3134
Sök

Fråga: Tappat mobilen, hur funkar de med garantin? (BILD)

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Ja, tur som man har så gled mobilen ur fickan när ja satte mig i bilen.
Har hänt 5-6ggr i Saaben men just denna dagen (fre. 25/7) hade ja mammas Merca.
Plocka upp den å displayen var i sisådär 1000 delar hmm

Mobilen e ca 4 veckor gammal (köpt på tele2.se) å dum som ja e tänkte ja inte på drulleförsäkring
MEN mobilen har krånglat innan med att den stänger av sig, kameran flippar ur.
Vet att fler med c902:an och även c702:an har detta problemet.
Träffa en tele.försäljare samma dag som sa att c902:an är väldigt känslig dessutom.

Så ja undrar om man kan kräva/få ny mobil eller om de bara e att bita i de sura
äpplet å betala för en ny display? Eller hjälper garantin i detta läget?
Tkr dock att man bör få en översyn på mobilen eftersom den stänger av sig m.m.??

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/413003_l4mwdw.jpg
Ajaj sad

OEM <3

Oldschool
299 Inlägg
27 juli 2008
Ja du du får nog köpa en ny. Det är sånna som DU som tappar mobiler.

Körv
3 535 Inlägg
27 juli 2008
Orsakar DU skadan får DU betala. Har SE gjort en dålig telefon som stänger av sig titt som tätt så är det SE som ska fixa felet.

(Jobbat med skiten)

Truckdriving Man

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
27 juli 2008
Du får lämna in mobilen och betala för ett nytt plastskydd för displayen (för jag antar att det inte är displayen som gått i bitar utan plastskyddet som sitter i skalet?)

När du lämnar in den för att fixa detta säger du till att dom ska titta på de andra problemen, och då ska de andra problemen lagas på garantin.

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Ja du du får nog köpa en ny. Det är sånna som DU som tappar mobiler.

Ööh e du veck i huvudet eller? sånna som JAG? För H-E första gången de händer för mig..

decib3L skrev:
Orsakar DU skadan får DU betala. Har SE gjort en dålig telefon som stänger av sig titt som tätt så är det SE som ska fixa felet.

(Jobbat med skiten)

Mm, ja e inte dum å ja fattar ju GIVETVIS ATT DET ÄR JAG SOM FÅR BETALA SKITEN men eftersom den paja nu å har krånglat innan så undrar ja ju vafan man ska göra, ja accepterar ju inte att ja
får köpa ny mobil när min gamla krånglat apmycket.
Displayen kan ja betala de e ändå bara en struntsumma, men skulle vilja ha en översyn på
mobilen oxå...

OEM <3

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Du får lämna in mobilen och betala för ett nytt plastskydd för displayen (för jag antar att det inte är displayen som gått i bitar utan plastskyddet som sitter i skalet?)

När du lämnar in den för att fixa detta säger du till att dom ska titta på de andra problemen, och då ska de andra problemen lagas på garantin.

Nope, tyvärr inte plastskyddet (finns de ens på 902:an?) för de har trillat ur glasbitar ur den hmm

OEM <3

Körv
3 535 Inlägg
27 juli 2008
Oj, va inte meningen att du skulle ta illa upp. Underströk bara vad som gällde.

Men jag tycker också du skulle få en ny telefon absolut. Men tyvärr funkar de inte så hmm

Truckdriving Man

3 650 Inlägg
27 juli 2008
tappade min nya nokia i toaletten förra veckan sad

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Oj, va inte meningen att du skulle ta illa upp. Underströk bara vad som gällde.

Men jag tycker också du skulle få en ny telefon absolut. Men tyvärr funkar de inte så hmm

Bakfylla wink

Ny tele. behöver ja inte, vill bara få min lagad.
Displayen kan ja betala men vill ha en översyn på felet på den oxå.
Får ringa tele2 imorgon ist, blir lättast så smile

OEM <3

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
Nope, tyvärr inte plastskyddet (finns de ens på 902:an?) för de har trillat ur glasbitar ur den hmm

Ajfan, men då handlar det nog inte om en struntsumma längre om det är den innre displayen som gått i bitar.. Men det är säkert värt att laga den i vilket fall som helst eftersom den är så pass ny.

Men får du displayen lagad för egen peng hos dom, ska dom givetvis laga garantifelen gratis ( kan vara svårt för dom att hitta felen om displayen är kass smile )

2 624 Inlägg
27 juli 2008
Lek dum och säg att du inte vet varför den gick sönder.. då kan nog butiken gå med på att laga den mot en mindre kostnad.. smile

Jag fick mitt skal bytt eftersom jag sa att det va nokias fel att det var så kass kvalité (har en nokia N95) ^^  skulle annars ha kostat typ 400 tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
martinn skrev:
Lek dum och säg att du inte vet varför den gick sönder.. då kan nog butiken gå med på att laga den mot en mindre kostnad.. smile

Jag fick mitt skal bytt eftersom jag sa att det va nokias fel att det var så kass kvalité (har en nokia N95) ^^  skulle annars ha kostat typ 400 tongue

Är inte ngn svindlare å försöker lura till mig saker, tkr de e idioti att göra sånt.
Ja hade otur å får stå mitt kast.
De enda ja tänker kräva är att få buggarna/felen fixade, displayen får ja väl pröjsa sj.

