3612
Sök

Manipulera Bensin stationer ???

Meister
6 763 Inlägg
18 augusti 2008
Farsan berättade om en gammal mack här itrakten men de är länge sen.. Man kunde tanka i en 20-lapp och sedan va de bara att mata på med gammla kvitton och andra papperslappar för automaten tog dom som 20 åxo tongue Funkar nog tyvärr inte idag sad

406 Inlägg
18 augusti 2008
HyperSonica skrev:
DoT skrev:
ante_green skrev:
haha minns när man körde moped så hade jag nån kompis som hoppade på slangarna till slut kom de bensin fast var visst ganska jobbigt

Hah! Tänkte precis skriva detsamma.
Funkade bra på pumparna här hemma förr, vet ej hur det är nu. Men det tog ju sin lilla tid att fylla moppetanken så det är nog ingen bra idé att försöka tanka bilen på det viset smile

He he.. Hoppa bensin.. den är klassisk tongue

Man får väl installera någon sorts vacumpump som suger upp soppan och in i tanken. big_smile

:DPlattan i mattan:D

Diktator
968 Inlägg
18 augusti 2008
Aern skrev:
Vi förstår, men i såna här dagar så vill väl alla göra en liten cup mot macken nu när priserna är på väg uppåt och är redan bra högt. Känner en som har macken här i byn så man brukar va in och titta lite på Tv-apparaterna. Man kan se reg-plåten, faktiskt! Tråkigt ifall jag nu släckte era "planer"! Hehe:)

nu är det ju skilnad på kvalliten på live och på inspelat, har du ett kasset band som kan spela in mer än 2 timmar? nej, men om man komprimerar så kan man = dålig kvalle..

inte mer än kanske 1 år sedan polisen i lokal tidningen gick ut med att det va så gott som omöjligt att identifiera bilarna med regg numret tackvare för dålig inspelnings kvalitet...

Kombi-Nation
289 Inlägg
18 augusti 2008
Brandis skrev:
Aern skrev:
Vi förstår, men i såna här dagar så vill väl alla göra en liten cup mot macken nu när priserna är på väg uppåt och är redan bra högt. Känner en som har macken här i byn så man brukar va in och titta lite på Tv-apparaterna. Man kan se reg-plåten, faktiskt! Tråkigt ifall jag nu släckte era "planer"! Hehe:)

nu är det ju skilnad på kvalliten på live och på inspelat, har du ett kasset band som kan spela in mer än 2 timmar? nej, men om man komprimerar så kan man = dålig kvalle..

inte mer än kanske 1 år sedan polisen i lokal tidningen gick ut med att det va så gott som omöjligt att identifiera bilarna med regg numret tackvare för dålig inspelnings kvalitet...

brukar inte dom flesta övervakningssystem lagrar filmen på en hd ? vet iaf att vi på vårt jobb lagrar våra filmer på datorn...

men vad tror ni kommer hända nu efter att bensinbolagen förlorat sina pengar ? nånstans kommer dom säkert dra in dom på---- *hinh* höjda bensinpriset :S

Diktator
968 Inlägg
18 augusti 2008
Fetazde skrev:
Brandis skrev:
Aern skrev:

brukar inte dom flesta övervakningssystem lagrar filmen på en hd ? vet iaf att vi på vårt jobb lagrar våra filmer på datorn...

kan nämna på rak arm 4-5 stationer som jag varit inne bakom disken på i min hemstad som inte lagrar någon hd kvalitet... sen att dom spelar in i svart vitt oftast gör ju saken ännu bättre... vet dock inte hur bra dom är på jet och liknande obemannade... bara kolla på efterlyst eller liknande om ni vill ha referenser om hur passa bra kvalitet det är... chockande dåligt..

på tal om ämnet, min farsa berättade när jag va yngre att man kunde krossa glaset på pumpen som man betalade med pengar i, och bromsa rullarna för hur mycket det kostade och på så sätt tanka fullt näst intill gratis... ett annat sätt är ju att banka hål i en plåttank på valfri äldre bil och ta dens bensin och rost räster

741 Inlägg
19 augusti 2008
1. Gå ut kl 23.00 en vardag och hitta en lämplig bil som står där man kan gömma sig unda lite
2. Lossa de 2 nummerplåtarna
3. åk hem och sätt dit plåten på din bil
4. åk till statoil och tanka på kassa
5. Bottengas därifrån

1 217 Inlägg
19 augusti 2008
Uppmana inte till brott om ni inte vill bli bannade.

4 506 Inlägg
19 augusti 2008
Ksj skrev:
Uppmana inte till brott om ni inte vill bli bannade.

+ Att man blir inte så uppskattad om man snor från andras bilar och
hänger på en bil site kanske....

Kan du andas kan du dö.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 augusti 2008
Joo skrev:
1. Gå ut kl 23.00 en vardag och hitta en lämplig bil som står där man kan gömma sig unda lite
5. Bottengas därifrån

det funkar, talar från egen erfarenhet smile

OR NOT!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Hmm.
19 augusti 2008
Joo skrev:
5. Bottengas därifrån

Då vet jag vart jag ska vända mig om någon snor mina plåtar, och att det sen knackar en arg polisman på dörren för att jag "stulit bensin"...

609 Inlägg
19 augusti 2008
Eftersom tråden ballar ur, tänkte jag på om hur det vore att hijacka en bensintransport, måste väl ändå vara mer givande idag än t.ex. ett värdetransport rån XD

FreddeK
20 augusti 2008
STriiiker skrev:
Eftersom tråden ballar ur, tänkte jag på om hur det vore att hijacka en bensintransport, måste väl ändå vara mer givande idag än t.ex. ett värdetransport rån XD

njae tänk på att en liter bensin är värd ca 14kronor...det blir många liter för ca 100 000kr som i sin del ryms i en liten påse...min poäng är att det blir jävligt jobbigt att gömma bensinen eller försöka bli av med den...fast om man gräver ner lastbilen på gården så kan man ju tanka  ett bra tag framöver=)

Mästare
2 947 Inlägg
20 augusti 2008
Antagligen har dem " chippat " datorboxen eller liknande i betallådan.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 944 Inlägg
20 augusti 2008
lättast är väl ändå, tanka, betala, le, och kör sedan vidare med bensin i tanken smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

205 Inlägg
20 augusti 2008
b0nd3n skrev:
lättast är väl ändå, tanka, betala, le, och kör sedan vidare med bensin i tanken smile

Le tycker jag man kan skippa med all rätta cool

1 944 Inlägg
20 augusti 2008
robstar skrev:
b0nd3n skrev:

men om det är en fin tös i kassan måste man ju le wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Teddan
2 495 Inlägg
20 augusti 2008
camaro67 skrev:
Farsan berättade om en gammal mack här itrakten men de är länge sen.. Man kunde tanka i en 20-lapp och sedan va de bara att mata på med gammla kvitton och andra papperslappar för automaten tog dom som 20 åxo tongue Funkar nog tyvärr inte idag sad

det där funka faktiskt på dom gamla maskinerna där man la i sedeln och sedan sköt in hela luckan ..

en bekants farsa var skit glad över att ha fått 50kr och 8 mellanläggspapper för bensinen:rolleyes:
perfekt att han berätta detaljerat för dom ständigt panka moppekillarna big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

345 Inlägg
21 augusti 2008
robstar skrev:
b0nd3n skrev:

De flesta gör det, klagar i stället (jobbar på en bensinmack) Och man ser nog regnummer väldigt tydligt från kamerorna...

Sök