3633
Sök

Svetsa eller Spackla eller laminera(plasta)..???...

2 Inlägg
26 februari 2006
#21
Håller med svetsa först sen tar du spackel och fyller i de lilla som blir kvar sen så har du ett fint resultat sen smile

AudiRacing

4 Inlägg
28 februari 2006
#22
jag skulel säga att om du inte är en jättevan svetsare då det är lätt att det slår sig vilket ger en massa extra arbete klipp ut plåtar och limma med karosserikit på insidan av hålen och sedan spackla. Men om det blir mycket som ska plastas upp så är det ju bättre att du kanske ber någon med lite erfarenhet i svetsning göra det sen bara finplasta över.. kolla om det finns någon duktig plåtslagare i närheten wink


9 Inlägg
26 september 2008
#23
Vad jag har hört så är det itne alltför lätt att svetsa då metallen blir så varm att den lätt kan böja sig så du får en ojämn "bulle". Rätta mig om jag har fel?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
26 september 2008
#24
AnuBiz skrev:
Vad jag har hört så är det itne alltför lätt att svetsa då metallen blir så varm att den lätt kan böja sig så du får en ojämn "bulle". Rätta mig om jag har fel?
Det du pratar om är att plåten slår sig.

Bästa resultat får du om du klipper ut remsor i plåt (samma bredd som listen och punktar först i ena änden sen svetsar längst bort i kanten från där du började.  Jag själv skulle först svetsa, sen om det finns möjlighet tenn svetsa. och därefter på med ett litet lager spackel.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Lackerare/Plastreperatör
55 Inlägg
26 september 2008
#25
svetsa sen tennspackel på det så är det klart smile blir grymt bra smile



Sök