någon som har något tips på billiga högtalare som kan drivas på orgnial stereon? stereon är en orginalare till en Audi 100 avant 2.3 -92:a. vet inte hur mång watt stereon är på. vet vara att det är en blaupunkt eller hur de stavas.
tänkte att jag skulle byta orginal högtalarna i farsans bil mot några som inte skorrar så förbannat
MVH Fredrik.
EDIT: jag har nu fått reda på lite teknisk info om stereon och den är på 4x6 watt om det är till någon nytta.
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (23 april 2006)
man ska EJ koppla 6/9" på stereon....man ska skaffa ett steg te det så jag säger att han ska skaffa mellan register bara...annars komemr det ej låta bra...stereon kommer få jobba för högvarv..
Håller verkligen inte med. finns många som bara har 6/9or på sterion och det spelar grymt bra med hyssad bas.. satte nygligen in mina gammla Gas 6/9or på ändast huvudenheten i en clio.. bra bas och bra ljud för pengarna..
Visst klarar den säkert av att driva dem men det går ju inte att dra på så mycket för då börjar stereon att dista. 4x6W är inte så mycket att kräma med.
Ja ja...det märks att ingen direkt har samma skam för musik som jag...jag vill absolut inte ha det "orginal" det är inte tillräkligt bra för mej men iförsej kanske ni bryr er mer om utsidan...det beror ju på vad man prioriterar...MEN om du nu ska skaffa nåra har jag hört en massa om Gas så dom verkar mju rätt trevliga...kommer ju ej skrolla men kommer ju absolut inte bli nogåt speciellt ljud...
kan ju lova dig att det kvittar vilka högtalare han än köper om de så vore ett kit system som kostar 40 lax så kommer det dista om det ska drivas med hans original bandare...