JT-Tuning.se

Andy_88 Elektriker/Volvobuse
17 juni 2008 · 218 Inlägg

någon som handlat från den sidan? är de nå kvalité i grejjerna? rostfritt står de, stämmer de verkligen?
snabba leveranser? ja, e jt nått att lita på heltenkelt? funderar på att skaffa ett 3" rostfritt helsystem med sportkatt därifrån, tänkte göra lite research innan jag handlar

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
Portal Filkörning?
17 juni 2008 · 852 Inlägg

FAKTA
Material: aluminiumbelagd stålplåt med lång livslängd
(ändrör och ansl. kona tillverkas av rostfritt material SIS 2333)

själva rören är inte i rostfritt.

vilken bil ska du ha det på? 940in?

har köpt ett nyligen till min 9-3a men har inte hunnit få på det ännu... blir troligtvis imorgon eller på torsdag, kan återkomma ang passformen då.
Dem har helt ok leveranstider i alla fall.



läs i deras FAQ angående hållbarhet etc etc.

Seriöst bolag i alla fall... flertal trimfirmor som säljer deras avgassystem. Bla annat speedparts.

Senast redigerat av Portal (17 juni 2008)

Andy_88 Elektriker/Volvobuse
17 juni 2008 · 218 Inlägg

Portal skrev:
FAKTA
Material: aluminiumbelagd stålplåt med lång livslängd
(ändrör och ansl. kona tillverkas av rostfritt material SIS 2333)

själva rören är inte i rostfritt.

vilken bil ska du ha det på? 940in?

har köpt ett nyligen till min 9-3a men har inte hunnit få på det ännu... blir troligtvis imorgon eller på torsdag, kan återkomma ang passformen då.
Dem har helt ok leveranstider i alla fall.



läs i deras FAQ angående hållbarhet etc etc.

Seriöst bolag i alla fall... flertal trimfirmor som säljer deras avgassystem. Bla annat speedparts.

japp de blir på 940in, funderar på 1 eller 2 dämpare.... lutar åt 2 för att verkligen klara SBP kraven.... men inte stor effekt förlust  med 1 eller 2 eftersom de e fullflödes system...

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
Crall julgran
17 juni 2008 · 214 Inlägg

Handla mitt avgas därifrån.
Dem var seriösa när jag hade vissa funderingar som jag maila till dem, fick även svar snabbt.
Bra passform och leveranstiden var också OK.
Hur vida kvaliten är vet jag inte riktigt ännu.

peegee Forummoderator
17 juni 2008 · 2 924 Inlägg

Jag kan starkt rekommendera JT, bra grejjer och de kan sin sak!
De har funnits å många år nu.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
17 juni 2008 · 1 313 Inlägg

köpte avgas därifran när jag körde 850 turbo, snabb levareans och helt okej passform smile köpte 3" halvsats med 1 dämpare blev underbart avgasljud!! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Black-star
17 juni 2008 · 101 Inlägg

Jag kan oxå rekomendera JT , jag har kört med halvsats och en dämpare på min saab 9-3 blir skönt ljud !

*Be Strong*Be Happy*
Volvo XC 70 "SMURFEN" (2002)
Andy_88 Elektriker/Volvobuse
17 juni 2008 · 218 Inlägg

Moser skrev:
köpte avgas därifran när jag körde 850 turbo, snabb levareans och helt okej passform smile köpte 3" halvsats med 1 dämpare blev underbart avgasljud!! smile

gick du igenom besiktningen då eller klagade dom på ljudet?

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
demk
17 juni 2008 · 680 Inlägg

har JT 3 tums från turbo på min inga problem på besiktnignen å då har jag bara en dämpare så funkar fin fint

https://www1.garaget.org/gallery/archive/10179/377582_g0mbc3.jpg

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Andy_88 Elektriker/Volvobuse
17 juni 2008 · 218 Inlägg

demk skrev:
har JT 3 tums från turbo på min inga problem på besiktnignen å då har jag bara en dämpare så funkar fin fint

http://www1.garaget.org/gallery/archive/10179/377582_g0mbc3.jpg

ok, då blir de 1burk system här med da, tack för alla tips, och skitsnygg....... vill säga bil men de går inte.... SAAB... men fin.... (jag har svårt för saab, inget personligt)

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
AppeN
22 juni 2008 · 172 Inlägg

Jag har JT's helsystem på min 940. De funkar kanon, passformen är grym. Sätt bara första klämman på downpipen rätt, annars ligger den och vibrerar mot underredet, vilket är jäkligt störande. Kan tillägga att leveranstiden inte är särsklit lång, om jag inte minns fel hade jag mitt inom en vecka.

Simon

Senast redigerat av AppeN (22 juni 2008)

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
22 juni 2008 · 423 Inlägg

Kan meddela att Portal har fått på sitt system nu, de va tydligen inga problem med att få på det enligt honom. Å ja kan personligen meddela att det mullrar gött som fan, han har med 2 st dämpare

Senast redigerat av Puff2k (22 juni 2008)

X-L-R-8
22 juni 2008 ·

Vector_ss köpte därifrån smile  Min bror.. han kan rekommendera dom smile Det enda han fick problem med var att han fick en rör bit som bara skulle med fälja om man ville bygga twinpipes.. men det var bara att svetsa igen den anslutningen tongue

Moser .-ϻΘϨƎЯ
22 juni 2008 · 1 313 Inlägg

Andy_88 skrev:

Moser skrev:
köpte avgas därifran när jag körde 850 turbo, snabb levareans och helt okej passform smile köpte 3" halvsats med 1 dämpare blev underbart avgasljud!! smile

gick du igenom besiktningen då eller klagade dom på ljudet?

det var inga problem!! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
MrTegefeldt Stålverksarbetare
22 juni 2008 · 372 Inlägg

Puff2k skrev:
Kan meddela att Portal har fått på sitt system nu, de va tydligen inga problem med att få på det enligt honom. Å ja kan personligen meddela att det mullrar gött som fan, han har med 2 st dämpare

Och jag kan intyga att även en idiot kan montera detta systemet smile
Jag hjälpte Portal med att montera det och de tog runt 2 timmar.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
BBAD Utbildad hobbymekare
22 juni 2008 · 1 125 Inlägg

kört med deras system på flera volvosar, nöjd som fan på deras grejer, bra pass form osv

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Xuri One Man Clan
22 juni 2008 · 4 287 Inlägg

kör 3 tums JT från snurran å bak...perfa passform... Låter gött å rostar inte

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
R_fused There is no replacement for displacement
22 juni 2008 · 630 Inlägg

Inte haft några problem med mitt på s40 med 1 dämpare. Möjligtvis att de va jäkligt trångt med 3" över bakaxeln men de är ju mer bilens fel:) Mycket trevliga och bra att ha att göra med.

jocket4
22 juni 2008 · 189 Inlägg

Har 3tums från katten som är inhandlat från JT.. passar nästan perfekt på min, den vibrerar lite på en värmeplåt dock, någon annan som har en 93aero 01 som har samma problem? Plåten som den vibrerar på är den som sitter där man fäster extrafästet som man fick med...

Andy_88 Elektriker/Volvobuse
22 juni 2008 · 218 Inlägg

Xuri skrev:
kör 3 tums JT från snurran å bak...perfa passform... Låter gött å rostar inte

kör du med sport eller std katt? funderar på om man ska ta en med sportkatt som ingår, men vet inte, vart sitter lambda uttaget? på downpipen eller katten?  .... är de lambda på en 940 från -97 förresten?

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang