2950
Sök

Finns d nån gräns på styling om man har lite hk??? var går den?

44 Inlägg
1 juli 2008
en ljud te.x behöver ju inte ha så mycke häst men kallar man de dragracing  bil så kanske man ska lite hk hunder huven

Japan Quality
41 Inlägg
1 juli 2008
Fluke skrev:
Noxknight mogen nog att prata pension big_smile?

Å de ska komma från en som inte ens har någon bil;)

Ääää svaret på frågan e nej...Tycker de e lite väl tidigt...Ska ju köpa en Nissan 200 som ska trimmas å gå fååååtare än 110:P...De va bara min åsikt på Rubriken..

Avstängd
962 Inlägg
1 juli 2008
Sleepers är grymmast.

Stylat som som dunkar och varken har motor, låda, bromsar eller chassikomponenter är svintöntigt. Jag tycker att grejerna man har på en bil ska fylla någon funktion och inte sitta där av estetiska skäl!
Senast redigerat av prodrive (1 juli 2008)

16 197 Inlägg
1 juli 2008
prodrive skrev:
sleepers är grymmast.

stylat som som dunkar och varken har grym motor, låda, bromsar eller chassikomponenter är svintöntigt.

ska man åka fort så åker man hojj..smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 827 Inlägg
2 juli 2008
Noxknight skrev:
Styling & Tuning är 2 helt olika saker....vill man ha en snygg bil så spelar de väl ingen roll hur den går..´man får  ju inte köra snabbare än 110 på¨svenska vägar ändå;)

Att endast köra sina bilar på allmäna vägar har inte upptäckt charmen med ett bilägande. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 661 Inlägg
2 juli 2008
evilaudio skrev:
prodrive skrev:
sleepers är grymmast.

stylat som som dunkar och varken har grym motor, låda, bromsar eller chassikomponenter är svintöntigt.

Åker hellre i 300km/h i en bil än på en hoj.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
2 juli 2008
Hardjim skrev:
evilaudio skrev:
prodrive skrev:
sleepers är grymmast.

Håller helt med där.. Lite mer sport i det

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

16 197 Inlägg
2 juli 2008
Streethawk skrev:
Hardjim skrev:
evilaudio skrev:

men nu e de ju inte allt för många bilar som gör 300..tongue   å vem kommer snabbast upp i fart?? wink

en hojj på 200 kg elle en bil på 1600 kg.

2 283 Inlägg
2 juli 2008
evilaudio skrev:
Streethawk skrev:
Hardjim skrev:

men nu e de ju inte allt för många bilar som gör 300..tongue   å vem kommer snabbast upp i fart?? wink

Beror på... Såg en skyline häromveckan i HBG som piskade skiten ur en R1

EDIT: okej kanske inte piskade skiten men drog honom i vart fall.
Senast redigerat av Pikey (2 juli 2008)

R.I.P. Michael Jackson!

16 197 Inlägg
2 juli 2008
Pikey skrev:
evilaudio skrev:
Streethawk skrev:

Beror på... Såg en skyline häromveckan i HBG som piskade skiten ur en R1

EDIT: okej kanske inte piskade skiten men drog honom i vart fall.

kass tomte vid styret..tongue

fast sen hänger de väl mycke på underlag å annat.. men me samma förhållanden så ska en R1 lätt ta en skyline i accet..

Avstängd
1 557 Inlägg
2 juli 2008
Smaken e som baken o tur e väl det smile

Själv tycker jag det skall matcha varann smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

55 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Den enda anledningen jag har lagt upp denna tråd är för att jag vill fixa lite på min bil och varför jag frågar är för att vid ett tillfälle så kom jag över ungeför 70000 kr o tänkte köpa mig en sjysst bil o styla den osv men så blev tjejen gravid o d skulle köpas barn vagn mm så efter d fanns d inte mycket pengar kvar till bil så det fick bli en mitsubishi lancer glxi kombi sad för 4 år sedan ungefär.
men nu behöver jag ingen kombi och har fått en volvo s70 2.0 se för riktigt bra pris o tänkte  snygga upp den i allafall och ena sidan tänker jag ÄH SKITSAMMA DEN HAR BARA 126 HÄSTAR D E INGEN IDE men drömmen finns fortfarande kvar att ha en fin bil...
har redan beställt ljud till bilen för över 10000 nu vill jag snygga till den frågan e bara vart gränsen går på en s70 på 126 hästar?? Köpte den för att den är riktigt fin i lacken o jätte fräsh plus att den var riktigt billig...
Skulle jag chippa den så hade jag bara fått 15 extra hästar typ o d e inte mycket o skryta om heller, just därför frågar jag vart gränsen går!!!

