Skatter hit, löner hit... Bensinskatten är ett hyckleri precis som miljö i allmänhet och snackar du miljö idag får du mängder med pengar, finns ingen som kan säga emot detta faktum.
Bensin då, hur sjukt är det inte i världen eller sverige? Människan är ju så förbannat dum att dom tror på att koldioxid skulle förstöra våran miljö, ja men visst 0.05 någonting % koldioxid finns i våran atmosfär, seriöst 0.05 hur löjligt värde är inte de? Snackar höjningar på bensin för att nå vårat miljömål. Hur bränd får man vara, 0.05 ja koldioxid förstör våran planet... Ja jösses vissa tror ju på tomten också.
Kör ekonomiskt lär ungar sig idag på körskolan, koldioxid är farligt, fan varenda person blir ju hjärntvättad nu när dom växer upp. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Ja farligt är det ju, industri boom hade vi efter kriget, jordens temp sjönk ändå till 1975 (
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image … Record.svg) när den borde stigit utav industrier.
Ta en titt på den "lilla" (ja ironi), nej den förbannat stora solen så kanske det går att förstå att det kan uppstå värmeförändringar, duh... *gråter* eller *skrattar* vet inte riktigt... Vi har haft varmare för 1000 (eller var det 500år sen, nåja poängen är densamma) år sen och det berode väl på att dom kastade för mycket spjut av trä i backen som återvanns nej blev miljöförstöring eller nått
Asså jag vet inte än om jag ska skratta eller gråta så fort jag ser dessa trådar, miljö och speciellt i koldioxid (bensinpriset) frågor är det politiskt skitsnack rakt över om du frågar mig.
Tack för ventilationen
Vet att jag nämde löner i början och detta blir lite OT men va f-n
Visst, folk vill ha löneförhöjning, klart det är najs, ta sjukvården, trist och visst den är låg, ge dom va dom vill ha. Mer pengar i samhället bidrar bara till större inflation och alla får betala mer skatt, ekonomi 1 on 1. Krast jag vet men det är verkligheten. Mer pengar till någon och mer pengar måste tas någon annan stanns ifrån.
Skål och trevlig kväll!