3477
Sök

klockaffär i usa

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
någon som vart i usa på senaste tiden , eller vet någon affär som har en hemsida med klockor ? alltså lite finare o dyrare dock inte 50.000+kr klassen ...

vore väldigt tacksam för svar/hjälp smile

8 156 Inlägg
30 juni 2008
Varför importera klockor från USA? Det är väl här i Europa som klockorna med högst kvalité tillverkas?
Jag har tyvärr inget svar på din fråga.
Kan du inte göra en sökning på google och inkludera Certina, Tissot och Rolex?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 juni 2008
glöm inte breitling wink

8 156 Inlägg
30 juni 2008
Mortalis skrev:
glöm inte breitling wink

Ah. Dom är fina wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

498 Inlägg
30 juni 2008
Senast redigerat av andreas_940 (30 juni 2008)

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
varför ? tex för att det skiljer ungefär 20.000 på att köpa breitling där och här tex ?
kanske för att det finns bättre utbud ?

så du påstår att om dom tillverkar klockan i europa o skickar till usa så är det dålig kvalitet för att den inte säljs i europa ?

ursäkta men ni som inte har något vettigt svar kan gärna få hoppa över att svara ...

och jag har försökt googla men hittar ingenting vettigt ...

tackar.

2 751 Inlägg
30 juni 2008
e du ute efter fina klockor? eller fina märkesklockor?

Who Djaa bless no man curse

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
både och ....

190 Inlägg
30 juni 2008
Tigerofsweden skrev:
varför ? tex för att det skiljer ungefär 20.000 på att köpa breitling där och här tex ?
kanske för att det finns bättre utbud ?

så du påstår att om dom tillverkar klockan i europa o skickar till usa så är det dålig kvalitet för att den inte säljs i europa ?

ursäkta men ni som inte har något vettigt svar kan gärna få hoppa över att svara ...

och jag har försökt googla men hittar ingenting vettigt ...

tackar.

Fastnar den i tullen kan det bli rätt dyrt dock.
Vad är det för klocka du är ute efter? eller bara rent allmänt?
Senast redigerat av Yeeeep (30 juni 2008)

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
ja men det är ju inte dina problem ? smile
hur ska dom bevisa att du INTE hade med den IN i landet ?  ?  ? tex ? ? ?
jag har handlat MÅNGA saker via vänner från usa och ingenting har någonsin krånglat ...

190 Inlägg
30 juni 2008
Tigerofsweden skrev:
ja men det är ju inte dina problem ? smile
hur ska dom bevisa att du INTE hade med den IN i landet ?  ?  ? tex ? ? ?
jag har handlat MÅNGA saker via vänner från usa och ingenting har någonsin krånglat ...

Nej det har jag inte sagt, jag sa bara att OM den fastnar i tullen kan de bli dyrt.
Allt som är köpt utanför EU, ska tullas och avgifts betals egentligen, så bara för att du har sluppit det för så KAN det hända att det blir så, dvs om du inte ber dom skriva att det är en gåva, kan underlätta.

Edit:
Nu syftar jag på om du ska beställa den via internet, dvs inte åka dit och köpa om du är på semester tex.
Senast redigerat av Yeeeep (30 juni 2008)

Avstängd
914 Inlägg
30 juni 2008
Jag undrar så här: Varför betala 50k för en klocka? :S

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
JA MEN SKIT SAMMA .... HERREGUD , FAN VA FÖRBANNAD JAG BLIR PÅ FOLK SOM MÅSTE KOMMENTERA ALLT FÖRUTOM DET TRÅDEN HANDLAR OM ! ! !

JAG VEEEEEEEEEEEET ATT MAN KAN FASTNA I TULLEN OCH ATT DET KOMMER BLI DYRT. . .
då kan dom ju ta dig för kläder , skor o allting , hur vet dom VAR jag har köpt det ...

190 Inlägg
30 juni 2008
Tigerofsweden skrev:
JA MEN SKIT SAMMA .... HERREGUD , FAN VA FÖRBANNAD JAG BLIR PÅ FOLK SOM MÅSTE KOMMENTERA ALLT FÖRUTOM DET TRÅDEN HANDLAR OM ! ! !

JAG VEEEEEEEEEEEET ATT MAN KAN FASTNA I TULLEN OCH ATT DET KOMMER BLI DYRT. . .
då kan dom ju ta dig för kläder , skor o allting , hur vet dom VAR jag har köpt det ...

Varför skapa en tråd om du inte kan ta råd/kritik?
Jag gav dig ett tips UTIFALL att du INTE visste... det var visst fel tänkt av mig.

644 Inlägg
30 juni 2008
Jag träffade en urmakare på gatan i New York som sålde märkesklockor billigt,jag köpte två fina rolex till kanonpris,10 dollar/st om jag inte minns fel, vet dock inte om han har någon hemsida...

1 231 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
ja men om man har LITE i skallen och inte bor i en låda , så förstår man nog att man KAN ÅKA DIT ... annars bör man ju titta lite mer på tv o följa lite nyheter osv ....

denna tråden handlar inte om RÅD och KRITIK , utan om någon vet någon KLOCKAFFÄR ...  eller har jag fel ?

190 Inlägg
30 juni 2008
Tigerofsweden skrev:
ja men om man har LITE i skallen och inte bor i en låda , så förstår man nog att man KAN ÅKA DIT ... annars bör man ju titta lite mer på tv o följa lite nyheter osv ....

denna tråden handlar inte om RÅD och KRITIK , utan om någon vet någon KLOCKAFFÄR ...  eller har jag fel ?

Du skrev också: -eller vet någon affär som har en hemsida med klockor ?

DÄRAV tänkte jag om du skulle beställa på nätet, därför nämnde jag tullen, annars spelar det väl ingen roll eller hur!?

190 Inlägg
30 juni 2008
http://www.connectingwatches.com
finns massor, någon borde vara från usa.

Sök