Okej, jag har fått mail från lackeraren. Han är OTROLIG!!!
Efter två veckor till utan ett ljud mailade jag igen, den 12/9 och kan ni tänka er, jag fick svar "redan" den 27/9!?
2008-09-12
Hej!
Har delarna blivit tjusigt blå ännu?
Mvh // Ellen
2008-09-27
Hej!
Nu är alla delar lackade o klarlackade. Du skall nog inte komma idag lördag utan vänta tills på söndag för jag har just klarlackar en sista gång på de sista delarna.
MVH!
PS:
Glöm inte 400 kr för klarlacken resten får vara läropengar från mig o lackerarfirman.
Så nu har han alltså tänkt sig 400 till?! Och jag tycker redan jag betalat ett överpris, PLUS att jag fått vänta orimligt länge på delarna.
Samtidigt vet jag inte om jag törs bråka, tänk om han sabbar delarna eller behåller dem för mig?
När jag ringde om att lacken var mjuk ville han ju först inte tro mig, först när Storm fick luren accepterade han att det var problem och sa att jag fick komma ner med dem, så jag har en känsla av att jag behöver ha med en karl för att "förhandla", mig tar han ju helt klart inte på allvar.
Men för att summera, prisuppgiften från början var 1500-2000, jag har redan betalat 2700 (för att det var mer jobb med trösklarna än han räknat med) plus 500 för ett par sprayburkar och nu vill han alltså ha 400 till för att han klåpat sig IGEN.
Sitter således i valet och kvalet - hur gör jag nu?!
// Ellen