4177
Sök

kan du finelektronik?

Administratör
2 978 Inlägg
23 januari 2006
Min skärm jag har i bilen är det tunna kablar till o det funkar fin fint dom blir inte ens varma alls. En sån skärm när den funkar tar nog inte så mycket ström, jag gissar att du har en kortslutning i din skärm så antingen lämnar du in den till en expert eller så köper du en ny skärm.

En kopp av den svarta såsen...

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
ökaj var köpte du den ??

Rather turboshit than NO power at all.

4 554 Inlägg
23 januari 2006
jag antar att skärmen e ny så låt bli att öppna upp och använd garantin.. har du inte garanti är de nog lättast att öppna och göra en överblick om något är brännt är det inte det får du mäta dig fram.. inte jätteskoj och de kräver mycke tålamod.. jag har aldrig haft med skärmar att göra (än) så jag vet inte alls hur dom är uppbygdda.. kolla vad det är för märke och modell så kanske man kan få fram ett schema över nätdelen..

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
Daniel T skrev:
Min skärm jag har i bilen är det tunna kablar till o det funkar fin fint dom blir inte ens varma alls. En sån skärm när den funkar tar nog inte så mycket ström, jag gissar att du har en kortslutning i din skärm så antingen lämnar du in den till en expert eller så köper du en ny skärm.

jo jag försöker ragga upp någon som kan laga såna här apparater, men får väll antagligen lämna in den.

den är köpt på denna sida och där är skärmen ja köpte http://www.ex-audio.net/shop/product_in … ucts_id/55

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
loudness skrev:
jag antar att skärmen e ny så låt bli att öppna upp och använd garantin.. har du inte garanti är de nog lättast att öppna och göra en överblick om något är brännt är det inte det får du mäta dig fram.. inte jätteskoj och de kräver mycke tålamod.. jag har aldrig haft med skärmar att göra (än) så jag vet inte alls hur dom är uppbygdda.. kolla vad det är för märke och modell så kanske man kan få fram ett schema över nätdelen..

ja den är ny men garantin gäller inte länger efter att jag har lekt lite med den och har oxå öppnat den men inte sett något.. kanske får titta nogrannare

4 554 Inlägg
23 januari 2006
basseman skrev:
loudness skrev:

ja den är ny men garantin gäller inte länger efter att jag har lekt lite med den och har oxå öppnat den men inte sett något.. kanske får titta nogrannare

ja de va synd att du hade gjort de.. men jag tror inte det är något större fel mer än att en transistor är kortis i.. så leta upp en som lagar å se om han kan fixa de

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
loudness skrev:
ja de va synd att du hade gjort de.. men jag tror inte det är något större fel mer än att en transistor är kortis i.. så leta upp en som lagar å se om han kan fixa de

har letat efter någon men finns alltså ingen som kan sånt här.. får väll kolla lite mer då..

4 554 Inlägg
23 januari 2006
basseman skrev:
loudness skrev:

har letat efter någon men finns alltså ingen som kan sånt här.. får väll kolla lite mer då..

jo lycka till

10 287 Inlägg
23 januari 2006
"På med nattmössan och in i dimman"......jepp....:-)

Största effektutvecklingen i kablarna har du när till-lednings och lastens resistans är lika.
Störst ström har du när resistansen är så låg som möjligt.

/Göran

henkecool skrev:
vet ej men i tunnare kablar så e ju resistansen större och om resistansen blir högre så blir strömmen och effektutvecklingen större det är därför kablana blir varma

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
23 januari 2006
Min polares farsa är elektronik reparatör, han kan säkerligen fixa felet!

Team Insane Racing

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 januari 2006
basseman skrev:
kablarna är några smala jävlar. är lite osäker på säkringens styrka. sladden från batteriet går till en liten box som innehåller ett litet kretskort och bl.a säkringen och därifrån går det vidare + & - till skärmen. T2L250V stog det på säkringen

Säkringen borde vara en "lättknäckt" 2 Ampers som klarar upp till 250 volt...

19 Inlägg
24 januari 2006
Sätt ditt skruven igen sen tar du en tångampéremeter och kollar hur många ampér (ström) den tar...så får du reda på vad du skall ha för kabel tex 1,5 kvadrat = ca 10A 2,5 kvadrat =16A det vill säga ca 4-5 A per kvadrat sen när du bytt kablar tar du bara en särkring som klarar av det ampére talet som den kräver + några extra...Mvh Crille

Sök