2702
Sök

Inför: Motordag på Gamla Flygfältet - Karlstad 31/8.

406 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
Karlstad Racing genomför nu årets andra och sista Motordag på gamla flygfältet i Karlstad. 
På Motordagen har du möjlighet att ta del av fordon som kör 201 meter på tid, samt ta del av utställning med prisutdelning.

Körningarna sker mellan kl 12:00-16:00 nu på Söndag 31/8.

Insläpp för deltagare stängs kl 12:00 så se till att komma i god tid innan så vi hinner registrera/besiktiga ditt fordon.
Det kommer även att finnas vissa företag på plats, samt korv, hamburgare, dricka, kaffe etc till försäljning vid flygfältet!

201 meter:
Alla med trafikgodkänt fordon är välkommna att deltaga i körningarna då medlemskap kan tecknas på plats för en avgift på 200 kr.

Utställningen:
Alla fordon välkomna, avgift 50 kr, medlemmar gratis.
Insläppet öppnar kl. 10.00.
Fint prisbord med pokaler och priser från BRL, Helmia, Autoexperten m.fl.

Entré för publik 20 kr (Karlstad Racing medlemmar och de under 15 år fri entré).

Info för deltagare:

• Körningen genomförs på av polisens tillståndsenhet godkänd bana.
• Bilarna skall vara besiktigade och godkända (i det utförande som gäller vid körtillfället) samt skattade och försäkrade.
• Bilarna skall vara utrustade med godkända däck med lagligt mönster och minimum ett trepunktsbälte på förarsidan.
• Passagerare ej tillåtet under körningen.
• Förare skall vid körningen bära heltäckande klädsel, hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten.
• Godkänt, giltigt körkort krävs.
• Endast tidkortskörning. Inga klassindelningar.
• Bilar av cabriolet typ skall ha båge om de ej är utrustade med rundslagningsskydd i original.
• Innan körning skall kontrollbesiktning genomföras av för detta utsedda personer på området.
• Endast bilar som är besiktigade och skall köra är tillåtna inom depåområdet.
• MC och fyrhjulingar ej tillåtet.
• All körning sker på egen risk.

Vid eventuella frågor är det bara att skriva i tråden eller besöka karlstadracing.nu för mer info!

Välkomna!

http://img300.imageshack.us/img300/5721/urlgn5.jpg
Senast redigerat av Karlie (27 augusti 2008)

1 043 Inlägg
27 augusti 2008
jag kommer garanterat!

är det 20kr per person eller 20kr per parkerad bil?

Med lem
1 127 Inlägg
27 augusti 2008
Jag kommer! Har väl inte mycket att komma med, men kul att testa på iaf. smile

188 Inlägg
27 augusti 2008
20kr per person och medlemmar gratis!

Mvh bruze

1 488 Inlägg
27 augusti 2008
Kommer också smile

paparazzi
349 Inlägg
27 augusti 2008
jag kommer dit.. kommer gissningsvis ha en neongrön reflexväst på mig och en kamera i näven.

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.

simoni rimnäisi
269 Inlägg
27 augusti 2008
kikar väl bort ja me då!!

simoni rimnäisi

46 Inlägg
28 augusti 2008
jag kommer och ställer ut:)

1 043 Inlägg
28 augusti 2008
"sveriges bästa utställning" eller vad är det dom säger? big_smile varje morron hör jag den big_smile

1 043 Inlägg
29 augusti 2008
Karlie skrev:
Man ska inte tro på allt som sägs på radion tongue

bra att du är positiv big_smile

406 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Haha, klart jag är positiv! Jag är ju med och annordnar de, så då lär de ju bli kanon! big_smile Men om dem nu sa Sveriges bästa, så måste jag faktiskt erkänna att jag är lite skeptisk tongue

simoni rimnäisi
269 Inlägg
29 augusti 2008
nähä?! haha... tror du de kommer mycke folk då?

simoni rimnäisi

Med lem
1 127 Inlägg
29 augusti 2008
• Förare skall vid körningen bära heltäckande klädsel, hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten.

Inte lika hårda regler som seriösare drifting och banåkningar där man måste ha skinn-handskar/skor och sbf hjälm mm?

Lika bra man frågar så man inte kommer dit med grejer man inte får köra med. tongue

1 Inlägg
30 augusti 2008
H3dlund skrev:

Inte lika hårda regler som seriösare drifting och banåkningar där man måste ha skinn-handskar/skor och sbf hjälm mm?

Lika bra man frågar så man inte kommer dit med grejer man inte får köra med. tongue

Nej, inga större krav på den personliga utrustningen. Duger gott med dina vanliga kläder och ett par arbetshandskar.
Men hjälmen bör ju vara för mc/bil-bruk, inga gammla hockeyhjälmar och sådant tjafs. wink

Avstängd
18 Inlägg
30 augusti 2008
hoppas ja hinner,,,

folk som har en m3 och inte kör den är horer

1 043 Inlägg
1 september 2008
hur var det nu då? orkade aldrig åka ut.. tongue

3 390 Inlägg
2 september 2008
Skapa en Eftersnack-tråd istället eftersom träffen redan varit.

Låser här

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Sök