2154
Sök

bilen blir ostabil vid 170km/h

287 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#1
min 945a blir ganska instabil runt 170km/h någon som har några tips om vad jag kan göra?
Mvh M


dARKiE
5 031 Inlägg
8 juni 2008
#2
sänkning, bredare däck, fjäderbenstag fram/bak eller sänka hastigheten till 165 wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

287 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#3
Darkie skrev:
sänkning, bredare däck, fjäderbenstag fram/bak eller sänka hastigheten till 165 wink

sänka till 165? aldrig kan man juh sova 5 minuter extra=) tack för dom andra tipsen


Legitimerad klåpare
212 Inlägg
8 juni 2008
#4
170? är inte den högsta hastighets gränsen 110 wink


287 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#5
Stoorn skrev:
170? är inte den högsta hastighets gränsen 110 wink

det sitter 2 skyltar ibland då använder jag plus så blir det 220=)


2 079 Inlägg
8 juni 2008
#6
Stoorn skrev:
170? är inte den högsta hastighets gränsen 110 wink

han kör såklart på bana, daaa tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

ATMTA
8 juni 2008
#7
hmmmm,  du kan ju alltid försöka hålla hastighetsbegränsningarna? dem står ju inte där för skoj skull?


men kör du på bana så kan du göra som Darkie säger...

406 Inlägg
8 juni 2008
#8
Gendich skrev:
min 945a blir ganska instabil runt 170km/h någon som har några tips om vad jag kan göra?
Mvh M

De är en familjebil för fina turer på 90sträckan i laglighastighet och inte en sportbil byggd för att pressas till det yttersta! men ett par riktiga coilovers kan nog ta dig en bit på vägen, i med fjäderbensstag med.

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
8 juni 2008
#9
balansera däcken brukar kunna ge mycke om de nu är det som är problemet. Annars brukar bussningarna på gamla bilar bli ganska dåliga och de kan ge en väldigt ostadig gång. De är så på min bil iaf


BTLulle
9 juni 2008
#10
Kolla luft trycket i däcken.

MVH Peter

huh?
10 427 Inlägg
9 juni 2008
#11
Grövre krängningshämmare kan göra en del smile

Större fälgar/bredare däck & 'korrekt' fyrhjulsinställning.


12 086 Inlägg
9 juni 2008
#12
Vilken 945 är INTE ostabil i 170? tongue

55 Inlägg
9 juni 2008
#13
Fel bil att ligga och pressa i 170 kanske?...


4 586 Inlägg
9 juni 2008
#14
Gendich skrev:
Darkie skrev:
sänkning, bredare däck, fjäderbenstag fram/bak eller sänka hastigheten till 165 wink

sänka till 165? aldrig kan man juh sova 5 minuter extra=) tack för dom andra tipsen

sov 10 mindre och kör lagligt istället ifall du kör i 170 varje dag så kan du lika gärna ställa bilen hemma och börja gå eller cykla


15 Inlägg
9 juni 2008
#15
byta bil är nog det bästa tipset!wink

Go low or go home!

huh?
10 427 Inlägg
9 juni 2008
#16
Bah, om min gamle 740 ligger stabilt i såna hastigheter så lär väl en 945:a inte vara långt borta med lite små modifikationer wink


Hmm.
9 juni 2008
#17
steifan skrev:
Bah, om min gamle 740 ligger stabilt i såna hastigheter så lär väl en 945:a inte vara långt borta med lite små modifikationer wink

Precis, det beror väl från person till person vad denne tycker stabilt är och vart gränsen går. Jag tyckte 745an låg relativt stabilt i 165...

3 121 Inlägg
9 juni 2008
#18
Kör du på billigaste däcken du hittade? Hur är skicket på bussningar, fjärdar/dämpare?
940:in är inget autobahnlok, men ska väl kunna ligga hyffsat i 170 tycker jag.


4 586 Inlägg
9 juni 2008
#19
du lär ju också kunna stanna snabbt inte bara ligga stabilt i 170


287 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
#20
jorre83 skrev:
du lär ju också kunna stanna snabbt inte bara ligga stabilt i 170

den stannar bra om man trycker på bromsen nya skivor och belägg för 2 veckor sen.



Sök