Åka med tonad framruta

Tommy_P
29 juni 2008 · 396 Inlägg

sen får man väl förmoda att solfilmen som var tänkt inte direkt är biltemas sopsäcks-svarta, utan en metalliserad.

demk
29 juni 2008 · 680 Inlägg

sEAMP skrev:
jag frågade inte om det var smart, jag frågade inte om man får nån försäkrning...
och om et är så att man inte får en krona om bilen har nåt som inte  är lagligt då borde ju 99% av gorgs medlemma inte få en krona vid krock, jag använder min bil till att ställa ut med och då vill jag att den ska va snygg, och tonad framruta är  i min åsikt snyggt

snyggt är de måste man ju säga om de var bara de du är uteefter smile

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
jonesono Personal- och beteendevetare
29 juni 2008 · 1 082 Inlägg

jonesono skrev:
Men du frågade hur bra man klarar sig i trafiken, eller hur?
Inget vidare eftersom du får märkbart försämrad syn genom rutan bara det börjar skymma.
Räkna med att polisen kommer göra livet surt för dig då detta är utåt sett synbar (och ej laglig) styling - klart de kommer stoppa dig då!

Att 99 % av bilarna här är olagliga har jag svårt att tro på och är helt irrelevant i sammanhanget... åker du dit lär det bli kostsamt. Smäller du med någon kan du bli skuldsatt för resten av livet, i värsta fall.
Fortfarande värt det?

Skall du tona får du helt enkelt köra omkring den på släpkärra till utställningarna.

sEAMP skrev:
hur  man klarar sig i trafiken sett från att bli stoppad av lagen, ja.

att 99% av bilarna inte är lagliga har väl visst med sammanhagnet att göra eftersom någon skrev att vid en krock får man ingen försäkring om bilen har NÅGOT olagligt, och det är ju precis det du sitter och snackar om, att livet kan bli så surt vid krock, stackars han som vid krock inte har orginaldimenssion på sina däck, eller har en vinge på bilen som inte skulle gå igenom en besiktning.

Men nu diskuterade vi utifrån din bil och ditt perspektiv, då är det skit samma om någon annan kör omkring med 17" hjul än 15". För övrigt är det lite olika om det rör sig om helbilsgodkännande osv. Inte riktigt relevant i det här sammanhanget.

sEAMP skrev:
Sen finns det skillnad på toning och toning, behöver inte veta hur bra man ser igenom den för det är jag väl medveten om,

Ok...

sEAMP skrev:
Men jag får väl lyda ditt råd och köpa kärra, dragbil har jag-

Ja, gör det du.

sEAMP skrev:
Du kanske ska söka tillstånd att bli låtsaspolis här på gorg och utföra flygande besiktningar online, så inte livet blir så surt för alla som kör olagligt!

Dagens...
Nej, varför skulle jag? Har jag ens utgett mig för att vara det? Du ställde frågor, jag svarade... sen vad du gör med det skiter jag fullständigt i. Jag VET att du till slut kommer åka dit på det, på ett eller annat sätt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
demk
29 juni 2008 · 680 Inlägg

ja man måste har tur med polisen,,alla har ni något som inte är lagligt på bilen,,visa mindre farligt visa mer,så de handlar väl om suntförnuft??smile

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Blow_Me
29 juni 2008 · 44 Inlägg

Tycker att du ska tona på. Kommer bli snyggt.

sEAMP
29 juni 2008 · 392 Inlägg

jonesono skrev:
Dagens...
Nej, varför skulle jag? Har jag ens utgett mig för att vara det? Du ställde frågor, jag svarade... sen vad du gör med det skiter jag fullständigt i. Jag VET att du till slut kommer åka dit på det, på ett eller annat sätt.

Du har ju inte svarat på de frågor jag ville ha svar på från första början, jag gjorde denna tråd för att få respons på hur man klarar sig frånlagen, inte om det är dumt eller om jag ska få försäkring !
är så trött på att när man gör en tråd för att få gensvar får man bara massa skit och svar på saker som man INTE frågade efter !

