XorcessX skrev:
underbart! följt tråden, även om jag varit väldigt tyst! älskar de faktum att din bil fortfarande är en brukis! less på alla överdrivna byggen som de knappt går o köra bilen! keep it up!
Man behöver inte kommentera jämt, men kul att du följer det jag gör!
Mitt krav har hela tiden varit att man ska kunna använda bilen någorlunda normalt, visst är det mindre bagage nu än från början men man kan fortfarande få in en hel del och det går att åka 4 per (5 i nödfall) utan problem. Det kravet kommer jag nog alltid ha.
Boyakacsha skrev:
Det mest imponerande var jue hur pass tyst bilen är utåt, hörs jue knappt att du spelar trots att det flåsar på bra inne i bilen!
Hehe, ja den börjar bli rätt väldämpad.
Men mer ska det bli! Bara jag är klar med alla andras projekt så åker innertaket ur och ett till lager dämpmatta åker upp där, samt lite skumgummimatta för att få still innertaket.
Nu kan man ju tro att det inte hänt nånting här när det vart så tyst, men nejdå. Mestadels har det blivit jobb (riktigt arbete alltså, inte sån där kul ljudjobb) men även en del ljudbyggnation. Väldigt dåligt för egen del dock men lite har hänt, och mer ska hända! Fick hem mina egna små gullegrisar för ett par veckor sen, hade blivit varnad för att dom lät rätt illa och var hårda direkt ur kartong, å det stämde kan jag lova! Bytte rakt av från Tims 1508or och blev väldigt besviken, spelade MYCKET lägre och inte alls lika djupt. Men nu börjar det ordna upp sig efter ca 100h inspelning med 10Hz ton!
Gjorde en liten optisk jämförelse mellan 508 och 1508 vid bytet med, lite mer upphängning och rätt mycke mer magnet på 1508 som dessutom verkar vara väl inspelade, bra mycke mjukare än mina.
Sen var jag såklart tvungen att rada upp allihop på arbetsbänken, dom ser så mysiga ut ihop!
En dag kanske, eller om man ska satsa på kvalitét istället för kvantitet (missförstå mig rätt), men mer om det senare...
Hålbilden var tyvärr inte densamma för 508 som för 1508, så dom hamnade lite på sniskan. Ska göra nya hål senare när det byggs ny port, nu ville jag bara få i dom och påbörja inspelningen.
Har plastat lite poddar också, dock inte till mig själv utan till Tims Lincoln samt Villes Volvo S70. Passade på och körde allt samtidigt så slapp man göra samma moment flera gånger.
Men mer om dom senare, fick in en beställning på en låda förra veckan, som helst skulle va klar nu till helgen så det var bara att sätta igång! Den byggs för ett par DD 12or och enda kravet var dubbebaffel, och såklart att den ska spela HÖGT! Så expertisen rådfrågades för att till rätt volym så att arbetet kunde komma igång.
Porten försänktes från båda håll så man kan välja ifall den ska sitta i eller utanför lådan, basarna försänktes självklart också. Sen las det ett lager täckgrund på alla kanter då MDFen annars suger i sig VÄLDIGT mycke färg! Drog i ett gäng stag också, två för baffel och ett mellan fram och baksida.
Sen blev det en vända vanlig grundfärg och därefter lite spackling och slipning innan topplagret, försökte stå ute och göra det sistnämda men vädret ville inte som jag så det fick bli en presenning, som tyvärr var ungefär lika tät som ett durkslag, suck... Så sista målningen fick göras inne i garaget.
När jag ändå var i fräsartagen och höll på med lådan så gjorde jag en "donut" för 6" port av några bitar som blitt över efter fräsning av ett 15" hål. Rundade kanterna med största radiefräsen jag har men det ska rundas lite mer, fast det får dom som ska använda den göra.
När jag ändå höll på så gjorde jag en ramp för min skateboards, nu ska jag bara hitta en råtta eller nåt som åker skateboard...
Sen över till ett framtidsprojekt, fick tag på en bränd DD 9515 till bra pris, så det kändes dumt att låta bli. Den kommer få ligga på hyllan ett tag och vänta, så får vi se vad som händer med den. Kanske får bli en 15" igen, eller så kanske det blir en 10" av den, kommer nog inte använda nån standardkon tror jag men vi får se vad som händer, den kommer då inte användas förräns i nästa bil...
Samma säljare övertalade mig sen att även köpa hans brända B2 RS18 och SPL SPL-380 så dom ska också få sig en varsin omkoning, men dom kommer med största sannolikhet säljas vidare.
Sen mitt senaste inköp, gamla laddaren brann upp efter ett års trogen tjänst. "Tyvärr" så fanns den inte kvar i sortimentet så jag fick ett tillgodokvitto, var på väg att ta ut den nyare modellen av samma men såg istället den här godbiten och blev kär! Nu lär då strömmen räcka till när man står och demar!
Nu ska det sättas fart med Lincolnen så den blir klar tills Tim kommer hem, har några fler bilar som står och väntar och skulle även gett min egen lite kärlek. Tur det är ett tag kvar tills nästa tävling.