3743
Sök

Frakt från usa!? Va kostar de?

34 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
Hej tänka att man kanske kunde frakta hem lite balla saker från usa till bilen!
Men undrar om de är nån som vet vad det ungefär kan kosta?

per kg? Er hur avgörs de? 

Alla information e God..

Tack på förhand Cristian

76 Inlägg
27 mars 2006
Hej! Jag har bott i Kalifornien och skickat hem lite bil-delar... Bildelarna är kanonbilliga och även frakten MEN inte de Svenska tullarna... Små delar går dock grymt billigt å smidigt!! smile

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!

tekniker
88 Inlägg
28 mars 2006
1/Ta kontakt med säljföretaget och fråga dem om fraktkostnaden.
2/ Viktigt! om det rör sig om prylar för nån tusenlapp ungefär, säg till dem att skicka godset som varuprov (Samples without value) då kan du ha turen att slippa tull, moms.
3/ rör det sig om mer skrymmande saker bör du troligen kontakta någon av de bilimportörer som finns i landet. Hos dem frågar du artigt om de kan låta ditt gods gå med i container.
4/ Normalt om allt ska gå rätt till kan du troligen räkna 1 US dollar i / 14-16 Skr. Då är allt inräknat.
5/ I flesta fall om godset skickas med uPS, kan du få betala separat frakt från svensk hamn till din adress.
6/ I övrigt inga som helst problem, du betalar över ditt kreditkort och får varorna inom ett par dagar.

11 Inlägg
28 mars 2006
Annars brukar det gå ganska bra att skriva ner värdet på paketet..vissa företag gör dock ej det..

Så om man köper tex nånting som kostar 1000dollar och skriver ner det till 100dollars så betalar man endast 200kr i moms istället för 2000kr smile

Nu kanske jag uppmanar till brott eller nå??? fan vet jag

Sök