kontrollera att den är godkänd och så vidare så ska det nog inte vara några problem, exempel tuv kontrollerad, då pallar den iallafall vissa standar grejer i tyskland, typ som den på rusta för 150 spänn... hissa och sänka funkar den utmärkt med, men som vanlgit handlar det om hur man behandlar den i sina ägor sen, exempelvis palla upp bilen riktigt med pallbockar och så vidare
Har en sån där till höger, den duger ju till att byta däck med, men nu idag när jag skulle under med pallbockar så ville det sig inte längre. Måste fixa en som lyfter högre. Funderar på Julas "Höglyftande domkraft 2000 kg" (Artnr: 650002) För 1295:- (Ord.pris 1795:-)
"En kraftig och lättanvänd domkraft för de verkligt tunga lyften. Mycket stabil konstruktion gör att den passar i maskinverkstaden, bilverkstaden, däckverkstaden mm. Lättrullade hjul gör den lätt att flytta mellan lyftpunkterna. Lägsta höjd vid lyftpunkt: 14 cm. Med långt kraftigt pumphandtag: 113 cm. Lyftplattans diameter: 17 cm. Lyfthöjd: 800 mm. Lyftkapacitet: 2000 kg. Vikt: 60 kg. L1190xB430xH195 mm."
Har en sån där till höger, den duger ju till att byta däck med, men nu idag när jag skulle under med pallbockar så ville det sig inte längre. Måste fixa en som lyfter högre. Funderar på Julas "Höglyftande domkraft 2000 kg" (Artnr: 650002) För 1295:- (Ord.pris 1795:-)
"En kraftig och lättanvänd domkraft för de verkligt tunga lyften. Mycket stabil konstruktion gör att den passar i maskinverkstaden, bilverkstaden, däckverkstaden mm. Lättrullade hjul gör den lätt att flytta mellan lyftpunkterna. Lägsta höjd vid lyftpunkt: 14 cm. Med långt kraftigt pumphandtag: 113 cm. Lyftplattans diameter: 17 cm. Lyfthöjd: 800 mm. Lyftkapacitet: 2000 kg. Vikt: 60 kg. L1190xB430xH195 mm."
Kan det vara värt det?
Sätt emellan något så lyfter du högre, nån tjock träbit. Har själv tagit en hörnbit från en europapall!
Har en sådan och den är OK förutom att den lyfter så förbannat långsamt! Ska du hålla på med bilar i fortsättningen också så köp en rejälare sak, t ex en sk racingdomkraft så du får in den under en sänkt bil. Kostar lite mer men det är det värt. Slå ut det på 5-10 år så blir det inte många kronor...
Har en sådan och den är OK förutom att den lyfter så förbannat långsamt! Ska du hålla på med bilar i fortsättningen också så köp en rejälare sak, t ex en sk racingdomkraft så du får in den under en sänkt bil. Kostar lite mer men det är det värt. Slå ut det på 5-10 år så blir det inte många kronor...
Men en sån där racingdomkraft som finns på jula t.ex. dom är typ till att byta däck med eller? För att lyfta baken/frammen på bilen så måste man väl in på verkstad (4 punktslyft) eller? Har ingen erfarenhet av sänkta bilar Jag menar man får väl inte under hela racingdomkraften så man kan lyfta tex hela bakdelen på en bil?
Har en sån där "racingdomkraft" och kan säga att jag är väl relativt nöjd med den men den är FAN inte prisvärd.. skulle nog köpt en lite billigare och som lyfter mer.
Men en sån där racingdomkraft som finns på jula t.ex. dom är typ till att byta däck med eller? För att lyfta baken/frammen på bilen så måste man väl in på verkstad (4 punktslyft) eller? Har ingen erfarenhet av sänkta bilar Jag menar man får väl inte under hela racingdomkraften så man kan lyfta tex hela bakdelen på en bil?
nu är inte min bil så låg men jag lyfter antingen fram eller bak eller någon av sidorna med den racingdomkraften jag har, oftast så blir det att lyfta precis bakom B-stolpen & lyfta bägge hjulen på en sida när det ska bytas däck runt om.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Nu var det ju så att den jag har nu inte når upp, det är därför jag behöver en ny, visst jag kan lägga saker emellan för att få den att nå högre, men jag vill fortfarande inte ligga under bilen medan jag hissar pga att handtaget till den är så kort Den når ju inte ens upp till bakaxeln xD Men på sidorna vid hjulen går det finemang.