3955
Sök

Turboras, Hjälp att hitta ny turbo!

208 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare nu är det så att jag har råkat köra sönder turbon i mercan och undrar nu vad jag ska köpa för ny turbo.. hade velat ha lite större saker så man kan ha lite mer ladd än vad jag kunde med min KKK k24...

Så till frågan.. Vet någon hur man kollar vad jag har för fläns och om någon vet vad jag ska köpa för "ny" turbo?

// MVh anders

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

X-L-R-8
24 augusti 2008

208 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
joo har kollat där men jag vill ju veta vad jag har för "Fläns" så jag kan köpa en störra stress snurra.. tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

8 253 Inlägg
24 augusti 2008
Brukar va T3 på K24

Refined
1 770 Inlägg
24 augusti 2008
Häng bara dit KKK27:a smile
Borde vara samma fläns, rätta mig gärna om jag har fel

208 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
Är det någon som vet vad det är för fläns på en KKK K27?

Och vad är skillnaden på T3 och T4? Kanske är större och mindre?

208 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
hade helst velat få tag i lite info snabbt, eftersom jag egentligen inte kan ha bilen ståendes...

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 augusti 2008
Diesel använder rätt höga laddtryck, kkk24 tål inte det så klart den går sönder...   frågan är om kkk27 tål det bättre?

Switzer är designade för höga tryck, kanske det är ett alternativ.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

208 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
okey.. ska leta efter en KKK27..

Men vad jag inte vet riktigt ännu är vad jag har för någon "FLÄNS" hur får man reda på det?

Sök