Min Ford KA går perfekt men när jag sätter på ac´n så börjar motorn gå ojämt och varvtalet pendlar några hundra varv upp och ner. Ac´n funkar helt ok och kyler som den ska. Någon som har någon ide´ .MVH Sören
Ja det känns tydligt att den sackar när man kör, oavsett hastighet och varvtal. När man slår av ac´n så går den bra igen. Vet inte om ac´n påverkar motorstyningen på nått sätt.
Kan ju säga att jag TYDLIGT känner hur min Impreza reagerar när jag slår på AC:n.. Ungefär samma skillnad som när en fyrcylindrig bil plötsligt går på tre cylindrar.. Är dock fullständigt normalt.. Och undviks lättast genom att strunta i att ha på AC:n..
Kan tillägga att skiten åker bort när jag monterar min FMIC i vinter..
Om du känner det i Impresan med 200++hk så borde ju en Ford ka stanna Skämt å sido skull etro att ac-pumpen tar 10-20 hk så inte så konstigt om liten motor reagerar som om den ite får bränsle. Det är fullkommligt normalt att du tappar orken i den bilen.
Om du känner det i Impresan med 200++hk så borde ju en Ford ka stanna Skämt å sido skull etro att ac-pumpen tar 10-20 hk så inte så konstigt om liten motor reagerar som om den ite får bränsle. Det är fullkommligt normalt att du tappar orken i den bilen.
MVH Peter
Men du fattar vad jag menar.. Känner ju världens skillnad om man fyller 95 oktan istället för V-power i tanken..