Sony´s uträkningar är sluten 22,08 liter & Vent 25,76 liter med en 3" port som är 282mm.
Men enligt Probox 2000 spelar vent på 21 liter i sedan bara 50% men 123 db och sluten på 17 liter 92% & spl: 118db 20 liter 83% spl: 119 db. Men en 2 kammarlåda på 26 liter vb2 9 l och vb1 16 l, ett 4" rör 230 mm långt. 92 % Skum bas
Sluten kammare: 14 liter (bas inräknad), mycket dämpull Portad kammare: 22 liter (rör ej inräknad), endast dämpmatta i botten Rör: 1 st 4" som är 22cm långt
Jag har inte testat basen, det är bara en teoretisk uträkning i mitt program.
Men enligt Probox 2000 spelar vent på 21 liter i sedan bara 50% men 123 db och sluten på 17 liter 92% & spl: 118db 20 liter 83% spl: 119 db.
Förstår inte riktigt vad du menar med dB värdena..?
Teoretisk känslighet kan vi väl säga. Hur högt den spelar med basens rms-effekt inmatad. Iaf om jag minns mina diskussioner med Backe från den tiden....var ju ngr år sedan jag diskuterade programmet med honom.
Ljud poäng i % ett tal på hur rent lådan spelar musik
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Nja...det är hurpass bra lådan blir i förhållande till basen. Och enligt Backe så skall givetvis procenten vara så hög som möjigt, men bara fältet blir grönt så funkar det att spela med.
Dock måste jag säga att den enda beräkningen som funkar ok i Probox är för slutna lådor.
Och ritningsdelen. Den är underbar och det bästa med det programmet.
Nja...det är hurpass bra lådan blir i förhållande till basen. Och enligt Backe så skall givetvis procenten vara så hög som möjigt, men bara fältet blir grönt så funkar det att spela med.
Dock måste jag säga att den enda beräkningen som funkar ok i Probox är för slutna lådor.
Och ritningsdelen. Den är underbar och det bästa med det programmet.
Jag kanske inte uttryckte mig tydligt, men det var precis det jag menade
Senast redigerat av dbjanoz (3 oktober 2008)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?