3353
Sök

Golf III motorproblem

38 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Tjena
Skulle behöva lite hjälp med min golf 1.8 -93a.
Har sökt lite men inte hittat någon med samma problem.

Den "dör" när man gasar, eller inte dör men det är precis som den får för lite bensin och är väldigt seg upp till typ 2900rpm där den börjar gå bra och det blir bra "skjut" i den. Förstår ju att det inte är någon F1kärra precis men har åkt med andra och vet att den ska gå mycket bättre än den gör nu.
Trodde att det var nått fel med elen till förgasarinsprutet så fick tag på en likadan förgasare och bytte, men ingen skillnad sad. Hur är det med lamdan, kan den ställa till? Tidigare har katten suttit igen så det sitter en ny på nu. Om det skulle vara bränslepumpen, så skulle den väl inte gå bra på högre varv heller? Den går bra på tomgång och har bytt gummipackningen (o-ringen) mellan insug/spjällhuset så den ska inte kunna dra någon tjuvluft.

Jag har bytt
Tändstift
Luftfilter
Bränslefilter
Oljefilter
Termostat
Olja i motorn
Förgasaren

Alltså..  motorn går illa när man gasar men den går hur fint som helst om man gasar försiktigt. Luftmassemätare? var sitter den?

Tacksam för alla förslag! big_smile
Senast redigerat av mixez (23 juni 2008)

Got N/A?
358 Inlägg
24 juni 2008
Har för mig att jag hört någon med liknande problem, kan inte hitta nu dock. Problemet då var Hallgivaren/Varvtalssensorn. Men någon annan får nog uttala sig innan du lyssnar på  mig tongue

28 Inlägg
24 juni 2008
Jag har haft samma fel och det enda jag gjorde var att hälla i ett par flaskor STP INJEKTOR CLEAN hehe och sedan sotta ur ordentligt inget kärringkörande här inte:P

28 Inlägg
24 juni 2008
Jag har haft samma fel och det enda jag gjorde var att hälla i ett par flaskor STP INJEKTOR CLEAN hehe och sedan sotta ur ordentligt inget kärringkörande här inte:P

38 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
GroundX skrev:
Har för mig att jag hört någon med liknande problem, kan inte hitta nu dock. Problemet då var Hallgivaren/Varvtalssensorn. Men någon annan får nog uttala sig innan du lyssnar på  mig tongue

Okej, har du lust att förklara var de sitter? smile

Nilssonn skrev:

Värt att testa, var köpte du den? Häller man med den i bensinen bara?

Mer tips är välkommna smile

edit: Verkar inte sitta någon luftmassamätare i den. http://vwgolf.se/viewtopic.php?t=3923&a … luftfilter
Senast redigerat av mixez (25 juni 2008)

28 Inlägg
25 juni 2008
du kan köpa STP på nästan varje vanlig bensinmack hehe jopp häll det i bensinen bara så renar det ut det mesta
hehe
passa samtidigt på att tanka lite 98 så rensar du ordentligt

38 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Nu har jag hällt i en STP injector clean och helt klart verkar den gå bättre. Men sen jag bytte förgasare är tomgången tokhög! ca 1700rpm. Hur kan man sänka den? Verkar som det ska sköta sig själv? Låg på ca 900 förr.

28 Inlägg
30 juli 2008
antagligen så kommer den att gå ner efter ett tag så vida du inte fått tag på en större:P

Teknik Informatör
371 Inlägg
30 juli 2008
har du kollat så inte kam remmen har hoppat någon kugg?

BMW E3 it takes one to catch one :)

38 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Kamremmen sitter rätt. Känns som att allt är kollat nu sad

Sök