SKa ÄNTLIGEN besiktiga mitt projekt, behöver man ställa på och skatta bilen samt fixa försäkring för att besiktiga bilen? eller kan man köra och besiktiga bilen avställd för att sen fortsätta ha den avställd?
eftersom att du inte får köra en avställd bil, måste du ställa på den för att enns kunna ta dig till besikningen;) men det är ju bara att ställa på, åka till besiktingen, och sen ställa av igen innan skatten kommer;)
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: när du ska köra närmast lämpliga väg till och från en besiktning. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter.
njee för senast ja hade en bil påställd utan försäkring fick ja en räkning på 1500 för bilen hade varit påställd i 14 dagar utan försäkring o de tar ju typ 4 dar att ställa av en bil med neger posten i sverige
Jaa sorry såg de nu men så ja måste betala skatten och försäkring för att få besiktiga den
du fatta nog inte fortfarande, du MÅSTE ha trafikförsäkringen om du ska köra den till besitkningen, eller bogsera den med en annan bil. just pga att du vill säkert inte ha enorma skulder om du råkar köra på någon.
Jaa sorry såg de nu men så ja måste betala skatten och försäkring för att få besiktiga den
du fatta nog inte fortfarande, du MÅSTE ha trafikförsäkringen om du ska köra den till besitkningen, eller bogsera den med en annan bil. just pga att du vill säkert inte ha enorma skulder om du råkar köra på någon.
får väl inte bogsera utan trafikförsäkring heller! Men ta den på släp dit borde ju funka!
får väl inte bogsera utan trafikförsäkring heller! Men ta den på släp dit borde ju funka!
ja de var de jag menade, får inte bogsera med lina heller. släp är okej.
Körde till besiktningen 15 mil idag med körförbud, men med trafikfösäkring som jag teckande innan jag åkte hemifrån. Körde dit, fick blanka papper, påstållde bilen och åkte hem. Inget mer med det. Skatten måste du betala när räkningen kommer.