2 117 Inlägg
2 juli 2008
BigDaddy skrev:
just därför frågar jag vart gränsen går!!!

Det finns ingen gräns. Du kan ju alltid göra vad du vill ett steg i taget. Kolla bara in min kärra. Den var original en gång i tiden, stylade den, trimmade lite, trimmade mer, fixade chassit och så lite mer trim med mera...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51897/

Som sagt. Vem skulle besluta om en gräns och varför skulle det vara rätt beslut? Sätt dina egna mål istället för att låta dig styras av 100-tals olika uppfattningar.

Så... ut i garaget och börja bygga istället. Rätt vad det är så dyker du på mer pengar som du kan öronmärka till vad du vill i bilen.

Avstängd
962 Inlägg
2 juli 2008
Kör orginallook på den med sjuk puts, billigast och snyggast!

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 juli 2008
prodrive skrev:
Sleepers är grymmast.

Stylat som som dunkar och varken har motor, låda, bromsar eller chassikomponenter är svintöntigt. Jag tycker att grejerna man har på en bil ska fylla någon funktion och inte sitta där av estetiska skäl!

Vilket innebär att allt stylat som inte testast i vindtunnel är svintöntigt även om det rör sig om 300+hk. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

341 Inlägg
2 juli 2008
Bilen kan ju vara snygg fast man inte har 500hk....... Syns ju inte hur mycket hk man har när man står stilla.....

Sen beror det ju lite på vad man vill med bilen. Att trimma blir ju dyrt när man ska börja byta ut saker o inte bara chippa. Ofta så brukar ju inte med riktigt fina och stylade bilar race så mycket och hårt heller..... Finns givetvis undantag.

Det var väl någon som var med på TV och stylade en Prius, det är väl inte världens snabbaste bil, men den blev ganska snygg iallfall....

Studerande
463 Inlägg
2 juli 2008
Finns som sagt var ingen gräns.

Men tänk på att du aldrig kommer att få tillbaka varken tiden eller pengarna som du lägger ner på bilen. Jag skulle själv aldrig börja "fixa till" en bil som jag inte trivs med. Men om 120 hk räcker för dig så är det bara att sätta igång! smile

Och som jag brukar säga: vill man ha en sportbil så köper man väl en sportbil?!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

956 Inlägg
2 juli 2008
Jongen skrev:
Bilen kan ju vara snygg fast man inte har 500hk....... Syns ju inte hur mycket hk man har när man står stilla.....

Sen beror det ju lite på vad man vill med bilen. Att trimma blir ju dyrt när man ska börja byta ut saker o inte bara chippa. Ofta så brukar ju inte med riktigt fina och stylade bilar race så mycket och hårt heller..... Finns givetvis undantag.

Det var väl någon som var med på TV och stylade en Prius, det är väl inte världens snabbaste bil, men den blev ganska snygg iallfall....

Fast den är ju inte så troligt att man ser ute på vägen heller, då den knappt är körduglig. Man vet ju att man stylat för mycket när bilen knappt går att köra, då var det dags att börja tänka på motor, väghållning och bromsar för ett bra tag sen.

Misstolka mig dock inte, Classes prius är troligtvis bra byggd och fin, men det är inget som faller mig i smaken. Sen är ju det ochså en trailer queen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Garaget Video Crew
842 Inlägg
2 juli 2008
Jag skämms inte en sekund över att min bil bara har 140hk orginal.
Har hellre en bil jag kan vara stolt över utseende mässigt än en 740 som har 300hk.
Men sen e ju mitt intresse utställning och inte strippkörning.

Som nån sa att man behöver inte sätta in feta IC o slangar o mög överallt.

341 Inlägg
2 juli 2008
luunggan skrev:
Jongen skrev:

Fast den är ju inte så troligt att man ser ute på vägen heller, då den knappt är körduglig. Man vet ju att man stylat för mycket när bilen knappt går att köra, då var det dags att börja tänka på motor, väghållning och bromsar för ett bra tag sen.

Misstolka mig dock inte, Classes prius är troligtvis bra byggd och fin, men det är inget som faller mig i smaken. Sen är ju det ochså en trailer queen.

Nä, det e ju sant. Inte riktigt min smak heller, men en stor förbättring mot orginalet, som e ganska fult....

Tycker väl att gränser är passerad när man inte kan köra normalt med bilen......

Sök