OEM <3

3 650 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
martinn skrev:

Är inte ngn svindlare å försöker lura till mig saker, tkr de e idioti att göra sånt.
De enda ja tänker kräva är att få buggarna/felen fixade, displayen får ja väl pröjsa sj.

haha ofta man inte försöker få mobilen fixad gratis..har jag en gång pröjsat för den kan jag lika gärna dra en story och få en ny..vrf pröjsa 2 ggr?? big_smile

EDIT: i ditt fall så lär du ju inte kunna säga att displayen gick sönder av sig själv..men i andra lägen så funkar det. good luck skriv sen hur det gick
Senast redigerat av Kesler (27 juli 2008)

2 Inlägg
27 juli 2008
Totalt kommer det nog tyvärr kosta runt 1500 spänn att byta display och yttre skal, mjukvaru felet *den låser kamera och liknande* kommer att åtgärdas på Garanti, jobbar med detta varje dag så.. Gå tillbaka till butiken så fixar dem det!
Senast redigerat av RoWi (27 juli 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
RoWi skrev:
Totalt kommer det nog tyvärr kosta runt 1500 spänn att byta display och yttre skal, mjukvaru felet *den låser kamera och liknande* kommer att åtgärdas på Garanti, jobbar med detta varje dag så.. Gå tillbaka till butiken så fixar dem det!

Den kostnaden kan ja ta, kan nog inte gå till tele2s näthandel men ringa de ska ja göra imorgon smile

OEM <3

2 624 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
martinn skrev:

Vadå lura till sig saker? varför inte spela lite dum och få det mycket billigare? jag gör det jämt när det gäller mobilreparationer..

Men som sagt i ditt fall lär du väll ändå få bekosta displayen själv ~500 eller om nu tele2 är schysta så kanske du får det billigare. Men om du ändå ska få displayen lagad så nämn även dom andra felena så är det inte helt omöjligt att dom byter ut din lur till en ny..

/Martin wink

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
martinn skrev:
Bjork skrev:
martinn skrev:

Vadå lura till sig saker? varför inte spela lite dum och få det mycket billigare? jag gör det jämt när det gäller mobilreparationer..

Men som sagt i ditt fall lär du väll ändå få bekosta displayen själv ~500 eller om nu tele2 är schysta så kanske du får det billigare. Men om du ändå ska få displayen lagad så nämn även dom andra felena så är det inte helt omöjligt att dom byter ut din lur till en ny..

/Martin wink

Tror de flesta affärer vet att man ofta snackar skit om man försöker så ja orkar inte ens
försöka tongue Kan nog inte heller snacka undan detta så lätt tongue

Givetvis ska ja nämna felen som är på den så dom kanske ger mig lite rabatt på reparationen big_smile

OEM <3

2 624 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
martinn skrev:
Bjork skrev:

/Martin wink

Tror de flesta affärer vet att man ofta snackar skit om man försöker så ja orkar inte ens

Givetvis ska ja nämna felen som är på den så dom kanske ger mig lite rabatt på reparationen big_smile

hehe okej! det dom gör är säkert att dom skickar den på reparation för felena du har nämt så kommer du få betala displayen + eventuellt skal framtill.

Min lur är på reparation för tredje gången nu ^^ den andra gången sket dom i att reparera den så dom skickade tillbaka den med samma fel.. så nu är den skickad på nån "backrep" tongue

Får du anovo nordic som din serviceverkstad ska du ha tur om det går fort och smidigt.. jag har ialafall inte haft nån jätte tur med dom. Tog dom två veckor och dom gjorde inte ett skit åt felena jag nämde.. ^^

835 Inlägg
27 juli 2008
RoWi skrev:

Va? menar du att hans mobil blir fixad på garanti för att han tappade den i marken? Isf. blandar du nog ihop garanti och försäkring.

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
martinn skrev:
Bjork skrev:
martinn skrev:

/Martin wink

hehe okej! det dom gör är säkert att dom skickar den på reparation för felena du har nämt så kommer du få betala displayen + eventuellt skal framtill.

Min lur är på reparation för tredje gången nu ^^ den andra gången sket dom i att reparera den så dom skickade tillbaka den med samma fel.. så nu är den skickad på nån "backrep" tongue

Får du anovo nordic som din serviceverkstad ska du ha tur om det går fort och smidigt.. jag har ialafall inte haft nån jätte tur med dom. Tog dom två veckor och dom gjorde inte ett skit åt felena jag nämde.. ^^

Attans då, aja vi får se va dom säger. Kan uppdatera här imorgon efter ja ringt smile
Ska till kusten hela nästa vecka så ja vill ha iväg den innan ja åker.

Tur att min gamla trotjänare finns kvar (k800i) å den gillar ja fortfarande smile

OEM <3

Sök