2624
Sök

Ni som kör trimmat,tex turbo och kompressor.

19 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hejsan
Jo jag undrar hur ni gör för att få igenom bilen på besiktningen?
Ni som har en härrejösses turbo eller kompressor.Byter ni motor då eller?
Tänkte mest på att jag själv måste snart besikta min kärra snart,har ju kompressor i den.
Räcker det bara att ta bort remmen till kompressorn kanske?
Tacksam för snabba svar.


Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2008
#2
En seriös besiktningsman släpper inte igenom den, att plocka av remmen skall inte heller räcka, då det ses som en tillfällig lösning.
Det går ju alltid att chansa, alla stoppar de uppenbarligen inte.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 augusti 2008
#3
onödigt å besiktiga...

Sky´s the limit...

Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2008
#4
Rushman skrev:
onödigt å besiktiga...

Moget!

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
7 augusti 2008
#5
Sokrates skrev:
Rushman skrev:
onödigt å besiktiga...

Moget!

Moget å skriva moget!

Sky´s the limit...

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2008
#7
Jag svarade seriöst.

/T.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

19 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#8
hewra skrev:
lite seriösa svar kanske skulle hjälpa han ?

Ja det skulle ju underlätta:/


blacken
7 augusti 2008
#9
Ta en rövare, det finns en risk att dom inte "ser" den. Om dom frågar vad det är så spela lite "svenne tuta" och säg "jag vet inte jag tror att det är till AC kompressorn?". Det finns en chans att han/hon sväljer det..

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
7 augusti 2008
#10
Varför skulle det inte gå igenom på en bil som inte är helbilsgodkänd? Om remmen inte är på så laddar den inte, den bromsar ju bara insugsluften. Effekten är således inte förändrad(inte till det bättre iaf).

Har själv inte besiktat min bil men frågar de så visar jag min racinglicens och säger att jag bara använder den på bana.

Eliminator
1 441 Inlägg
7 augusti 2008
#11
Hm,, en kompressor ger avsevärd effektökning, därav anledning.
Liksom en del tror det räcker att dra säkringen på elhissar när de kör tonade framrutor är att plocka av remmen en s.k. tillfällig eller ej permanent åtgärd. Vilket inte skall godkännas, men det går ju alltid att försöka, som sagt.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
7 augusti 2008
#12
Ett bra utgångsläge är ju att vara trevlig när man kommer till besiktningen. Det är ju faktiskt människor som jobbar där.
99% av alla besiktningsmän jag träffat är skittrevliga och tycker det är kul att se de välhållna bilar jag kommer med. Snackar alltid en massa och följer med runt bilen och snackar bilar.

Jobbar man på besiktningen så gillar man oftast bilar... big_smile Vissa har roliga bilar/projekt själva eller hade när de var yngre... tongue


Sök