3550
Sök

B230

66 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
Hej!
Undrar hur mycket en 944 normalt brukar dra per mil. Min drar ca 1,2l/mil vid blandad körning. Har hört av en polare att det är lite mer än "normalt". I så fall, vad kan det vara för fel som gör att den är för törstig?

/MVH
David

Bruden lagar maten - jag lagar bilarna

Mr White
1 072 Inlägg
279 Inlägg
27 april 2006
ganska normalt för min drar oxå 1,2 blandad körning men långkörning har jag fåt ner den på 0,8

bränt gummi luktar kärlek

36 Inlägg
27 april 2006
1.2 är absolut inte mycket för en volvo

593 Inlägg
27 april 2006
1,2L/mil, hmmm, låter som väldigt mkt stadskörning med lite börnar här o där smile men som folket säger ovan, 1,2-1,4L/mil är ju f*n inte acceptabelt, fattar inte hur ni kan åka med sån förbrukning. vet iförsej att de kan dra uppått 1,4 när lambdan är trasig men inte annars...
så mitt råd till dig är att kolla upp alla tänddelar samt luftfilter och liknande, o självklart lamdasonden, för blandad körning ska den INTE ligga runt 1,2-1,3 om man inte kör väldigt hårt...

hur mkt drar den landsväg??

för min 740 är t.o.m trimmad o den ligger väldigt lite över litern ( ca 1,05L/mil) vid blandad körnig, något mer vid väldigt mkt stadskörning.

återkom med svar..

mvh GLT_mannen

66 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
epapower skrev:
1,2L/mil, hmmm, låter som väldigt mkt stadskörning med lite börnar här o där smile men som folket säger ovan, 1,2-1,4L/mil är ju f*n inte acceptabelt, fattar inte hur ni kan åka med sån förbrukning. vet iförsej att de kan dra uppått 1,4 när lambdan är trasig men inte annars...
så mitt råd till dig är att kolla upp alla tänddelar samt luftfilter och liknande, o självklart lamdasonden, för blandad körning ska den INTE ligga runt 1,2-1,3 om man inte kör väldigt hårt...

hur mkt drar den landsväg??

för min 740 är t.o.m trimmad o den ligger väldigt lite över litern ( ca 1,05L/mil) vid blandad körnig, något mer vid väldigt mkt stadskörning.

återkom med svar..

mvh GLT_mannen

Hej!
Tack för svaren! Nej, det är inte jättemycket stadskörning och heller inga burnouts. Långkörning går det ner till under litern (0,8 ca). Inte så att det är nån panik med bränsleåtgången, men kan man spara nån kr/mil är det ju tacksamt. Har kollat luftfiltret nu, stiften är nyligen bytta. Återstår bara att kolla lamdan...

MVH
David

21 761 Inlägg
27 april 2006
Om du får ner den till 0,8 vid långkörning så tycker åtminstone jag att det verkar bra. Tycker att den borde dra mer på långkörning om det skulle vara fel någonstans, vet inte så noga.

66 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du får ner den till 0,8 vid långkörning så tycker åtminstone jag att det verkar bra. Tycker att den borde dra mer på långkörning om det skulle vara fel någonstans, vet inte så noga.

OK... Ska till Köping imorgon (27 mil), ska se vad jag kan få ner den i. smile

MVH
David

Sök