Tjena!
Upttäckte att min blockpackning gett sig. och då jag ändå måste lyfta toppen så funderar jag på om jag måste byta dator i bilen också eftersom jag kan få en 20v topp och jag har en 10v topp just nu. någon som vet eller om det är något annat som kommer spöka? grenrör eller nåt?
trodde jag men antagligen är det nåt annat.
Gud vad jag hatar "fackfolk" ibland. jag var till volvo och bad dom kolla vad det kunde vara för fel eftersom min tomgång spökade så dom gick ut och kollade och frågade lite saker. och sen var dom helt bestämda på att det var min topplockspackning som gett sig. men visst låter det som det när jag fick tomgång när jag hällde i kylartätning och nu när jag hade i kylar-rengöring då jag bytt kylare så försvann den igen.
men iaf så gjorde jag ett komtest idag och såg att det låg på mellan 11,5 och 12 bar.
men jag har fortfarande en tomgång som hamnar på ca 500 rpm så fort man släpper gasen för att sedan sakta lägga sig instabilt på 700. och om man bara nuddar gasen så han precis ska börja gasa så dör den nästan helt. hamnar på ca 250 rpm. har kollat tomgångsmotor och den funkar perfekt. stift ser fräscha ut och det kommer en fin gnista. kollat felkoder och det enda jag får är på a3 1,4,4 överhettade bromsskivor (endast med tracs) vilket jag inte har så det verkar lite skumt. någon som kan komma med något bättre förslag på vad felet kan vara förutom packning. eller dator som jag misstänker?
Senast redigerat av Beaverus (10 juni 2008)
En katt ska man ha i knät och inte under bilen.