michieff skrev:
som vanligt duktigt imponerad av ditt arbete, det är noggrannhet som betalar sig i längden alla gånger, man har inget för o göra nåt halvdant då man kommer störa sig på det för all framtid när man väl sitter i bilen
Kul att du säger så! Ökar helt klart motivationen till att fortsätta utveckla systemet och utveckla sitt eget kunnande när det gäller att bygga.
Och ja jag lägger helt klart hellre lite mer tid på att få en sak så som jag vill ha den istället för att lägga lite tid och det "bara fungerar".
Owla skrev:
Tycker du lämnar JBL mer och mer
Fortfarande grymt bygge
Hehe ja det verkar så, börjar väl inse att det finns bättre saker.
Tack!
Har då fått fast huvudenheten nu, det tog en stund! Men så lära jag också dra lite ny kabel, ta bort lite gammal kabel och få fast enheten i bilen (samt få originalgrejerna att fungera så man får lite blinkersljud och sånt). Nu ska jag bara få bort störningarna (som jag hoppades få bort med ny enhet) & det förbaskade generatorvinet! Tror att dom har nåt samband, hoppas på det iaf. Ska undersöka saken i morgon (söndag).
Fick ett viktigt paket i fredags innehållande lågnivåkabel, remotekabel & antennadapter. Hade visserligen kabel hemma som hade gått att använda till remoten men det kändes mest rätt med blå. Ska de va så ska de.
Klurade en stund innan jag bestämde mig för hur jag skulle få fast enheten i bilen, hade hoppats på att den skulle klicka fast i originallåsningarna men dom stämde inte riktigt, dock så passade hållaren perfekt så det fick bli ett par skruv istället. Nu sitter den iaf fast! Får se i framtiden om jag kanske gör om det och sätter dit den medföljande ramen så man kan plocka lös den enklare ifall nåt behöver göras på baksidan.
Tog tyvärr inga bilder under resten av arbetets gång (inte mycket att ta kort på) så ni får se det färdiga resultatet istället.
Kör på grön belysning så den smälter in maximalt! (dock så ser knappbelysningen turkos ut på bild, av nån anledning)
Ska ta och göra en ram till enheten sen nån dag i framtiden, får se hur jag gör den, målet är att få den att smälta in maximalt iaf så det blir nog nån plast eller kanske mitt favoritmaterial MDF. Det känns dock som ett senare problem, först ska jag få bort alla störningar och skit samt få klart dörrarna, nu gör dom mer skada än nytta känns det som. Är iaf grymt nöjd med köpet av Amega koaxialerna, går att spela rejält högt med låg delning, dom trycker på!
MVH// Christoffer