måste bara skriva mr volvo negativ har minsann gått och köpt sig en volvo hahah
Haha.. vad ska ja nu skylla pådå har inget emot volvo, är fwd ja är lite skeptisk till, speciellt om man har flera hundra hk
Jag är mycket mer skeptisk till AWD systemets hållbarhet på din bil än FWD Volvos men det vet du kanske redan.
jo jag har hört att det inte ska vara de bästa. Men för de ändamålet ja använder bilen ska de inte vara några som helst problem med hållbarheten. De gäller att köra på rätt sätt!
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
975.6hk på E85 blev slutresultatet Mer info med lite bilder och kanske lite film och även ett bromspapper kommer att dyka upp på min hemsida så snart jag kan. www.pj-performance.se
Snälla Pelle kan du inte lägga upp bilder på din garagetsida också heter det...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
526hp per liter!! Cyl vol 1854cc ( Räknas som 1854cc!! )
Mvh Patrik
Gott mos handlar om att ha mycket pulver
Om jag inte minns fel så hade turbon 71mm inducer, så snudd på 1000hk i en så pass liten motor är ju riktigt bra.
Vilket laddtryck behövdes?
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Imponerande, men är också nyfiken på hur högt laddtryck som behövdes?
jag tror det är laddtrycket man ser i kolumn 4, absolut och i kpa.
Imponerande effektsiffror Vad är det för grejor i motorn då ? Finns det några flödessiffror på toppen samt värden på kamaxlarna? Vad för turbo? Frågorna är många....
Imponerande effektsiffror Vad är det för grejor i motorn då ? Finns det några flödessiffror på toppen samt värden på kamaxlarna? Vad för turbo? Frågorna är många....
Hej självklart finns det flödessiffror på toppen likaså exakt dokumentation runt kamaxlarna även vilken inställning som visade sig ge bäst resultat. Det var jag som byggde motorn men jag har haft ett nära samarbete med Autotech Motorsport vilka även levererade kamaxlarna och ställde upp på ett fantasktiskt sätt vid bromsningen. Som alla redan vet är Autotech ett vinstdrivande företag som har för avsikt att även i fortsättningen leverera potenta motorer och jag respekterar detta och därför kommer information runt denna motor att vara rätt begränsad.
Däremot kommer det självklart att komma ut film från bromsningen.
Gryyym effekt, vem vågar åka me där haha skulle inte våga åka med om ja fick betalt för det hahaha.. Undrar en grej bara, vart man kan få veta mer om Ecm Express? X40ume ? De låter intressant...
Drar upp en gammal tråd här men en uppdatering är väll i sin ordning. Samma bil. ‎965hk och 872Nm på hjulen, ca 1061hk och 959Nm i motorn. 1878cc. Asballt!
Drar upp en gammal tråd här men en uppdatering är väll i sin ordning. Samma bil. ‎965hk och 872Nm på hjulen, ca 1061hk och 959Nm i motorn. 1878cc. Asballt!
Har bestämt för mig det kranades på betydlige mera efter den bromsningen redan förra året. Tidkort finns på 260km/h i slutfart om minnet inte sviker.