörrarna...pang sa det bara mossan brevid höll på att dö big_smile hahaha

ahaha illa..
big_smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 januari 2009
Darkie skrev:

Grattis fan! Min bil hade ett jävla otyg med att komma igenom, avgasvärden.. Skaffa inte 3" avgas ;D
Kan det vara silentblock eller dylikt, eller var det helt nyrenoverat allt sa du? *minne som en kråka*

"When innovation meets passion!"

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Darkie skrev:

Grattis fan! Min bil hade ett jävla otyg med att komma igenom, avgasvärden.. Skaffa inte 3" avgas ;D
Kan det vara silentblock eller dylikt, eller var det helt nyrenoverat allt sa du? *minne som en kråka*

Jag bytte allt i hela bakvagnen.
Dock gick ena bärarms skruven av på mitten. Så där fattas ju en.. kan ju vara det som låter.. Ska kolla det idag. Trodde det skulle räcka med 2, dem är ju inte små ialf. Men visst där ska ju vara tre så. Tror nästan det är det.. smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 januari 2009
Fan va gött, snart dags för race med andra ord ?  tongue

Vilken gubbe fick du på besiktningen ??

Jag hade iaf en idiot med SAPE som sign, körde typ som om han planerat att sno bilen och sen bara stängde han av bilen helt tvärt utan att låta den stå lite.

Han körde alltså så den låg på fyra till sextusen varv hela tiden och sen bara ställde han bilen...

Bilen kokade över och bara pissade ur sig kylarvätska varpå den intelligenta j-len konstaterade att "så här ska det ju inte hända, det måste vara fel på bilen eller nått *vissla-vissla-oskyldig*". Körde bilen till saab som provtryckte osv där det konstaterades att bilen var felfri.

Kort och gott, besiktiga inte i hässleholm om ni inte vet att ni slipper SAPE eller säg iaf till att ni inte vill ha den idioten i närheten av er bil.
Senast redigerat av TBOC_Razor (28 januari 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Fan va gött, snart dags för race med andra ord ?  tongue

Vilken gubbe fick du på besiktningen ??

Jag hade iaf en idiot med SAPE som sign, körde typ som om han planerat att sno bilen och sen bara stängde han av bilen helt tvärt utan att låta den stå lite.

Han körde alltså så den låg på fyra till sextusen varv hela tiden och sen bara ställde han bilen...

Bilen kokade över och bara pissade ur sig kylarvätska varpå den intelligenta j-len konstaterade att "så här ska det ju inte hända, det måste vara fel på bilen eller nått *vissla-vissla-oskyldig*". Körde bilen till saab som provtryckte osv där det konstaterades att bilen var felfri.

Kort och gott, besiktiga inte i hässleholm om ni inte vet att ni slipper SAPE eller säg iaf till att ni inte vill ha den idioten i närheten av er bil.

Vem är SAPE?

Jag fick han jag brukar ha, en shysst kille som meckat bil förut.
Typ trimmat skägg bara på huvudet , riktigt shysst, haft en massa bmw så han kan dem utantill.

Han tittade på min bakvagn också blinka han med ögat när han sa, "Du kör med en annan motor när du inte är här va *blink* -Nej det gör jag inte..   "vi säger så *blink* haha.. värsta skön är han..

Kan också säga nu att jag tror jag har hittat felet på "klonkandet" Lyfta upp den nu och såg att högra bromsoket inte satte fast helt.. Det rörde sig och slog emot skivan osv, pappa han sa bara ooops det tar jag på mig då det var jag som skruva ihop denna sidan roll

Har ialf spännt allt där nu, och ska ut och provköra.. men är nästan hundra på att det var det.. Eftersom jag fick dåliga värden på högersidan eller "precis så jag klarade mig värden" på bromsprovningen på högersidan..

CIao!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 januari 2009
Kommer bara ihåg att hans sign var SAPE och det var på bes. i hässlehålan.

En riktig idiot var det iaf.

Skönt att du hittat felet, grejor som klonkar och låter när man kör kan ju driva en till vanvett om man inte hittar det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

349 Inlägg
28 januari 2009
gött att den slank igenom:P

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Matte_peggan skrev:
gött att den slank igenom:P

Superskönt!!

Nu går det underbart och TYST igen!!
Redan blitt stannad av polisen som genast har koll på en haha!!

Kört 740in i nästan 5 månader utan att bli stannad, sen så fort man sitter i bmwn så blir ialf minst 2 ggr per vecka fast att man bara "cruisar" haha så kul äre, smile

dARKiE
5 031 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
Fick vara glad i ungefär NÄSTAN en timme!! TACK BILHELVETE!!

Är så jävla trött på denna bilfan just nu så jag har lust att dumpa skiten i finjasjön!!!!
Nu när bakvagnen fungerar perfekt igen, tror ni inte Krängningsdämpare i framvagnen ska krångla?? Fästet på vänster sida går av (rost) tydligen när man ligger i 110km!! (Otroligt att det höll på bilprovningen) DET KÄNNS I RATTEN!!

Nej, ska väl inte vara dramatiskt är ju trots allt en bagatell!! Men jag vill bara kunna köra och ha det underbart utan att tänka "Vad ska rasa nästa gång om typ... hmm NU under denna färden"

Aja, det glödjer ju ialf Terazzi han gillar ju min tråd för att det händer saker hela tiden! wink

4 299 Inlägg
28 januari 2009
Fan va jobbigt, vet precis hur de är. Tänker samma tanke så fort jag ska ut o åka med min 9000 hmm

Men till slut behöver man inte tänka så längre efter att man bytt typ allt tongue

Lycka till i fortsättningen!
//Jacob

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 januari 2009
Äh, hur fan kör du Darkie wink

Sök