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
anna_catharina
29 juni 2008 ·

Karln har kört med tonadade sidorutor fram utan att ha åkt fast en enda gång på över ett år, peppar peppar liksom : ) Fast han fick ju dra bort det när han besiktade o göra om dårå. Men har du bara sidorutorna är det ju bara veva ner rutan när polisen kommer förbi! Ungefär som att folk släcker dimljusen när polisen åker förbi ;D

Fast enligt min åsikt räcker det väl med en board på framrutan bara, det e ju snyggt  : )

demk
29 juni 2008 · 680 Inlägg

anna_catharina skrev:
Karln har kört med tonadade sidorutor fram utan att ha åkt fast en enda gång på över ett år, peppar peppar liksom : ) Fast han fick ju dra bort det när han besiktade o göra om dårå. Men har du bara sidorutorna är det ju bara veva ner rutan när polisen kommer förbi! Ungefär som att folk släcker dimljusen när polisen åker förbi ;D

Fast enligt min åsikt räcker det väl med en board på framrutan bara, det e ju snyggt  : )

jupp räcker tongue

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Phaetoon
29 juni 2008 · 8 156 Inlägg

sEAMP skrev:
Du har ju inte svarat på de frågor jag ville ha svar på från första början, jag gjorde denna tråd för att få respons på hur man klarar sig frånlagen, inte om det är dumt eller om jag ska få försäkring !
är så trött på att när man gör en tråd för att få gensvar får man bara massa skit och svar på saker som man INTE frågade efter !

Om man startar en tråd om någonting som är olagligt så får man räkna med att få en hel del moralkakor och att tråden inte riktigt tar upp frågeställningen. Så är det på Gorg.
Det är samma sak i xenonkonverteringstrådar och under-car-neon-trådar. Jag undrar vad det beror på?
(Och nu hamnade jag väldigt off-topic, sorry)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
volvo_nicke3 Avstängd
29 juni 2008 · 519 Inlägg

anna_catharina skrev:
Karln har kört med tonadade sidorutor fram utan att ha åkt fast en enda gång på över ett år, peppar peppar liksom : ) Fast han fick ju dra bort det när han besiktade o göra om dårå. Men har du bara sidorutorna är det ju bara veva ner rutan när polisen kommer förbi! Ungefär som att folk släcker dimljusen när polisen åker förbi ;D

Fast enligt min åsikt räcker det väl med en board på framrutan bara, det e ju snyggt  : )

mm, behöver väl inte överdriva tongue ser ju piss och om man tonar vindrutan tongue

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
feffe85
29 juni 2008 · 104 Inlägg

Att det är olagligt kan väl vem som helst inse? Varför skulle det vara lagligt att tona vindrutan när du inte(knappt) får tona främre sidorutorna utan att få spö smile

Och vilken trevlig attityd trådskaparen har mot alla som svarar på hans frågor, eller nej, INTE trevlig..

Roadkiller Bredbands Tekniker
29 juni 2008 · 176 Inlägg

Vore snyggt med tonad framruta!!
Risken att bli stoppad är nog ganska stor!

Visst det är olagligt men jag har alltid undrar varför det är okej för motorcyklister att ha tonas visir när det inte är okej för bilister att tona framrutan eller sidorutorna fram?!?! mad

Själv har jag tonat mina framrutor(dörrarna)big_smile dels för det är snyggt och sen för att min dotter som är ca 6 veckor inte ska behöva bli grillad av solen( när den ngn gång skiner tongue ) Har inte blivit stoppad!! Blir jag det så kommer jag fråga om dom skulle stoppa ngn som har såna EXTREMT FULA solskydd på vindrutan eller sidorutan fram!!!

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
demk
29 juni 2008 · 680 Inlägg

Roadkiller skrev:
Vore snyggt med tonad framruta!!
Risken att bli stoppad är nog ganska stor!

Visst det är olagligt men jag har alltid undrar varför det är okej för motorcyklister att ha tonas visir när det inte är okej för bilister att tona framrutan eller sidorutorna fram?!?! mad

Själv har jag tonat mina framrutor(dörrarna)big_smile dels för det är snyggt och sen för att min dotter som är ca 6 veckor inte ska behöva bli grillad av solen( när den ngn gång skiner tongue ) Har inte blivit stoppad!! Blir jag det så kommer jag fråga om dom skulle stoppa ngn som har såna EXTREMT FULA solskydd på vindrutan eller sidorutan fram!!!

hahah sant för jag har både tonade fram och EXTREMT FULA solskydd på vindrutan:P

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Roadkiller Bredbands Tekniker
29 juni 2008 · 176 Inlägg

Med extremt fula menar jag dom med en massa konstiga motiv som inte alls passar till bilen.
När det finns svarta diskreta på Biltema för ngn tjuga...big_smile

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
demk
29 juni 2008 · 680 Inlägg

ok tycker min passar hyffsat annars hade man ju inte haft de=)

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
Helknas
29 juni 2008 · 534 Inlägg

Det är jobbigt att besikta bilen då du måste ha extra rutor som inte är tonade att hänga i, annars går den inte egenom.

