hej! har en ford mondeo -03, vill sänka den med 30-40 mm har kollat i micro där hade de fjädrar med 40 mm sänkning undrar bara om det går bra att bara byta fjädrar eller måste jag köpa eller byta fler grejer så inte bilen går sönder?
hej! har en ford mondeo -03, vill sänka den med 30-40 mm har kollat i micro där hade de fjädrar med 40 mm sänkning undrar bara om det går bra att bara byta fjädrar eller måste jag köpa eller byta fler grejer så inte bilen går sönder?
det går hur bra som helst att bara byta fjädrar. det är det vanligaste man gör om man vill sänka. sen kan man ju köpa hårdare stötdämpare också om man vill lägga ut mer pengar.
Men köp fjädrar , det är enkelt och bra
Kolla min projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Det absolut bästa när man inte ska ha coilovers är ju självklart att köpa stötdämpare som är anpassade för kortare fjädrar, men ska man bara sänka så pass lite så går det med bara fjädrar.
det är bara att köpa och sänka gör en frammvagnsinställning på någon verkstad för ett par hundra sen är det bara att köra kolla på www.scstyling.com dom har bra grejer och bra priser
En 4-hjulsinställning går väl på ca 700-1000:- beroende på vars man är. Kanske är lika bra att du låter samma verkstad göra allt jobb, blir nog billigare.
det är inte alls svårt att byta själv om man är lite "händig" men det blir ju alltid bäst om man låter en verkstad göra det. Jag kollade på volvo här i krokarna om dom kunde byta och till vilket pris, för att jag inte orkade göra det själv och det + frammvagnsinställning skulle gå på strax över 4,000:- tyckte det vart lite för dyrt men då var det ju en märkes verkstad. kolla med lite olika för olika priser och ta det som låter bäst
Spelar nog ingen roll vart du köper dom ju kändare märke du köper desto dyrare blir fjädrarna och ärligt talat är det till 99% samma material och kvalitè. Bara märket som kostar. Bara du inte köper den såkallade sänkningsattsen från biltema med nå jäkla småprylar man skruvar ihop fjädrarna med, så blir det nog bra haha