4381
Sök

lackering, snabba svar tack!

72 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Har tänkt lacka om instrumentpanelen och lite andra saker på min saab 9-5 00.

Saken är den nu, att jag för det första ska göra allt själv.

Sen var min plan att åka till biltema (som ligger 16mil bort kan tilläggas) och inhandla primer, färg och klarlack på sprayburk.

Är det någon som har provat göra något liknande själv? Rekomenderas biltemas färg? måste man köra med primer och klarlack?

hur blev resultatet för dig som provat?

Jag åker till biltema imorgon, snabba svar tack!

/joel

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
18 juli 2008
Nej! köp kvalitetsfärg istället, mekonomen har bra färg med bra munstycke och allt, biltemas tenderar till att spotta och har en allt för centrerad stråle.

Mvh

72 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Nej! köp kvalitetsfärg istället, mekonomen har bra färg med bra munstycke och allt, biltemas tenderar till att spotta och har en allt för centrerad stråle.

Mvh

har turbomatte provat själv med den färgen antar jag? rekomenderas primer och klarlack?

Billackerare
737 Inlägg
19 juli 2008
Låter fiasko i mina öron. Risken att du förstör din instrument bräda är ganska hög. Köp dig en gammal bräda på skroten och prova på den så får du se varför du inte ska använda dig av det materialet. Dessutom slipper du sabba din betydligt dyrare bräda som du har i din endast 8 år gamla bil.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

2 911 Inlägg
19 juli 2008
Ja, skippa biltemas skitsprayer, innehåller så galet med lösningsmedel att du får spraya 42 tunna lager för att de inte ska bli rinningar, o deras klarlack är inget annat är aerosol o vatten, typ.

några tjugor till så har du vettig färg från t.ex. mekonomen, eller de som kan blanda riktig billack på burk. Det brukar bli rätt bra om man är noga med grunden o kör RIKTIG plastprimer, inge biltemadynga.

Ja, jag har provat biltema, mekonomens och diverse andra färger.

3 722 Inlägg
19 juli 2008
mekonomen is da shit!. Biltemas grejer är tyvärr inget att ha!

Billackerare
737 Inlägg
19 juli 2008
Sedan så finns det ju en till anledning till att det man gör inte blir bra... fel tillväga gångs sätt och då spelar det ingen roll vart du köper dina grejer. cool
Senast redigerat av Youngblood (19 juli 2008)

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Fattig student
1 282 Inlägg
19 juli 2008
Jag gjorde tabben och försökte lacka med biltemas fälgfärg på min instrumentering och det slutade med att att den blev klädd med tyg.. Gjorde dock ett ordentligt grundarbete innan, mattade ner plasten + rengjorde och sprutade på plastgrund med det blev kaos... mad

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Yrkesförare
1 073 Inlägg
19 juli 2008
Fasen vad det klagas på biltema. Jag körde med biltemas primer, lack och klarlack på på mina ventilationsramar på S60:n med klockrent resultat:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22680/132149_omreb6.jpg

Billackerare
737 Inlägg
19 juli 2008
Tiger1978 skrev:
Jag gjorde tabben och försökte lacka med biltemas fälgfärg på min instrumentering och det slutade med att att den blev klädd med tyg.. Gjorde dock ett ordentligt grundarbete innan, mattade ner plasten + rengjorde och sprutade på plastgrund med det blev kaos... mad

Fälg färg på instrumenten? Du målade alltså med färg avsett för aluminium på plast?
Konstigt att det sket sig, det finns nog en anledning till att det heter fälg färg. wink
Senast redigerat av Youngblood (19 juli 2008)

Corrado VR6R 3.0 Turbo

72 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Tega skrev:
Fasen vad det klagas på biltema. Jag körde med biltemas primer, lack och klarlack på på mina ventilationsramar på S60:n med klockrent resultat:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/22680/132149_omreb6.jpg

Tega, Jag håller me dig!

nu har jag gjort min instrumentpanel med grejer från biltema, Blev hur bra som helst. Sen som sagt. Tror de beror mer på förarbete och så vidare hur slutresultatet blir.

Sök