3124
Sök

Fråga: Tappat mobilen, hur funkar de med garantin? (BILD)

9 108 Inlägg
27 juli 2008
Din hemförsäkring ska täcka sådant så hör med försäkringsbolaget, dock blir det väl självrisk på en tusenlapp kanske men det kan det ju vara värt.

205 Inlägg
27 juli 2008
Har du råd att tanka med dagens bensinpriser.. Har du nog råd att fixa en mobil smile

2 624 Inlägg
27 juli 2008
MilleN skrev:
Din hemförsäkring ska täcka sådant så hör med försäkringsbolaget, dock blir det väl självrisk på en tusenlapp kanske men det kan det ju vara värt.

Varför inte gå till tele2 och lämna in den och få den lagad för kanske 5-600kr? ^^

Har fått en ny telefon via hemförsäkringen.. morsan råkade tvätta den i tvättmaskinen så vi sa att jag hade badat med den till försäkringsbolaget och dom gick på det. Dom kollade hur mycket luren va värd sen efter det fick jag välja på typ 6 lurar och jag valde k750i, sen fick jag betala mellanskillnaden och några hundra i självrisk.

Så det är inget jag tipsar om ^^ gå häldre till Tele2 och få den lagad.. wink

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Epitaph skrev:
RoWi skrev:
Totalt kommer det nog tyvärr kosta runt 1500 spänn att byta display och yttre skal, mjukvaru felet *den låser kamera och liknande* kommer att åtgärdas på Garanti, jobbar med detta varje dag så.. Gå tillbaka till butiken så fixar dem det!

Va? menar du att hans mobil blir fixad på garanti för att han tappade den i marken? Isf. blandar du nog ihop garanti och försäkring.

Du missuppfattar lite här...
1500:- för att fixa displayen som ja pyntar upp sj, mjukvarufel har de varit sen ja fick
den å de ska/hoppas ja gå på garantin.
Polarn har samma problem med sin c702:a.
Å en sak till..ja tappa den inte i marken...den gled ur fickan i bilen när ja satt ner å åkte ner emellan
sätet å tröskeln!

Mja ja vet inte, dels bor ja hemma än roll å sen kan man ju höra med tele2 å sen vilket som
är smidigast, men tack för tipset ändå smile

Har du råd att tanka med dagens bensinpriser.. Har du nog råd att fixa en mobil

Mjo, lägg till då att ja pendlar 6 mil om dagen till jobbet.. wink

Varför inte gå till tele2 och lämna in den och få den lagad för kanske 5-600kr? ^^

Har fått en ny telefon via hemförsäkringen.. morsan råkade tvätta den i tvättmaskinen så vi sa att jag hade badat med den till försäkringsbolaget och dom gick på det. Dom kollade hur mycket luren va värd sen efter det fick jag välja på typ 6 lurar och jag valde k750i, sen fick jag betala mellanskillnaden och några hundra i självrisk.

Så det är inget jag tipsar om ^^ gå häldre till Tele2 och få den lagad..

Kommer att ringa tele2 imorgon å tänker lämna en rapport här i tråden mina vänner tongue

OEM <3

755 Inlägg
27 juli 2008
blandade grogg med min nokia n90 vik bar.. fick en ny sen heheheh

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
good_year skrev:

Den e bra lol

OEM <3

9 108 Inlägg
27 juli 2008
martinn skrev:
MilleN skrev:

Som sagt trodde någon att det skulle gå på 1500 spänn så i så fall är det ju värt att gå genom försäkringen så får man antagligen en ny mobil istället. Givetvis får man kolla vad det kostar att laga först men då är det säkert felsökningskostnad på 500 spänn med hehe.

3 650 Inlägg
27 juli 2008
good_year skrev:

vad sa du för att få en ny?

2 624 Inlägg
27 juli 2008
MilleN skrev:
martinn skrev:
MilleN skrev:

Som sagt trodde någon att det skulle gå på 1500 spänn så i så fall är det ju värt att gå genom försäkringen så får man antagligen en ny mobil istället. Givetvis får man kolla vad det kostar att laga först men då är det säkert felsökningskostnad på 500 spänn med hehe.

Felsökningskostnad existerar inte om man har garanti kvar på luren..  Det ENDA han kommer få betala är en display och eventuellt skal.. ingenting mer!

Så det är mycket smidigare att gå till tele2 och höra va det kommer att kosta.. tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
martinn skrev:
MilleN skrev:

Behövs de felsöka när man byter display? Den har ju haft mjukvarufel sen ja fick den så
ja hoppas att ja kan få lite rabatt, men så säger ja än en gång..ja ska ringa imorgon
sen uppdaterar ja väl här isf

Mvh Björk
BTW skulle åkt å bada vid 1...klockan är visst över 3 nu, så nu får ja fan dra mig ut tongue

OEM <3

864 Inlägg
27 juli 2008
Garantifel lagas alltid på garanti sålänge telefonen inte är fuktskadad eller liknande totalskador...
Om han nu går med på en kostnad på runt 1000:- så kommer displayen plus front lagas för dessa pengar, garantifelen som han har upplevt en längre tid kommer att lagas på garanti på SE:S bekostnad...jag kan förövrigt tipsa dig om att kräva at få samtliga kåpor bytta eftersom det är ett fast pris=samma kostnad oavsett hur många kåpor man får utbytta...

