3791
Sök

Besiktning som inte var som alla andra...ngn mer som vart med om det?

Issa
329 Inlägg
3 juli 2008
Jag var på Bes i Ystad .. Kom försent.. men så släppte de in mig ändå:) Så när han som bes bilen var klar så sa han att han bara skulle köra en runda o sen kolla con. när han kör iväg gasar han duktigt .. o me ett leende på läpparna skruvar han upp musiken o diggar till den haha... så basen dunkade sattan där mouhha. tyckte ja va roligt:P

CiViC Issa

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 juli 2008
Var i Arvika och skulle besikta min förra Rekord '71:a.
Jag var andra ägaren på bilen och den hade varit lite lagad i skärmarna bak, men inte mer.
Framskärmarna hade jag bytt direkt efter köpet iofs. Den hade stått i varmgarage hos förrra ägaren mellan 1990-2003 då jag köpte den.

IAF!
Jag rullar in på stationen och stannar och lägger i parken (Automat)
Gubben tittar på bilen "Vafan, är det en tvådörrars Commodore?" (Var en helt vanlig Rekord sedan, fast med vinyltak)
Nej svarar jag. Det är en jubileumsmodell av Rekord. Knappt tusen byggda. Bara för export till Norden.
För det var det ju.

"Å fan, tufft!" tycker han och sätter sig i och kollar allt. "Den var förjävla fräsch inuti!"
Jadå, jag är nöjd säger jag och flinar. han startar den och rullar ner i bromsrullarna. Fan, då ser jag på mätarna att dom ligger an och säger: Fan, inte undra på det gick tungt hit!
Gubben skrattar och provbromsar. Inget fel varken fram eller bak.

När han har lyft upp den och gått under säger han:
"Vafan har du haft den liggande i för bad? Det finns ju ingen rost här!"

Den har stått inomhus sen 90 säger jag och skrattar. Ja jävlar mumlar han och kommer ut tillbaks, sänker ner den och tar en provtur runt byggnaden.

"Hade jag inte en gammal Opel redan skulle jag köpa den här av dig".
Köp den ändå tycker jag. Han flinar och får mitt telefonnummer "i fall att"...

Fick en tvåa på bilen som stått stilla i 13 år, med bara en uppsmörjning av bromsarna och två skärmar bytta.. smile
Lite ånger att jag sålde den med tanke på den låga tillverkningssiffran. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

482 Inlägg
3 juli 2008
Mullethemeck skrev:
"det var som jag trodde... det va en såndäringans Räjze caaar.."

HAHAHAHA lol Skön kommentar tongue

Jodå... Så är det serru!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 juli 2008
Brukar ha alla hundarna med i bilen när jag besiktar. Går fortare då...

På Sierran ramlade båda bakre länkarmarna ihop i två rosthögar när han slog på dem. hmm
Blev inte godkänt, om ngn undrade.

/ichi

OEM <3
6 957 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Casy skrev:
Bjork, lite luddigt förklarat. Jag fick läsa texten 2ggr så jag förstod vem som sa vad. Men skojig historia iaf.

Jo den blev lite rörig, ursäktar detta men den e ju någorlunda läsbar wink

Ger dig ett snabbt svar...glömde av va klockan var..jobbet kallade tongue
Senast redigerat av Bjork (4 juli 2008)

OEM <3

5 198 Inlägg
4 juli 2008
HA HA Ena historien är bättre än den andra

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 juli 2008
hahah.. eller så tar du bara ut rutorna och åker in igen? wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

341 Inlägg
4 juli 2008
Var och besiktigade min Skoda i Helsingborg. Besiktningsgubben gick o hämtade en annan och stog o diskuterade min vinge i ca 5min, även avsaknaden av katalysator och ljuddämpare.... "Har du katalysatorn någon annanstans?" Ja, på hyllan där hemma, men det kunde man kanske inte svarat smile Men när de var klara och jag fick pappret så sa han "Passa dig för polisen, ser dom dig med den vingen så åker du dit!" Är det inte besiktningens jobb att stoppa sånt oxå då? Fick inget för vingen....

32 Inlägg
4 juli 2008
Ja va o skulle beskita min celica förra året så han kollar bilen lite snabbt o säger den ser bra ut så kör han ut för provturen o när han kommer tebax säger han "Fan så gött ljud"(hade raka rör me jappsdämpare) o lägger t men akta dej för polisen den låter för mkt tror inte dom gillar det HAHA

Bildrulle
499 Inlägg
4 juli 2008
Jag har ingen direkt bra historia, men första året jag hade min guldfärgade Supra var jag in på besiktning mitt under högtryck o allt. Gubben gick runt o hittade en hel del fel, bland annat rosthål i reservhjulsbaljan som är aja baja när man har drag (som av någon konstig anledning finns på en del Supror).

