3465
Sök

Saab 9-5 orginalstereo, 01a

15 Inlägg
24 juni 2006
Trådstartare
#1
Tjenixen.

En liten fråga, jag har idag en saab 95 aero, med deras vörstingpaket i ljudväg, vet inte om det e så värsting, men låt dom kalla det de iaf.
http://www.edmunds.com/media/roadtests/ … cc.500.jpg

så ser den ut typ.


Allt orginal ska den ha typ 9 högtalare, inlusive bas och steg.

Hur får jag loss orginalradion för att koppla lågnivåkablarna?
Eller ska man använda den befintliga steget?
eller ska jag bara helt enkelt köra 2 steg å basar utan att ta bort orginal.


Hur ska jag göra.


tack på förhand.

17 Inlägg
10 september 2008
#2
HEj.

Om du har saabs "värsting" ljudanläggning så borde det vara AS3 ( 9 högtalare )
Orginal stereon tar du lös genom att trycka in 4 stycken lämpliga skruvmejslar eller 3" spik i de 4 hålen.
Tryck in dessa cirka 3 - 4 cm.
Sen tar du försiktigt i och drar ut stereon. Den sitter ganska hårt men det är bara i kontakten på baksidan.

Om du ska lägga till några riktiga basare så måste du använda dig av ett eget slutsteg.

Många har bara kopplat in ett eget slutsteg och använt det övriga ljudsystemet som tidigare. Beror på helt vad man är ute efter.

Jag tro det finns att köpa en adapter hos backesljudbryggeri ( eller nått liknade , sök efter backes på google )
Så du får ut lågnivå från stereon.

Hoppas du blev lite klokare......eller.

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
11 september 2008
#3
Hermelinen: Du får gjärna ta massa kort å lägga upp som project hade vart väldigt roligt att kolla på, eftersom jag med undrar precis det du gör, men får vänta på ekonomin först men,

jag har hitils bara bytat 6x9orna, vilket gjorde väldigt mycket om jag får säga det^^

Saab

2 Inlägg
11 september 2008
#4


MR
295 Inlägg
11 september 2008
#5
Vad jag kan se så är det denna du ska ha.. http://www.backesljud.se/prod_bil.php?id=96


Sök