Motormontör
437 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
Ja, tur som man har så gled mobilen ur fickan när ja satte mig i bilen.
Har hänt 5-6ggr i Saaben men just denna dagen (fre. 25/7) hade ja mammas Merca.
Plocka upp den å displayen var i sisådär 1000 delar hmm

Mobilen e ca 4 veckor gammal (köpt på tele2.se) å dum som ja e tänkte ja inte på drulleförsäkring
MEN mobilen har krånglat innan med att den stänger av sig, kameran flippar ur.
Vet att fler med c902:an och även c702:an har detta problemet.
Träffa en tele.försäljare samma dag som sa att c902:an är väldigt känslig dessutom.

Så ja undrar om man kan kräva/få ny mobil eller om de bara e att bita i de sura
äpplet å betala för en ny display? Eller hjälper garantin i detta läget?
Tkr dock att man bör få en översyn på mobilen eftersom den stänger av sig m.m.??

http://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/413003_l4mwdw.jpg
Ajaj sad

Jag har själv jobat på elgiganten och kan säga direkt att det där är ett stort NEJ.
Du får bekosta den reparationen själv elller köpa ny om du inte har tilläggs försäkring.
Tillverkaren tar bara ansvar för sina misstag, de missöden en kund orsakar får kunden själv åtgärda genom köpa ny mobil eller laga.
Det sistnämnda kan kosta lika mycket som att köpa en ny så.
Ett tips, teckna försäkrning nästa gång.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

2 118 Inlägg
27 juli 2008
Kesler skrev:
tappade min nya nokia i toaletten förra veckan sad

Haha lol

D.i.l.l.i.g.a.f

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Mazdakillen skrev:
Bjork skrev:
Ja, tur som man har så gled mobilen ur fickan när ja satte mig i bilen.
Har hänt 5-6ggr i Saaben men just denna dagen (fre. 25/7) hade ja mammas Merca.
Plocka upp den å displayen var i sisådär 1000 delar hmm

Mobilen e ca 4 veckor gammal (köpt på tele2.se) å dum som ja e tänkte ja inte på drulleförsäkring
MEN mobilen har krånglat innan med att den stänger av sig, kameran flippar ur.
Vet att fler med c902:an och även c702:an har detta problemet.
Träffa en tele.försäljare samma dag som sa att c902:an är väldigt känslig dessutom.

Så ja undrar om man kan kräva/få ny mobil eller om de bara e att bita i de sura
äpplet å betala för en ny display? Eller hjälper garantin i detta läget?
Tkr dock att man bör få en översyn på mobilen eftersom den stänger av sig m.m.??

http://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/413003_l4mwdw.jpg
Ajaj sad

Jag har själv jobat på elgiganten och kan säga direkt att det där är ett stort NEJ.
Du får bekosta den reparationen själv elller köpa ny om du inte har tilläggs försäkring.
Tillverkaren tar bara ansvar för sina misstag, de missöden en kund orsakar får kunden själv åtgärda genom köpa ny mobil eller laga.
Det sistnämnda kan kosta lika mycket som att köpa en ny så.
Ett tips, teckna försäkrning nästa gång.

Ja har fattat att ja inte får de lagat på garantin, läs igenom tråden innan du yttrar dig!
Sen skiter ja blanka fan i om den ene har jobbat där å den andre jobbat där...de hjälper inte mig
ändå, de enda e ju att man får höra klagosång på klagosång!

Ja ska ringa tele2 imorgon och höra va som sker å händer, men mobilen e ju rena SKITEN
i mina ögon eftersom den stänger av sig stup i ett å kameran ballar ur då å då!!

Å de e första gången ja inte tecknat en försäkring, å de känns ju allt annat än bra nu kan ja ju säga hmm

OEM <3

385 Inlägg
27 juli 2008
Skicka in den och säg att det är BARA är mjukvaru fel på den så kanske de blandar ihop lite och byter displayen gratis haha big_smile

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
nimoz skrev:
Skicka in den och säg att det är BARA är mjukvaru fel på den så kanske de blandar ihop lite och byter displayen gratis haha big_smile

Om de ändå kunde vara så bra big_smile
Senast redigerat av Bjork (27 juli 2008)

OEM <3

349 Inlägg
27 juli 2008
Jag tappade mig mobil när jag skulle tanka för en 2 år sen. Det va en mobil för 4500kr köpt separat. (från en internet butik) Jag fick pröjsa omkring en 1500kr självrisk  (eller ska man kalla det drulleförsäkring? XD) Och så fick jag en ny för det.  Men det är ju annerlunda när man har mobilen kvar dock. hmm Hoppas det löser sig!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 juli 2008
Bjork skrev:
nimoz skrev:

aah, försöka ska man, det drabbar som sakt ingen fattig smile

Lycka till!!!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Bjork skrev:
nimoz skrev:

aah, försöka ska man, det drabbar som sakt ingen fattig smile

Lycka till!!!

Mvh Markus

Överflöd med pengar har ja ju inte direkt, men ja skulle vilja ha tongue
men hoppas att tele2 å ja sj ska få fram en bra å smärtfri lösning smile

OEM <3

Lagerhjon
178 Inlägg
28 juli 2008
Tror nog inte att tele2 har så mycket med saken att göra. De kommer att skicka den till Anovo/Engström.
Och de kommer att avgöra vad du får betala.
Som du tidigare har sagt så får du nog pröjsa displayen själv. 1500:- som jag såg tidigare i tråden låter som ett rimligt pris tyvärr.
Nu har du ju en "yttre påverkan" på telefonen så har du riktig otur kommer de att hävda det på övriga fel oxå. Men dessa mjukvarufel är ganska vanliga på din modell så förhoppningsvis klarar du dig på den biten.
Lycka till!

Sök