2976
Sök

Kontakta Skanska lr Vägverket efter denna insident

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Klaesson skrev:
Dåligt av både VV och Skanska tycker jag. de borde inte släppa på trafik om underlaget ser så dåligt ut. Jobbar själv på Skanska fast på bygg sidan å de har inget gott ryckte där heller tongue

Blev väldigt förvånad själv för dom har haft flaggvakter ute hela veckan just för detta men nu var de bara en skylt där det stog vägarbete och den skylten har stått där ett bra tag ungefär en vecka och sen helt plötslig så kom en maskin vid krönet i en jävla fart å sen så blev de som de blev

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Åk till din lokala mack. Spruta bilen med rejäl kallavfettning. Blås av med högtryckstvätt.

Sen är det rent.

Är det något att skriva o ringa o tjata om? smile

Har testat dom flesta Avfettningsmedlen och inget har funkat så där jättebra. Nä jag vet att de kanske e onödigt att ringa och härja. tänkte mest om någon annan hade råkat ut för samma sak å se om man kunde få lite tips helt enkelt

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)

15 Inlägg
21 augusti 2008
åk dit och ta kort sedan ber du om  att få tala med deras arbetsledare å gå vidare in till kontoret klart att de skall få betala rekond.

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 augusti 2008
btw de finns speciell naturavfettning gjord på kokos...grymt bra å är inte lika hård på lacken...dom flesta större rekondfirmorna har detta pga av miljöskäl så  snacka med dom om å köpa loss 1 liter eller 2

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Har fått ett tips på att använda prepsol... starkt mot fläckar men biter inte på lacken...se om jagk an få tag på de i morgon

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Towman skrev:
åk dit och ta kort sedan ber du om  att få tala med deras arbetsledare å gå vidare in till kontoret klart att de skall få betala rekond.

Har lite kontakter som jag ska försöka dra lite i också. Min förra svärfar jobbar på asfaltsverket där dom hämtar att så jag ska prata lite med han å se va han säger om det

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
21 augusti 2008
min brorsa råkade ut för exakt samma sak! detta händer ofta på dåliga vägar när det är väldigt varmt ute så "svettas" asfalten..han ringde iallfall VV å klagade å pratade så gott han orkade.
det bev dock ingen ersättning! vet dock en annan kille som fick en gratis tvätt på ditech från VV..

BTLulle
21 augusti 2008
Det är inte tjära det är asfaltklister som dom sprutar på innan dom börjar asfaltera, dom lägger det på halva vägen så att man inte behöver köra i det. Jag garanterar att du inte får någon ersättning. Jag brukar använda asfaltrent brukar finnas på statoil en svart flaska.

MVH Peter

15 Inlägg
21 augusti 2008
__SvinTo__ skrev:
Towman skrev:

Har lite kontakter som jag ska försöka dra lite i också. Min förra svärfar jobbar på asfaltsverket där dom hämtar att så jag ska prata lite med han å se va han säger om det

gör så lycka till berätta gärna här om hur det går.
vi alla är nyfikna å detta kan var en milstolpe i flera fall om inte annat

39 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Det är inte tjära det är asfaltklister som dom sprutar på innan dom börjar asfaltera, dom lägger det på halva vägen så att man inte behöver köra i det. Jag garanterar att du inte får någon ersättning. Jag brukar använda asfaltrent brukar finnas på statoil en svart flaska.

MVH Peter

Aaaaa de stämmer nog lite bättre att det är klister de har du nog så rätt i. jo men de var inte på ena halvan av vägen utan de var över hela körfältet. Visst jag kunde ha kört på andra sidan men då hade inte jag lr min dotter suttit hos mig just nu. en hel del trafik var det då Alla scania arbetare började precis vid den tiden och detta var nästan precis utanför scania

MVH Jocke

55 Inlägg
21 augusti 2008
Som skanska anställd och asfaltsläggare så kan jag bara säga att vi aldrig kan ha varit den som gjort fel wink

Skämt åsido, när vi själva rengör vår utrustning, läggarn, spadar, spett m.m så använder vi diesel, det löser upp klistret, hur pass bra det är på din lack är en annan fråga, kanske rengöra med diesel först och sen rekonda ifall lacken blir matt och flammig..

Avstängd
1 557 Inlägg
21 augusti 2008
Det hände mig en liknande grej en gång...

Körde på en "ny målad linje" va dock några timmar gammal o fanns inga varnings bilar eller nått sånt, vi va flertalet bilar som blev fulla med vit väg färg pga taskig härdning eller nått... Tillsak hör att vv stod för rekond på alla drabbade bilar..

Så självklart skall du anmäla det wink

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 augusti 2008
Bästa är nog att dra på avfettning så fort som möjligt och inte låta skiten torka in i lacken. Borde gå bort rätt lätt.

7 100 Inlägg
22 augusti 2008
som sagt,en massa avfettning så borde de nog lossna,de finns väll nå såecielt tjära bort tagning har jag för mej?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

39 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Iggson skrev:
Som skanska anställd och asfaltsläggare så kan jag bara säga att vi aldrig kan ha varit den som gjort fel wink

Skämt åsido, när vi själva rengör vår utrustning, läggarn, spadar, spett m.m så använder vi diesel, det löser upp klistret, hur pass bra det är på din lack är en annan fråga, kanske rengöra med diesel först och sen rekonda ifall lacken blir matt och flammig..

Hörde de där om diesel att de e bra som fan men som sagt lite surt att dra de på lacken. ska prata med dom i morgon så får vi se vad som säger

253 Inlägg
22 augusti 2008
Går bort med kallavfettning eller tjärlösare, använder sånt på firman hela tiden på bilarna vi får in tongue

Lite polering på det och bilen är nyare än innan!
Senast redigerat av Amstaff (22 augusti 2008)

Sök