3748
Sök

turbomotor i volvo 142a

59 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
#1
har tänkt sätta i en b23 turbo:lol:. då är saken att om man ska ha den rakställd eller ligande som värkar bäst efter som bromsservo blir ivägen. kanske någon som gjort detta bygge förut kan ge lite råd??big_smile


59 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#3
orginal på 240 liger motorn lite svet å sidan om du fattar? smile jag tror jag löst problemet men vet du något?


385 Inlägg
21 juli 2008
#4
orginal sitter de ju lite tillttade bakåt liksom, bygg som du tycker blir bäst. Jag bygger typ "rak" på min manta. smile


32 Inlägg
22 juli 2008
#5
Ska du köra rakställd motor måste du byta ut olje pumpen till en b20 pump, det funkar ! Annars blire problem


59 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#6
Tiurinen skrev:
orginal sitter de ju lite tillttade bakåt liksom, bygg som du tycker blir bäst. Jag bygger typ "rak" på min manta. smile

ja men ett problem blir vid rak motor är att bromsservon är i vägen?


59 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#7
240Turbo skrev:
Ska du köra rakställd motor måste du byta ut olje pumpen till en b20 pump, det funkar ! Annars blire problem

jaa det har jag hört men att b20 passa viste ja int smiletongue


247 Inlägg
22 juli 2008
#8
realpower142 skrev:
Tiurinen skrev:
orginal sitter de ju lite tillttade bakåt liksom, bygg som du tycker blir bäst. Jag bygger typ "rak" på min manta. smile

ja men ett problem blir vid rak motor är att bromsservon är i vägen?

Förläng bromsservon. Bara en "pinne" inuti och det runda höjet du måste förlänga, eller korta av kanske går det med.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

385 Inlägg
22 juli 2008
#9
mickey skrev:
realpower142 skrev:
Tiurinen skrev:
orginal sitter de ju lite tillttade bakåt liksom, bygg som du tycker blir bäst. Jag bygger typ "rak" på min manta. smile

ja men ett problem blir vid rak motor är att bromsservon är i vägen?

Förläng bromsservon. Bara en "pinne" inuti och det runda höjet du måste förlänga, eller korta av kanske går det med.

Tänkte precis och säga det att det bästa är nog att du förlänger servo armen så du får servon ute vid fronten typ.


59 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#10
mickey skrev:
realpower142 skrev:
Tiurinen skrev:
orginal sitter de ju lite tillttade bakåt liksom, bygg som du tycker blir bäst. Jag bygger typ "rak" på min manta. smile

ja men ett problem blir vid rak motor är att bromsservon är i vägen?

Förläng bromsservon. Bara en "pinne" inuti och det runda höjet du måste förlänga, eller korta av kanske går det med.

ja det har jag funderat på ja det ska väl inte va så svårt att få hopp skiten me tanke på vad en del andra stoppar i 142 orna big_smile


59 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
#11
nu är de problem! har lyft i motorn å turbon tar i rambalk, oljetråget slikar framvang å lite sånt, motorn blir ligande som orginal på en 240 eller 740 ja ni vet. vad tros om att bytta till en annat grenrör? så turbon hamnar högre upp?


38 Inlägg
26 juli 2008
#13
kolla min sida har en massa bilder på ett lika bygge...

Eller det skiter väl jag i

Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 juli 2008
#14
Jag gjorde ett eget grenrör så ja fick turbon högre upp.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

119 Inlägg
26 juli 2008
#15
ta oljetråget från b20

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

59 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#16
Manne skrev:
Jag gjorde ett eget grenrör så ja fick turbon högre upp.

jaa jag fick lite intresse av ditt grenrör tänkte börja bygga ett eget nu i veckan big_smile vare svårt att byggat? vad för rör hade du?


59 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#17
kalimero skrev:
ta oljetråget från b20

passar de oljetråget??hmm


59 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#18
henke_8 skrev:
vad sitter det för grenrör på nu då

titta på bild:D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73140/412930_9kz2hl.jpg
turbon och grenrör som ska på 142a men grenrör får jag bygga nytt



Sök