3820
Sök

"fel på bromssystemet" lampan slutar inte lysa =(

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Tog isär ett bromsok bak och renoverade de med nya packningar och belägg, när jag sedan satte ihop oket och hade luftat det började lampan på instrumentpanelen att lysa. Har gjort ett bromstest och bromsarna bromsar jämnt och ABS-n funkar. har testat att hålla in "knappen" till handbromsen men den slutar inte lysa ändå sad även testat att pilla lite med givaren till där man fyller i olja då den nästan tömdes när jag anslöt oket. Nån som har någon ide om vad ja antingen ska göra eller har gjort?? =S

It ain't the ride but the rider

5 089 Inlägg
29 juli 2008
försvnn vätskan helt från behållaren? kan ha kommit luft in i en annan krets kanske? testa med att lufta på alla hjulen.

\Lindgren

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Jaa det är inte helt omöjligt, men om de har de e de inte väldigt krångligt att lufta ut den bubblan om den sitter precis i mynningen på behållaren, men om de nu sitter en bubbla där borde väl inte bromsarna funka som dom nui gör? sad

1 661 Inlägg
29 juli 2008
Koppla lös batteriet 20 min och se sen om lampan fortfarande lyser efter det.

41 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Okej typ som att nollställa datorn? har testat att koppla loss batteriet, gjorde de dock bara i typ 2 min smile

Lastbilschaufför
156 Inlägg
29 juli 2008
vad é de för bil?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

41 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
En mitsubishi eclipse -92. men ja har löst de, det var en magnetgivare som fått luft mellan de magnetiska polerna smile

Sök