Hej! Kollade i mina papper under: "Maximal nettoeffekt, kW" för att räkna ut hur mycket/lite hästkrafter jag har i Mazdan. Men det står bara "64 DIN" Vad är DIN för något? Hur räknar jag därifrån ut hur mycket/lite pollar jag har under motorhuven? Har aldrig hört talas om DIN och undrar därför om det finns någon här som kan hjälpa mig?
Tacksam för svar!
Senast redigerat av Bettan_Nostdal (6 oktober 2008)
DIN står i det här fallet för hur man räknar ut motorns effekt enligt tysk standard, finns andra standarder hur man räknar ut motorers effekt tex SAE. Skillnaden är vad för delar som sitter på motorn när man mäter effekten på motorn.
DIN står i det här fallet för hur man räknar ut motorns effekt enligt tysk standard, finns andra standarder hur man räknar ut motorers effekt tex SAE. Skillnaden är vad för delar som sitter på motorn när man mäter effekten på motorn.
Så jag måste först mäta effekten i motorn innan jag kan räkna ut hästkrafterna?
DIN effekt är motorn, med generator och vattenpump inkopplad och eventuellt andra annordningar för att motorn till att gå. SAE är Motorn utan några som helst tillbehör påkopplade.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
DIN effekt är motorn, med generator och vattenpump inkopplad och eventuellt andra annordningar för att motorn till att gå. SAE är Motorn utan några som helst tillbehör påkopplade.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!