Självklart, det är en bana som lyder under tyska väglagar, lagstiftningsmässigt är den likställd med en vanlig väg. Det finns faktiskt hastighetsbegränsningar på ett par ställen! (bla vid en alternativ utfart i byn Adenau) Fast det är få som lyder de skyltarna...
Klart det är en bana, jag är ingen idiot... Men när privatbilister kör där räknas det som allmän väg med vägtullar... Man betalar innan man ger sig ut på varvet och kör nästan ett helt varv men istället för att fortsätta på långa rakan svänger man in i depån.
Vad krävs för att få köra på Ringen då..? Lr kan ja ta ut en gammal familjekombi på banan..?
Absolut! Det är en otrolig blandning, det mest vansinniga är nog att du kommer att bli tvungen att köra om turistbussar! Men första gången jag var där såg faktiskt min pappa som var med hur ett par killar med HD:s blev stoppade. Faktum är att det även med ganska moderat snabba bilar/förare är lätt att komma ikapp bågarna i kurvorna. Man vill ju verkligen inte skada någon så det är helt klart nervöst om man kommer in i en chikan och det är en massa motorcyklar som kör långsammare till höger och vänster.
Klart det är en bana, jag är ingen idiot... Men när privatbilister kör där räknas det som allmän väg med vägtullar... Man betalar innan man ger sig ut på varvet och kör nästan ett helt varv men istället för att fortsätta på långa rakan svänger man in i depån.
Det är väl mest privatbilister som åker där också för att testa sina bilar, men visst det är ju en vägbom om jag inte minns fel man måste stanna och betala vid för att kunna ge sig ut på sträckan. Jag tror väl inte man möter någon heller? Rätta mig om jag har fel.
jag tycker den dekalen representerar ett intresse för banåkning och kanske t.o.m att det är det bilen används till. I mina ögon är det inga fel att sätta den dekalen på bilen även om man inte varit där. Åka bana som åka bana....visar iaf att man inte är rädd för att svänga. Tjingeling
Det är väl mest privatbilister som åker där också för att testa sina bilar, men visst det är ju en vägbom om jag inte minns fel man måste stanna och betala vid för att kunna ge sig ut på sträckan. Jag tror väl inte man möter någon heller? Rätta mig om jag har fel.
Självklart är det inte möte, det är en "enkelriktad väg" typ... Tex får man inte köra om på högersidan (fast det gör ju engelsmännen iallafall...)