Söndagen 12 juli 2009:Jaja, då var det dags igen efter en helf fylld med mässdeltagande och spränghuvudvärk.
I torsdags gjordes en hjulinställning för att korrigera alla vinklar efter veckans laborerande med bilens höjd samt monteringen av de justerbara armarna. Det vart en hel del sjå, men blev ganska bra till sist. Lite finjustering återstår, men samtliga vinklar ligger nu väl inom toleransvärdena i alla fall.
Direkt efter hjulinställningen var det bara att packa allt möjligt som kan behövas inför en helgs mässdeltagande och styra kosan mot Vänersborg, där premiären för WestCoast Motorshow väntade.
Förutom att jag plågades av spränghuvudvärk i 1½ dygn var det en mässa helt i min smak! Få företagsmontrar, många fina bilar och lite mer "break-in" eller "underground" stuk. Precis som det ska vara. Själv knäppte jag av lite bilder, men vartenda bildjäkel blev suddig. Bilderna nedan på bilen från mässan är tagna av Joachim Friberg:
![http://farm3.static.flickr.com/2423/3714522864_94e618baa1.jpg]()
![http://farm3.static.flickr.com/2446/3714523594_157bcd3563.jpg]()
![http://farm3.static.flickr.com/2497/3714523134_10c915c072.jpg]()
Även om jag tycker att bilen ser mycket fetare och snyggare ut nu med justerade hjulvinklar så är det ändå inte helt som jag hade tänkt mig. Skulle mer vilja ha hjulen justerade så att de täcker upp i princip hela hjulhusen med några fåtal millimeter utrymme runt om... Vet dock inte riktigt vad som krävs för att åstadkomma det.
Uppenbarligen är min bil inte vidare attraktiv att fotografera när den står utställd, det är sällan det dyker upp bilder på den i trådar som publiceras på diverse Internet-baserade forum i efterhand. Om detta beror på att bilen faller få människor i smaken eller att jag inte satsar så hemskt mycket krut på att ha en flashig monter vete tusan, men till Elmia 2010 (där jag hoppas ställa ut) ska jag försöka lägga lite mer energi på montern i alla fall. Planer har redan börjat smidas...
Naturligtvis kommer även själva bilprojektet att fortsätta utvecklas i den mån jag lyckas fixa pengar till det. Det finns fortfarande gott om planer som ska förverkligas i sinom tid, men troligtvis så kommer denna säsongens framtida uppdateringar endast att innebära bortmontering av LMM och ersättande av dessa med specialtillverkade rörbitar med flänsar, byte till vettigare luftfilter á la Apexi av Z32-modell och troligtvis en avskärmingsplåt för dessa.
Om det därefter finns pengar så väntar omlackering av fälgarna...
Det får räcka för denna gången.