En arbetskompis sa idag att han sett en mekanism som lyfter upp nummerplåten och värmer den lite för att bli av med eventuell snö.
Men efter några minuter av intensivt googlande så insåg att jag frågar mina favoritkillar på gorg istället Någon annan som sett denna påstådda snö-avvisare?
Jag har hört talas om denna. Väldigt smart mekanism faktiskt... När man till exempel ska åka igenom en betaltull, då fäller man barta ner plåten så reg.numret inte syns. På så sätt får man ingen faktura. Man kan ju även åka med den nerfälld på en väg med mycket fartkameror. Mer fördelar än att bara få bort snön...
Har funnits att köpa på zatzy förut, vet inte om de finns kvar i sortimentet längre.
Det vart ju en internationell hothärva av det hela, antar att dem tog avstånd från foxplate i samband med det...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Jag har hört talas om denna. Väldigt smart mekanism faktiskt... När man till exempel ska åka igenom en betaltull, då fäller man barta ner plåten så reg.numret inte syns. På så sätt får man ingen faktura. Man kan ju även åka med den nerfälld på en väg med mycket fartkameror. Mer fördelar än att bara få bort snön...
Precis skiter väl i snön :p
Aga_Diff skrev:
Jag gissar att det är den så kallade "Foxplate" grejjen ni snackar om... googla foxplate så dyker den nog upp...
Ska kolla om jag hittar ngt
Edit: Vilka skojare dom där foxplate verkar vara Lycka till Peter! På riktigt alltså.
Senast redigerat av FraesandeFaran (16 september 2008)