4141
Sök

Tuning av en Saab 900SE 2,0T -97

89 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Tjena jag har några frågor som jag skulle behöva lite mer hjälp av de mer erfarna Saab / Bil Pojkar/Tjejerna.

Dumpventil: när man har luftmängdsmätare har jag förstått inte är någon höjdare. Men har läst lite om dessa Hybrider. Är det något att ha eller ska man hälst strunta i det.

Öppet luftfilter: Rekomenderas inte häller om man har LMM. Men skadar det bilen att trycka dit ett.

Min Saab är helt orginal och tänkte börja lite smått och ekonomiskt att göra lite kul med den.

3 295 Inlägg
27 augusti 2008
du SKA ha en Återcirkulerande Avlastningsventil/Dumpventil, finns inga andra alternativ. ang öppet filter så finns det färdiga kit att köpa på www.speedparts.se

mvh

89 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
du SKA ha en Återcirkulerande Avlastningsventil/Dumpventil, finns inga andra alternativ. ang öppet filter så finns det färdiga kit att köpa på www.speedparts.se

mvh

Finns det någon "bra" dump. Hört att orginalarna i 900 / 9000 är lite sådär halv bra. Och att man gärna skall byta dem.

Ang. luftfilter har jag kollat lite på:

http://sv.bsr.se/products/4900500/

Skulle det funka ? , Står dock på Speedparts att man ska undvika öppen om man har LMM men det är bara ignorera ?

58 Inlägg
27 augusti 2008
Köpte mitt luftfilter kit på Speedparts har då funkat fint....
Har kört med min orginal dump tills nu och det har funkat bra även det....
Den håller till 1,5bars laddtryck åt minstone sen ger den upp... haha

89 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Fint då slänger vi i ett sånt och ser glada ut. Hoppas på att det blir lite mysigare ljud i den.

När jag ändå är igång här så kan jag ju tjöta lite mer på er.

Vad är det för diameter på emblemet på bakluckan på Saab 900 ?

Och

En bra kabelväg i 900 för att dra +polen till slutsteg i bagade. En bild skulle upskattas så fruktansvärt mycket.

337 Inlägg
27 augusti 2008
va de e för diameter står på speedparts.se smile

3 liters diesel, mumma!

89 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Rwd skrev:
va de e för diameter står på speedparts.se smile

Det står inte något för 900 bak. Bara Huv.

58 Inlägg
27 augusti 2008
Jag köpte nya emblem på SAAB till min...
Och det var tydligen många olika så.....
Hör med saab kanske?

89 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Okej , ahh jag får sätta på det på Huven så länge och vänta med baken en skvätt.

Det blev ett kitt från Speedparts för ett luftfilter stod dock att det inte lämpade sig för LMM men då andra sidan så är inte jag lämpad för svenska vägar häller så det kommer nog att gå bra.

Om vi ska backa tillbaka lite till min "Sista" fråga så är det kabelvägen för plus polen i saaben till mitt slutsteg. Hur och vart ska jag gå in från motorrummet är det någon som har ett tips om detta?

Tänkte pyssla med allt detta i helgen samt göra en ordentlig rengöring av motorutrymmet. Sedan ska det kommer upp lite bilden på Bettan.

Tjejen är inte så lycklig nu när man har en kärlek till men vad gör man.
Saab 4 Ever !

Sök