Snackade med volvo och dom sa att det kanse var en trasig kolvring som tryckte ut olja ur luftslangarna och så att det droppar ner under kylaren.....kan detta stämma?? Har ej gjort nåt komp-prov.
Snackade med volvo och dom sa att det kanse var en trasig kolvring som tryckte ut olja ur luftslangarna och så att det droppar ner under kylaren.....kan detta stämma?? Har ej gjort nåt komp-prov.
Gissar att det gäller din T-5:a?! (lägg gärna till det i rubriken nästa gång)
Kan vara mycket olika saker. tät vevhusvent tex, sprucket block, trasig kolv, som du nämnde kolvring.
har du 81mm borr? isf borde inte blocket spricka har du högt vevhustryck? har du tvättat din vevhusvent på länge? pystrim så en kolv kan gått varmt och spruckit?
Senast redigerat av torpis (23 juli 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Detta gäller min sambos italenska t5:a..2.0t vevhuset är renoverat och ny turbo sitter på..och den är inte trimad. Blir det billigare att skaffa ny motor??
Var kommer oljan ifrån? torka RENT kör en bit kryp under och kolla. Ta bild och lägg upp det är alltid bra.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
problemet löst, köp nu nya delar till vevhusventen, att blåsa igenom rengör inte systemet utan bara flyttar problemet frammåt i slangarna.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Snackade med volvo och dom sa att det kanse var en trasig kolvring som tryckte ut olja ur luftslangarna och så att det droppar ner under kylaren.....kan detta stämma?? Har ej gjort nåt komp-prov.
Droppar det olja under kylaren? Haft ingensatt vevhusventilation eller ett turbo ras? Isåna fall så trycks oljan ut ur dräneringshålet i interccolern. Det är vad det hålet är till för och inget direkt att bry sig om det är så. Kolla så att oljan kommer ut ur intercoolern bara.