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Phaetoon
29 juni 2008 · 8 156 Inlägg

volvo_nicke3 skrev:
mm, behöver väl inte överdriva tongue ser ju piss och om man tonar vindrutan tongue

Har man en veteranbil med ny olaminerad och otonad vindruta så ser man bra ut även med toning. Men då tonar man ju sällan så mycket. Har man en modern bil så är ju vindrutan redan tonad en hel del.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sEAMP
29 juni 2008 · 392 Inlägg

feffe85 skrev:
Att det är olagligt kan väl vem som helst inse? Varför skulle det vara lagligt att tona vindrutan när du inte(knappt) får tona främre sidorutorna utan att få spö smile

Och vilken trevlig attityd trådskaparen har mot alla som svarar på hans frågor, eller nej, INTE trevlig..

ja jag är mkt medveten om att det är olagligt, men det´är det mkt som är smile
visst jag kanske låter otrevlig, men det är bara för att jag är så trött på alla moralpoliser som ska börja snacka om massa annat när det enda jag var ute efter var att höra från folk som har tonad framruta hur dom klarar sig i trafiken, men jag får ju bara massa kommentarer om att det är dumt, att folk hatar mig, att jag är korkad osv, fine om ni tkr det, men det behöver man väl inte skriva? bara för att man vill ha tonad framruta behöver man inte ha 1 hjärncell för det...... det enda jag var ute efter var ett svar..

Senast redigerat av sEAMP (29 juni 2008)

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
Roadkiller Bredbands Tekniker
29 juni 2008 · 176 Inlägg

sEAMP skrev:

feffe85 skrev:
Att det är olagligt kan väl vem som helst inse? Varför skulle det vara lagligt att tona vindrutan när du inte(knappt) får tona främre sidorutorna utan att få spö smile

Och vilken trevlig attityd trådskaparen har mot alla som svarar på hans frågor, eller nej, INTE trevlig..

ja jag är mkt medveten om att det är olagligt, men det´är det mkt som är smile
visst jag kanske låter otrevlig, men det är bara för att jag är så trött på alla moralpoliser som ska börja snacka om massa annat när det enda jag var ute efter var att höra från folk som har tonad framruta hur dom klarar sig i trafiken, men jag får ju bara massa kommentarer om att det är dumt, att folk hatar mig, att jag är korkad osv, fine om ni tkr det, men det behöver man väl inte skriva? bara för att man vill ha tonad framruta behöver man inte ha 1 hjärncell för det...... det enda jag var ute efter var ett svar..

Håller med dig!!! smile

Att inte människor kan fatta att man vill ha ett svar på en fråga ,nte några "moral" predikningar eller liknande. mad hmm Vem har gett ngn rätt att  ngn har "rätt" att kalla ngn idiot eller liknande!??!!

Men det är ju bara min åsikt!! big_smile

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
_Sofie_
29 juni 2008 · 93 Inlägg

sEAMP skrev:
jag frågade inte om det var smart, jag frågade inte om man får nån försäkrning...
och om et är så att man inte får en krona om bilen har nåt som inte  är lagligt då borde ju 99% av gorgs medlemma inte få en krona vid krock, jag använder min bil till att ställa ut med och då vill jag att den ska va snygg, och tonad framruta är  i min åsikt snyggt

Efter att ha läst hela tråden om alla predikningar m.m. så kan ju jag säga vad jag tycker också. smile

Om du är på utställningar med bilen och det ska vara snyggt så ska du ju tona framrutan också om du vill. Är det en utställningsbil så ska den ju se bra ut! Då får man ju ha släp till bilen, men det kan det ju vara värt för en riktigt fin bil? wink

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!
Nissan Micra 1,3 GX "Micke" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang