3803
Sök

Kan man överklaga vid förlust av körkort om yrket kräver det?

133 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
dabby skrev:
Hoegwall bara ignorera alla som börjar tjafsa, du e ju nöjd med vad du fått reda på så släpp resten.

Att diskutera på internet är ju ungefär som att springa igenom en tegelvägg ;p

Jo jag vet, tack^^
Blir bara så trött på folk som börjar re om saker som egentligen inte alls har med ämnet att göra.. Och jag tycker ändå min fråga var ganska självklar?! hehe

If you don't live for something, you'll die for nothing

1 255 Inlägg
28 augusti 2008
Hoegwall skrev:
För fasen se lite längre än vad näsan räcker. Så ingen annan här har kört för fort?
Och alla tänker på alla konsekvenser innan ni handlar?
Ingen är perfekt, vi är bara människor gott folk..

Hans mätare har precis börjat krångla och är i behov av bilen och körkortet varje dag, det är väl svaret på varför han använde bilen ändå..

ok men skylla på mätaren är la lite o ta i ja menar man ser nog skillnad på 135km/h och 70 km/h o gör han inte de är de nog lika bra att dom tar kortet för han =P men klart man kört för fort men sen ja blev av med mitt kort förra året så har ja vart betydligt mer försiktig o tänker efter innan ja börjar gasa på kommer din kompis nog med göra i fortsättningen.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
28 augusti 2008
Vad jag vet så blir 135 på 70 väg lämnat till åklagaren för vårdslöshet i trafik.. så det kan nog ta sin lilla tid
Senast redigerat av p-nyhlen (28 augusti 2008)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 augusti 2008
Och jag tycker ändå min fråga var ganska självklar?! hehe

det är garaget... förvänta dig inga underverk...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

133 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Och jag tycker ändå min fråga var ganska självklar?! hehe

det är garaget... förvänta dig inga underverk...

Haha, okej, förlåt..! hehe =P

If you don't live for something, you'll die for nothing

1 217 Inlägg
28 augusti 2008
Man blir så less på moralpredikningar från folk som inte är ett dugg bättre själva.

dARKiE
5 031 Inlägg
28 augusti 2008
Som dem andra så be chefen göra en överklagan åt din kompis, har själv åkt dit för dubbelt upp på 50 väg och fick till början 6månader, sen efter chefen överklagat blev det 3 månader. Så ibland kan man få lite hjälp.

(och ja, jag lärde mig min läxa alla lärare) Inte åkt dit på 4år sen dess.
Senast redigerat av Darkie (28 augusti 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Muttley
28 augusti 2008
tycker de är rent korkat att man ska kunna överklaga och få ett kortare straff. harm an kört nästan dubbelhastighet så borde man inte få kortare spärrtid.

Xtreem
123 Inlägg
28 augusti 2008
Hoegwall skrev:
För fasen se lite längre än vad näsan räcker. Så ingen annan här har kört för fort?
Och alla tänker på alla konsekvenser innan ni handlar?
Ingen är perfekt, vi är bara människor gott folk..

Hans mätare har precis börjat krångla och är i behov av bilen och körkortet varje dag, det är väl svaret på varför han använde bilen ändå..

Jag har kört förfort och blivit av med kortet... men jag vet itne hur lång min spärrtid är:S dom på lässtyrelsen är ju dumma i huvudet!!
Någon som kanske kan hjälpa mig??

1 639 Inlägg
28 augusti 2008
Not the sharpest tool in the shed.... Obviously... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 augusti 2008
Don´t do the crime if you can´t do the time...

Man "råkar" inte köra mer än dubbelt så fort som tillåtet, om han verkligen är i sådant behov av körkortet i yrket var det bra j*vla klantigt.

Casual skrev:
Jag har kört förfort och blivit av med kortet... men jag vet itne hur lång min spärrtid är:S dom på lässtyrelsen är ju dumma i huvudet!!
Någon som kanske kan hjälpa mig??

Var det DERAS fel att du körde för fort? roll

Jag har också kört för fort, dock bara torskat en gång , tre månader utan kort vart det för mig.  Tig å lid...
Senast redigerat av MrTurbo (28 augusti 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Teddan
2 495 Inlägg
28 augusti 2008
skaffa advokat är mitt råd ... jag var av med mitt krot i vintras . 1månad , hadde oxå kört lite över på 70väg hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Kolm
28 augusti 2008
Ksj skrev:
Man blir så less på moralpredikningar från folk som inte är ett dugg bättre själva.

Word. Tror nog alla har kört för fort nån gång. Första veckan med körkortet var ju rena rama autobahn, sen tröttnar man (iaf jag) då bensinräkningen kommer. Det är inte kul å köra i 230, så mkt kan gå åt helvete. Är det så kul att åka fort? - Roligare än att hålla 50 på en mils raksträcka, ja. Men är det värt det?

Säger inte att jag är nån som håller hastigheterna punkt till pricka, men man lär ju ha med huvudet när man kör...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 augusti 2008
Kolm skrev:
Säger inte att jag är nån som håller hastigheterna punkt till pricka, men man lär ju ha med huvudet när man kör...

Precis, tänk om alla använde skallen och valde sina tillfällen för vansinnesfärder lite bättre.  Ensam i bilen, ingen / lite trafik om omständigheterna tillåter ja, flera i bilen eller trafik absolut nej...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

122 Inlägg
30 augusti 2008
Mortalis skrev:
Trodde lagen var lika för alla och de som nu kör mkt bör ju veta ännu bättre att man ska hålla hastigheten...sverige e sjukt

I vissa fall kan man få ett mildare straff om man så att säga straffas på annat sätt, tex blir av med jobbet, så det är inte så konstigt.

Att en person kan få spärrtiden sänkt pga att han/hon behöver körkortet i jobbet är väl inte helt orimligt?
Är det bättre att personen blir av med jobbet och alla konsekvenser det medför?

Visst, man borde vetat bättre, men det ju faktiskt inte alltid det är överlagt, utan det kan vara en missad skylt tex.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

Saabvilde!
1 708 Inlägg
30 augusti 2008
MrTurbo skrev:
Kolm skrev:

Precis, tänk om alla använde skallen och valde sina tillfällen för vansinnesfärder lite bättre.  Ensam i bilen, ingen / lite trafik om omständigheterna tillåter ja, flera i bilen eller trafik absolut nej...

Som jag, brukar gasa ur min bil på motorvägen kl 04.30 typ.. en lördagsnatt..

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Diktator
968 Inlägg
30 augusti 2008
rikemans unge här i stan åkte fast för kört jävla fort någonstans, kontaktade advokat, jepp, han fick ta körkortet igen på direkten... så är du född med nyckeln i handen, då kommer du undan lagen, men det är ju ingen nyhet sjukt bara att folk protesterar högre mot sånt här i ett välfärdsland som sverige

Höbonde
228 Inlägg
30 augusti 2008
Ursäkta att jag småler men HUR känner han inte skillnad på 70km/h jämfört med 135km/h ? Det är ju en ganska stor skillnad ;D

Tråkigt nog får man bita i det sura äpplet och ta det som en man!
Senast redigerat av rideharddiefree (30 augusti 2008)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Teddan
2 495 Inlägg
30 augusti 2008
Brandis skrev:
rikemans unge här i stan åkte fast för kört jävla fort någonstans, kontaktade advokat, jepp, han fick ta körkortet igen på direkten... så är du född med nyckeln i handen, då kommer du undan lagen, men det är ju ingen nyhet sjukt bara att folk protesterar högre mot sånt här i ett välfärdsland som sverige

Nu skall du betänka att att det kostar mellan 2000-5000kr att ha en advokat vid ett körkortsingripande.
Jag har haft det 2ggr.

sista gången så blev indragningen 1månad, en kompis åkte på samma hastighet under samma förhållanden och han fick 3mån.

första gången så hadde jag kört 183km/h i genomsnittshastighet på varierande 70 och 90väg, då fick han ner det till 6månader big_smile

men som du kanske vet så är det dom rika killarna som får dansa med dom snygga brudarna, skämtåsido kan man betala för sig så blir det lättare.

varför skall folk protestera mot detta, är ju upp till var och en att lägga en extra slant och få kortare straff.

e ju samma sak som i brottsmål , har du en bra advokat så hamnar du kortare tid på kåken;)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Mästare
2 947 Inlägg
30 augusti 2008
r-ted skrev:
Brandis skrev:

Nu skall du betänka att att det kostar mellan 2000-5000kr att ha en advokat vid ett körkortsingripande.
Jag har haft det 2ggr.

sista gången så blev indragningen 1månad, en kompis åkte på samma hastighet under samma förhållanden och han fick 3mån.

första gången så hadde jag kört 183km/h i genomsnittshastighet på varierande 70 och 90väg, då fick han ner det till 6månader big_smile

men som du kanske vet så är det dom rika killarna som får dansa med dom snygga brudarna, skämtåsido kan man betala för sig så blir det lättare.

varför skall folk protestera mot detta, är ju upp till var och en att lägga en extra slant och få kortare straff.

e ju samma sak som i brottsmål , har du en bra advokat så hamnar du kortare tid på kåken;)

svin...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök