4350
Sök

motor rasat 9-5:a 01:a

Körv
3 535 Inlägg
10 augusti 2008
COTN skrev:
decib3L skrev:
COTN skrev:
Nu ska jag försöka göra ett sakligt inlägg i denna tråd.

Först och främst lider jag med dig "deppig". Sen för att komam till saken. Jag jobbar på Promotor (Alla som vill veta någonting om den firman kan söka på STCS eller någon annan sida) och jag säger såhär: Åk till din lokala auktoriserade,kontrolerade SAAB verkstad. Ta med dig din servicebok. be dom ta reda på om motorgarantingäller på just din bil. Om det är en bra verkstad som vet vad dom gör så ska detta inte ta lång tid. Om det är så att allt är i sin ordning, kanpanjer osv har utförts på korekt sätt och att ingen service har gjorts 250mil försent eller någon vecka försent så kommer allt gå kalas. Om det deremot skiter sig så fråga efter vad dom tror att det kan landa på att laga bilen. /troligtvis är det byte komplett motor på din beskrivning.

Sen det att saab rasar mer än Volvo t.ex. Jag säger såhär om en T5 saab med B234x är servad EXAKT enligt serviceboken och alla kanpanjer osv är gjorda. Så kan du köra hela livet med den bilen. Iom att jag jobbar för en firma som håller på med saab jämt så ska jag inte tala illa om b235 med T7.... Ni fattar säkert vinken.

Det var ett år sen hans bil rasade..

lol Där ser man... Ska man skylla på att det är sent?

Hehe, alla gör vi tabbar.. smile

Truckdriving Man

Sök