Har blivit lite intresserad av Lotus Omega. Det som är kul med denna bil tycker jag att den är lite anonym samtidigt som den har superprestanda! Man kan nog ha ganska kul om någon kör om en "gammal Opel" och upptäcker mycket snabbt hur baklyktorna på den man körde om försvinner framför en....
377 hk går ju inte av för hackor. Finns lite kul filmer bl a på Youtube...
Vore väldigt intressant om någon här har erfarenhet av denna bil! Något att se upp med? Körupplevelser? Det finns just nu ett par till salu på Blocket. Priserna är inte låga men det är ju en väldigt udda bil!
ja eller med någon av dom som har en lotus omega registrerad här på garaget . olympia69 Lotus_711 john_263 Lotus86 hellcat Lotus940 stefblyfot Lotus712 stiannp
Senast redigerat av mannen666666 (13 september 2008)
Helt fantasisk bil.. Om man bara hade dom pengarna..
Och som sagt, MilleN har svar på alla dina frågor
Ser ni mig som Omegavärldens Rainman eller vad är det frågan om
Måste väl göra er besvikna och säga att jag aldrig skulle köpa en Lotus eftersom jag skulle köpa en nyare bil för dom pengarna (om jag hade haft dom). Värdet minskar visserligen inte mycket så länge man håller den i bra skick men ändå, dom har ett par år på nacken så man vet aldrig vad som händer.
Sedan har jag aldrig kört någon själv men har åkt med i ett par stycken och det är ett sjukt jäkla sug i maskinen
Är det uppslagsverksfakta ni är ute efter är Olympia69 eran man att fråga eller kolla på www.lotusomega.se ! Annars säger klippet från Top Gear det mesta som är värt att veta, det är ju helt klart en av dom fränaste bilarna någonsin
Sedan kan jag lova dig att om du ser en live så ser det inte ut som någon "gammal Opel", förstår inte hur man kan tycka att Lotus Omegan är en sleeper..
Helt fantasisk bil.. Om man bara hade dom pengarna..
Och som sagt, MilleN har svar på alla dina frågor
Ser ni mig som Omegavärldens Rainman eller vad är det frågan om
Måste väl göra er besvikna och säga att jag aldrig skulle köpa en Lotus eftersom jag skulle köpa en nyare bil för dom pengarna (om jag hade haft dom). Värdet minskar visserligen inte mycket så länge man håller den i bra skick men ändå, dom har ett par år på nacken så man vet aldrig vad som händer.
Sedan har jag aldrig kört någon själv men har åkt med i ett par stycken och det är ett sjukt jäkla sug i maskinen
Är det uppslagsverksfakta ni är ute efter är Olympia69 eran man att fråga eller kolla på www.lotusomega.se ! Annars säger klippet från Top Gear det mesta som är värt att veta, det är ju helt klart en av dom fränaste bilarna någonsin
Sedan kan jag lova dig att om du ser en live så ser det inte ut som någon "gammal Opel", förstår inte hur man kan tycka att Lotus Omegan är en sleeper..