3086
Sök

svårt att byta kammar??

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#1
tjenna:D
jag har en opel calibra -92 16v motorn(ej turbo) som jag funderar på att sätta enem trimmkammar i.

Då till frågan, är det svårt att byta? vad behöver man göra mer, omkring arbete? nya lager, packningar?

tack på förhad smile

Stance is romance

337 Inlägg
14 augusti 2008
#2
de finns väl lättare saker å göra smile ja du kan ju kolla tryckare å ventiler så de e i bra skick smile å om topplockspackningen ser dålif ut kan du ju lika gärna byta den med smile

3 liters diesel, mumma!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 augusti 2008
#3
Rwd skrev:
de finns väl lättare saker å göra smile ja du kan ju kolla tryckare å ventiler så de e i bra skick smile å om topplockspackningen ser dålif ut kan du ju lika gärna byta den med smile

va?..han skulle byta kammar..då behöver han inte lyfta toppen


Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#4
okey. man topp,packningen behöver väll inte bytas. bara lyfta på ventil kåpan ju??

Stance is romance

337 Inlägg
14 augusti 2008
#5
sorry haha hade inte vaknat då big_smile hahahaha

3 liters diesel, mumma!

Lunkan (wescrape)
207 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#6
haha lungt wink något mer runt om kring då??....typ byta kamdrev å sånt. behövs det?

Stance is romance

224 Inlägg
14 augusti 2008
#7
Är det mekaniska eller hydrauliska lyftare ?

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 augusti 2008
#8
Lunkan89 skrev:
haha lungt wink något mer runt om kring då??....typ byta kamdrev å sånt. behövs det?

Varför inte bara ringa Enem och fråga så slipper du rasa motorn pga nån som inte har 100% koll gissar ihop ett inlägg som för all del kan låta hur vettigt osm helst.

Jag och MST4 bytte kammar i min bil till modell vassare, jag skulle nog klassificera det jobbet som mycket avancerat. Svarva tryckare på 100-delen när mm...

...så ring enem och fråga vad som behöver göras på din motor.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

B4 2.8 quattro
42 Inlägg
15 augusti 2008
#9
jag hade kollat så att vevlagrena och kolvringarna / oljeringarna är toppskick, fördel innan trimning...

Kamdrev( om du syftar på ställbart ) är väl mest bara till för dom som vill "ta ut max effekt", typ för proffs racing och dyngas...
Senast redigerat av Bylla (15 augusti 2008)

Vh / Patrik


Sök