3005
Sök

Måste att byta stötdämpare vid byte av fjäder fram på saab 9000?

Fartälskare
390 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Tjena
köpte mej en Haynes handbok för att kolla upp hur man byter fjädrar på min saab 9000 och där står det att man ska byta dämparstång innan montering?:S detta lika med stötdämpare antar jag? tkr det låter så absurt att man ska byta den när den är fräsch kan detta stämma?

Speedparts That´s why.......

dARKiE
5 031 Inlägg
3 september 2008
Om du vet att dem är fräscha så behöver du ju inte följa boken punkt till pricka wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Fartälskare
390 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
hehe ne det e klart:P står iförsej undet renovering. blev bara så chokad när jag såg det. Vill gärna göra sänkningen seriöst men om jag ska stötdämpare blir det ju nästan dubbelt så dyrt:S bara fjädrarna kostar 1650:- dämparna 1100:-. men tänker man helt logiskt så e det klart man inte behöver byta dom:P hehe

1 353 Inlägg
3 september 2008
Om du sänker bilen och fortfarande kör med originaldämpare så kommer ju dämparna ta slut på en gång, så jag skulle hellre väntat och sparat pengar och köpt riktigt sats med både dämpare och fjädrar.

There's no replacement for displacement

Fartälskare
390 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Batta skrev:
Om du sänker bilen och fortfarande kör med originaldämpare så kommer ju dämparna ta slut på en gång, så jag skulle hellre väntat och sparat pengar och köpt riktigt sats med både dämpare och fjädrar.

gör det verkligen det när det e gas fjädring?

8 886 Inlägg
4 september 2008
Audifantast skrev:
hehe ne det e klart:P står iförsej undet renovering. blev bara så chokad när jag såg det. Vill gärna göra sänkningen seriöst men om jag ska stötdämpare blir det ju nästan dubbelt så dyrt:S bara fjädrarna kostar 1650:- dämparna 1100:-. men tänker man helt logiskt så e det klart man inte behöver byta dom:P hehe

Ska du göra det seriöst som du skriver så är det ett måste att även byta till stötdämpare som är anpassade för fjädrarna. Kan upplysa dig om att i bak kan det vara riktigt jävligt att byta pga fast rostade bultar... För du ska väll även byta i bak?

Fotograf på tierpidag.se

Fartälskare
390 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
ja det e klart jag gör det ibak:P hehe ja men kan vara rätt jävlig på sånt;) annars löser våld allt=) hehe

Sök