Gubben påpekar det för mig med tillägget "Ja, med drag på bilen måste ju baljan vara hel". Jag svarar "Det vet jag, hade tänkt ta bort draget ändå, för det passar inte alls på en sån här bil" Gubben håller med och fortsätter, han hittade även rost i infästningen på draget, han såg att elen till draget var borttaget, sa att jag inte hunnit ta bort själva draget än, funderade lite på om jag skulle skruva bort det seriöst eller bara kapa.

Och vi fortsätter runt bilen, han hittar inget allvarligt, förrän han tar provturen där han provar spolarvätska, tuta och torkare...

Bör ju berätta att jag redan märkt att bladen var kassa, så jag hade köpt på biltema, men iaf min mk2 hade någon lustig konfigurering på armarna så man kunde inte ta bort bladen, skulle få byta halva armen, så jag o en polare försökte med visst våld få bort bara bladet, slutade rätt illa. Så jag åkte in med bara 1 torkararm, gubben anmärkte på det men så sa han "Vore ju synd om det blev något allvarligt på grund av det här, är en trevlig och ovanlig bil".

Fick pappret i handen "Torkarblad höger sida, verkan otillräcklig" var enda anmärkningen, krävde inte ombesiktning. Tacksam som man var åkte jag raka spåret till Toyota o beställde 2 nya armar komplett med torkarblad smile
Senast redigerat av Supra_Micke (4 juli 2008)

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Tomten
1 065 Inlägg
4 juli 2008
åker alltid med när jag besiktar mina bilar.
Men när som är under o kollar o letar fel så står jag bara o spelar dum och låter dom vara kung.
Har funka på alla bilar utom en. Fast mina bilar har ofta vare i bra skick.

OEM <3
6 957 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
hedley skrev:
hahah.. eller så tar du bara ut rutorna och åker in igen? wink

Mindre jobb att tona dom igen va? wink

OEM <3

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
6 juli 2008
Hade en rolig gubbe som besiktigade c70in, när han testkörde den krämade han på riktigt ordentligt och sa: 
- de är ju riktigt gött drag i denna, men du vet la att du kan få mer kräm i den med ett trimchip?
- men de är la olagligt?
- Detta har vi inte pratat om

riktigt sköna gubbar de finns fan big_smile

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
6 juli 2008
"Jag godkänner bilen i år....MEN! Nästa år vill jag fan inte se den här igen! tongue ".

Citat av besiktningsgubben när farsan körde in sin Opel Kadett. Var EXAKT samma besiktningsgubbe 3 år i rad på den bilen. Så förstår ju att han var lite förbannad.

EDIT: Stavfel.
Senast redigerat av THEBADGUY (6 juli 2008)

Allt för den där jävla hatten!

582 Inlägg
29 september 2008
Jag var och besiktade bilen idag det ända han sa var
-det här rockar ju fett    ( jag) -gör det ?vad bra då kan man köra ett år till då?   -ja lätt
Senast redigerat av jes (29 september 2008)

hej

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 september 2008
har jobbat ett tag som bilmek å har väl sagt ett par ord med dom flesta besiktningsmän på stationen här i stan...besiktade 940in förra veckan... snubben gick under bilen å kollade lite sen skrattade han lite å sa "jaha de är så man gör när man sätter dit annan turbo" sen klaga han lite på avgasvärdena också :p
men de blev blanka papper big_smile

Diktator
968 Inlägg
29 september 2008
Fick bara höra lovord om min bil, finaste jettan han sett på 10 år. hur mycket jag skulle ha för den, och fick berätta lite historia om den och hur det kom sig att den va helt rostfri... mycket trevligt, dock skulle det blivit 2a på avgasvärdet, men när jag nämnde att jag va mekaniker och kunde fixa det direkt efter besiktningen så lät han det va.

Avstängd
367 Inlägg
29 september 2008
Inlägget raderat och användaren är varnad. /admin
Senast redigerat av chrizz (29 september 2008)

MVH Beyond

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
29 september 2008
Ska besiktiga min bil på onsdag den 14 oktober:) ska se hur det går och återkommer med historier:)

Team Insane Racing

Sök