2956
Sök

Kontakta Skanska lr Vägverket efter denna insident

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Kolla mitt galleri i mappen Tjära så ska ni se vad jag menar. Har inte en aning om vad jag ska göra. Om jag ska gå vidare med detta lr bara boka en tvätthall å köpa upp all mackens avfettning å sen gå på med den stora skrubban å sen ta smällen att man får lacka om lr nått...e så jävla le för tillfället

Vet inte om länken funkar men lägger en här endå
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=63057

Om ni vet något som kan göras så säg hemskt gärna till
Senast redigerat av __SvinTo__ (21 augusti 2008)

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 augusti 2008
fy fan såg inte kul ut det där... skulle ringa försäkringsbolaget och fråga dom vad som gäller. men det är jag det... hoppas det löser sig

2slow

101 Inlägg
21 augusti 2008
ja ring vv och försäkringsbolaget och kolla. hur fan kan det ha blivit så. fick man köra på vägen? tongue

Meister
6 763 Inlägg
21 augusti 2008
Konstigt att skanska har fått något gjort överhuvudtaget med tanke på hur fort de jobbar tongue Men de ser faktist förjävligt ut. De där lär du få ersättning för

89 Inlägg
21 augusti 2008
hände samma sak för min farsa:P min gick bort rätt så lätt med avfettning:)

BTLulle
21 augusti 2008
Vad har skanska med saken att göra eller har jag missat nått?????????

MVH Peter

Meister
6 763 Inlägg
Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 augusti 2008
Synd att du inte bodde i uppsala, då skulle jag komma med min Lackrengöring.. försvinner direkt smile

Finns annars att köpa på bilfärg firmor.. men de va inte lite heller mad

Bara att ringa dem och klaga, fotta och skicka till ett högt får på vv.. de borde ju fan räcka tycker man så får de se hur det blivigt hmm

Lycka till!
Mvh Kim

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
kalleankan skrev:
ja ring vv och försäkringsbolaget och kolla. hur fan kan det ha blivit så. fick man köra på vägen? tongue

Japp man fick köra på vägen. inga skyltar ingenting om att dom hade lagt ut tjära och på köpet så fick jag möta den maskin som sprutar ut tjärna och han kom rakt emot mig så jag fick slänga upp mig på andra sidan av vägen för att kolla rnt i mötande trafik dessutom

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 augusti 2008
jag vettifan om du får ett skit...
tror skanska tror precis som jag å de är att du har kört BETYDLIGT fortare än vad som var skrivet på sträckan...kära är så klibbit att de sitter gärna kvar på däcken...ditt har ju skvätt upp på rutorna typ...
ärligt...hur fort gick de på den sträckan ? jag har kört i 50-70 på nykärad väg å de vart inga problem...man riktigt hörde hur de klistrade å lät konstigt om däcken...

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Vad har skanska med saken att göra eller har jag missat nått?????????

MVH Peter

jo de är så att det är skanska som utför jobben här nere

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
jag vettifan om du får ett skit...
tror skanska tror precis som jag å de är att du har kört BETYDLIGT fortare än vad som var skrivet på sträckan...kära är så klibbit att de sitter gärna kvar på däcken...ditt har ju skvätt upp på rutorna typ...
ärligt...hur fort gick de på den sträckan ? jag har kört i 50-70 på nykärad väg å de vart inga problem...man riktigt hörde hur de klistrade å lät konstigt om däcken...

Kan säga som de e att jag körde inte ens i 50 då jag var på väg till dagis med min dotter + att jag hörde på däcken att de vart lite klippigt så jag saktade ner å jag kör inte som en tok när jag har henne i bilen. det ser ut som jag har varit i världens lervälling å kört och jag har kört i detta en mängd gånger men de har aldrig blivit så här mycket. de skvätte duktigt när den maskinen som sprutar ut tjärna körde förbi mig och han körde d då inte lungt kan jag säga
Senast redigerat av __SvinTo__ (21 augusti 2008)

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Och jag tror heller inte att jag får någon ersättning. har fått lite tips om ett medel så vi får se om jaglyckas

Meister
6 763 Inlägg
1 688 Inlägg
21 augusti 2008
Fy fan, ring vägverket och ditt försäkringsbolag imorgon.
Om du är någorlunda rapp i munlädret kan du säkert få ersättning för en helrekond av lacken.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

399 Inlägg
21 augusti 2008
Dåligt av både VV och Skanska tycker jag. de borde inte släppa på trafik om underlaget ser så dåligt ut. Jobbar själv på Skanska fast på bygg sidan å de har inget gott ryckte där heller tongue

VOLVO for life

379 Inlägg
21 augusti 2008
Tips är att fota vägen där det hände. Om det är så du säger att de inte har satt ut varningsmärken eller liknande så ta bild på det så du kan visa upp det om det skulle bli tal om det

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Kan de vara så att de har haft på för mycket så de va därför de inte bara klibbade utan istället blev så pass mycke så de sprätte?

Där han hade börjat spruta såg de ut som om att de hade gått läck för han lr nått för där var de riktigt blött. hade man haft bakhjulsdrift så hade man kunnat drifta i rondellen där han hade börjat =P

827 Inlägg
21 augusti 2008
spruta på avfettning o skölj av gör det 3 ggr spruta skölj emellan.. sen kör du en vanlig handtvätt så borde det bli fint igen

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Entreprenör
1 286 Inlägg
21 augusti 2008
Åk till din lokala mack. Spruta bilen med rejäl kallavfettning. Blås av med högtryckstvätt.

Sen är det rent.

Är det något att skriva o ringa o tjata om? smile

// Niklas Johansson

Sök